موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

علامت هلال ماه در گوشی هواوی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 21 اسفند 1400 ساعت 00:33

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 

آموزش امنیت اینستاگرام

در گذشته گوشی های کشویی و دکمه دار راهی برای فعال کردن حالت بی صدا یا سایلنت داشتند که با نگه داشتن دکمه ستاره یا دکمه میانبر این حالت فعال یا غیر فعال می شد.

اما باز هم با فعال کردن حالت بی صدا، ویبره و.... برخی نوتیفیکیشن ها به هیچ عنوان خاموش نمی شدند و پس از آن قابلیت Mute در تمام گوشی ها ظاهر شد که در حالت عادی تمام صداها از قبیل زنگ، هشدار، پیامک و... را قطع می کرد. این قابلیت هم یک مشکل داشت و آن هم زمانی است که شما به دلیل حواس پرتی اگر آن را به حالت عادی گوشی باز نگردانید و یا از حالت بی صدا خارج نکنید، متوجه تماس ها و پیامک ها نمی شوید.

اما پس از شکوفایی تکنولوژی در اندروید مارشمالو و iOS 6 در آیفون، قابلیتی به وجود آمد که می تواند خیال شما را از حالت بی صدا کردن راحت کند و آن هم قابلیت Do Not Disturb است که به کاربر برای بی صدا کردن گوشی تنظیمات بیشتری می دهد.

شما در این حالت می توانید تمامی هشدار ها و صدای گوشی را به صورت کلی قطع کنید. در واقع بلندگوی گوشی شما قطع می شود البته ناگفته نماند این گزینه صدای ساعت هشدار را قطع نمی کند پس خیالتان از این بابت راحت باشد و حالت ویبره یا لرزش را غیر فعال کنید. با روشن بودن این حالت حتی اگر کسی با شما تماس بگیرد، صفحه گوشی شما روشن هم نخواهد شد که آن هم برای جلوگیری از اذیت شدن چشم کاربر در هنگام شب است.

5490478_950.jpg

ویژگی مهمی که Do Not Disturb نسبت به حالت Mute دارد زمان بندی است، شما می توانید قبل از خواب این گزینه را فعال کرده و برای آن زمان مشخص کنید به طور مثال از ساعت 10 شب تا 7 صبح این حالت روشن میماند و هیچ کسی نمی توند مزاحم شما شود. در اندروید گزینه Do Not Disturb به صورت پیش فرض فعال است و نمونه تنظیمات آن همانند آیفون است اگر این گزینه در گوشی آیفون شما فعال نیست می توانید مراحل زیر را طی کنید:

1- انگشت خود را از پایین صفحه نمایش به سمت بالا بکشید و سپس آیکونی که عکس ماه دارد را لمس کنید تا این گزینه فعال شود.

5490479_218.jpg

2- سپس وارد تنظیمات شده و گزینه Do Not Disturb را انتخاب کنید

5490559_369.png

3- در صفحه باز شده تنظیمات به صورت دستی است شما می توانید آن ها را سفارشی کنید.

5490480_950.jpg

گزینه Scheduled: در این قسمت شما مشخص می کنید که به طور مثال از ساعت ١١ شب تا ١٠ صبح اين قابليت بصورت مکرر و خودكار فعال شود.

گزينه Repeated Calls: اگر این گزینه را انتخاب کنید فردی که با شما تماس بگیرد بعد از 3 بار، دیگر تماس او رد نخواهد شد و صدای زنگ گوشی شما فعال می شود. 

با انتخاب گزینه Allow Calls From سه گزینه وجود دارد:

اگر گزینه Do Not Disturb در قسمت Everyone فعال باشد هر شخصی می تواند با شما تماس بگیرد.

در حالت دوم No One گوشی روی حالت هواپیما قرار می گیرد و دیگر هیچ کس نمی تواند با شما تماس بگیرد.

و در حالت سوم Favorites شما می توانید از مخاطبین خود که قبلا آن ها را به عنوان مخاطبین مورد علاقه ثبت کرده اید این گزینه را انتخاب کنید تا در صورت فعال بودن حالت Do Not Disturb فقط افراد Favorites دفترجه تلفن گوشی شما بتوانند با شما تماس بگیرند

5490560_393.png

گزینه های آخر دو حالت جداگانه دارند که با انتخاب Always تلفن همراه شما در تمامی حالت ها بی صدا خواهد بود و در حالت Only while iPhone is locked فقط زمانی که صفحه نمایش گوشی شما قفل باشد بی صدا خواهد شد و در غیر این صورت با دریافت پیام یا تماس صدای آنها نیز پخش می شوند.

5490562_970.png

گزارش از نوید صفری پور

انتهای پیام/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر