موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

نوشتن متن طولانی زیر عکس در اینستاگرام

نوشتن متن طولانی زیر عکس در اینستاگرام

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 12 بهمن 1400 ساعت 17:34

در این مقاله قصد دارم شما را با نکته‌ها، ایده‌ها و استراتژی‌های موثر مختلف در هنگام نوشتن یک متن برای کپشنن اینستاگرام آشنا کنم. با به کارگیری نکاتی که در این مقاله ارائه می‌شود، شما به راحتی می‌توانید تاثیر کپشن‌های خود بروی مخاطب را بسیار بسیار بیشتر از قبل کنید.

آموزش امنیت اینستاگرام

من به شما نشان خواهم داد که چگونه می‌توانید با رعایت نکاتی ساده، یک کپشن جذاب‌تر و موثرتر را برای پست خود بنویسید. به علاوه، نمونه‌هایی از کپشن برندهای ایرانی و خارجی را برای شما خواهم آورد تا بتوانید از تجربه این برندها و نکات مثبت کپشن‌های آنها استفاده کنید.

به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید؟ هزاران فالوور واقعی و ایرانی داشته باشید که با شما در تعامل هستند.

کپشن اینستاگرام چیست و چقدر می‌تواند طولانی باشد؟

قبل از آنکه وارد بحث اصلی خود شویم، بگذارید یک توضیح سریع در مورد کپشن به تازه واردهای دنیای اینستاگرام بدهم.

کپشن در واقع متنی است که در زیر یک پست اینستاگرامی به نمایش در می‌آید. این کپشن می‌تواند تا ۲۰۰۰ کاراکتر (حرف) طول داشته باشد و از شکلک‌های مختلف در آن استفاده شود. به علاوه، شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ مختلف را درون کپشن قرار دهید. البته این بدان معنی نیست که تا می‌توانید از شکلک و هشتگ در کپشن خود استفاده کنید. بلکه لازم است کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند.

what-is-instagram-caption.jpg

دقت داشته باشید که متن کپشن، نشان‌دهنده هویت شما (یا برند شما) است و  بنابراین لازم است در نوشتن آن دقت به خرج دهید. باور کنید که یک کپشن خوب می‌تواند در سرگرم کردن مخاطبان شما تاثیر بسیاری بالایی داشته باشد و واکنش آنها نسبت به پست شما را چند برابر کند.

چرا نوشتن یک کپشن خوب در اینستاگرم اهمیت دارد؟

ممکن است شما تصاویر بسیار زیبایی را در صفحه اینستاگرام خود ارائه دهید. اما وقتی که کپشن یا همان توضیح خوبی برای تصاویر خود ننویسید، یک فرصت طلایی را از دست داده‌اید. به کمک کپشن‌های خوب، پست‌های شما برای مخاطبان جذاب‌تر خواهد شد و در نتیجه، لایک‌های بیشتری از آنها دریافت خواهد کرد. به علاوه، کپشن خوب باعث می‌شود که شانس تعامل مخاطب و نظر گذاشتن او برای شما بیشتر شود.

این موضوعی است که بارها در اینستاگرام ثابت شده است. در واقع، اینستاگرام در حال حاضر پست‌های دیگران را بر اساس محبوبیت به شما نمایش می‌دهد. و اگر شما کمی به پست‌های بالاتر در صفحه اصلی اینستاگرام خود دقت کنید، متوجه می‌شوید معمولاً پست‌هایی که دارای کپشن‌های بهتر هستند، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و در صفحه شما در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند. این یعنی پست‌هایی با کپشن خوب، بیشتر به کاربران دیگر نمایش داده می‌شوند. در واقع، به جرات می‌توان گفت که مردم به محتوای متنی زیر یک تصویر، بیشتر از خود تصویر علاقه نشان می‌دهند.

به علاوه، کپشن به شما اجازه می‌دهد که هشتگ‌های مختلف را نیز به پست خود مرتبط کنید. همانطور که احتمالاً بدانید، این هشتگ‌ها باعث می‌شوند که کاربران راحت‌تر شما را پیدا کنند و در نتیجه، در تعداد فالوورهای شما در طولانی‌مدت، تاثیر مستقیمی خواهند داشت.

۱۲ نکته برای نوشتن متن های عالی برای کپشن اینستاگرام

حال که در مورد اهمیّت نوشتن کپشن با هم صحبت کردیم، اجازه دهید با هم ببینیم که یک متن خوب کپشن، باید شامل چه ویژگی‌هایی باشد و چه نکاتی در آن رعایت شده باشد.

  1. مخاطبان خود را بشناسید

کدام دسته از ۷۰۰ میلیون کاربری که هر ماه در اینستاگرام فعالیت دارند، مشتریان و مخاطبین شما محسوب می‌شوند؟ بله، واضح است که اولین قدم برای اینکه بتوانید متن های زیبا و موثری برای کپشن های اینستاگرام خود بنویسید، این است که دقیقاً بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند.

سعی کنید جواب این سوالات را در مورد دنبال کنندگان اینستاگرام خود پیدا کنید: آنها اکثراً چه جنسیتی دارند؟ چند ساله هستند؟ در کجا زندگی می‌کنند؟ شغلشان چیست؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟

فقط زمانی که شما جواب این سوال‌ها را بدانید، می‌توانید محتوای مناسبی را بر اساس سلایق و نیازهای مخاطبان خود به آنها ارائه دهید. با شناخت مخاطب خودتان است که می‌فهمید چگونه باید با او ارتباط برقرار کنید و در مورد سبک متن‌های خود تصمیم‌گیری کنید.

know-your-audience.jpg

  1. پیام خودتان را بشناسید

مساله شما، فقط با شناخت مخاطب به پایان نمی‌رسد. شما نیاز دارید که پیام خودتان را هم بشناسید. یعنی بدانید که چه حرفی را می‌خواهید به مخاطبان منتقل کنید. این موضوع هم در مورد صفحه‌های شخصی و هم در مورد صفحات تجاری صدق می‌کند.

پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها در مسیر خودشناسی به شما کمک خواهد کرد: باورها و ارزش‌های شما چه هستند؟ با چه چیزهایی مخالف هستید؟ چه صفاتی هستند که به خوبی شما را توصیف می‌کنند؟

فرض کنیم که شما یک صفحه مرتبط با گردشگری دارید. مثلاً یک آژانس مسافرتی… پس  صفت‌هایی همچون جسور، کنجاو و ماجراجو می‌توانند به خوبی شما را توصیف کنند و رابطه خوبی بین شما و مخاطبان شما شکل دهند. پیام صفحه شما به مخاطبان هم می‌تواند در قالب یک دعوت برای مسافرت باشد. یک دعوت برای آنکه چیزهای جدید را تجربه کنند و لحظات لذت‌بخشی را در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشند. و اما با چه چیزی مخالف هستید؟ مشخص است: با تنبلی و بی علاقه بودن نسبت به تجربه چیزهای جدید. فکر می‌کنم با این مثال، به خوبی اهمیت شناخت پیام خودتان و میزان تاثیر آن را فهمیده باشید.

در پایان به این نکته دقت داشته باشید که به طور کلی، کاربران اینستاگرام، چندان انتظار پیام‌های رسمی و خشک را ندارند و یک فضای صمیمی و دوستانه را ترجیح می‌دهند. بنابراین خوب است که در متن کپشن های خود، خیلی راحت و خودمانی حرف بزنید، از طنز استفاده کنید و یک شخصیت جذاب از خود نشان دهید.

یک مثال بسیار خوب ایرانی از این مورد، برند بیسکوئیت گرجی است که معمولاً، کپشن های جذابی را همراه عکس های خلاقانه خودش می‌کند و در نتیجه، تاثیر مضاعف بر روی مخاطب دارد. به تصویر زیر دقت کنید که چگونه یک پیام خوب، در قالب یک متن زیرکانه به مخاطب منتقل شده و تصویر را کامل کرده است:

حالا بگذارید به سراغ همتای خارجی بیسکوئیت گرجی، یعنی بیسکوئیت Oreo برویم. اگر تا به حال نام بیسکوئیت Oreo به گوشتان نخورده است، باید به شما بگویم که این بیسکوئیت، پرفروش‌ترین در ایالات متحده است. تیم بازاریابی این بیسکوئیت، واقعاً در شبکه‌های اجتماعی موفق حاضر شده‌اند و به خوبی طنز را برای انتقال داستان‌های خود به کار می گیرند. متن تصویر زیر اینگونه ترجمه می‌شود: قدمی کوچک برای میان وعده ها (که کنایه‌ای به سخنان اولین فضانوردی دارد که پا بر روی کره ماه گذاشت.)

  1. حجم نوشته خود را در نظر بگیرید

فراموش نکنید که اکثر مردم، پست های اینستاگرام را با سرعت زیاد و پشت سر هم نگاه می‌کنند. در واقع آنها نمی‌خواهند وقت زیادی را پای خواندن یک مطلب بگذارنند. پس بهتر است تا جای ممکن، متن های کوتاهی برای پست های خود بنویسید. البته، نه بیشتر از حد لازم.

برای مثال، بگذارید یک پست از شرکت تسلاموتورز را با هم ببینیم. شرکت تسلا، یک شرکت مطرح آمریکایی است که در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت دارد. پست همانطور که می‌بینید، کپشنی که این شرکت برای عکس خودش انتخاب کرده است خیلی ساده و خلاصه است: بیایید کمپ بزنیم… متنی که در عین معنا دادن به تصویر، خواندن آن بیشتر از چند ثانیه طول نمی‌کشد.

حالا بگذارید یک مثال ایرانی از این موضوع را نگاه کنیم. پیج ژوان، یک صفحه اینستاگرامی است که نقاشی‌هایی جذابی را همراه با نوشته‌های طنز منتشر می‌کند. کپشن یکی از پست‌های این پیج فقط یک کلمه است: “گوگولی‌ها”… و همین یک کلمه، تاثیر فوق‌العاده‌ای در جذابیت این تصویر برای مخاطب داره. موافق نیستید؟

با اینحال، همانطور که گفتم، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید متن پست های شما کوتاه باشد. کاملاً طبیعی است که گاهی لازم باشد کپشن های طولانی تر با توضیحات بیشتر بنویسید تا بتوانید تصاویر خود را توضیح دهید و حتی جذابیت آنها را بیشتر کنید.

در واقع، پیشنهاد ما این است که اگر داستان یا مطلب جالبی دارید که مرتبط با تصویر باشد، حتماً آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. برای مثال، به تصویر زیر نگاه کنید. شاید عکسی که گذاشته شده در نگاه اول برای شما جالب باشد، اما مطمئناً توضیحات زیر عکس و آماری که ارائه شده، می‌تواند جذابیت کلیت پست را برای همه ما افزایش دهد.

حالا بیایید به یک تصویر با کپشن طولانی تر هم نگاه کنیم. دقت کنید که در این تصویر، اگر توضیحات کامل در کپشن ارائه نمی‌شد، چقدر همه‌چیز برای ما گنگ باقی می‌ماند:

  1. مهمترین کلمات را در ابتدای کپشن اینستاگرام خود قرار دهید

زمانی که کاربر در حال مشاهده آخرین پست های اینستاگرام است، تنها چند خط اول از هر کپشن را می‌بیند و برای خواندن ادامه آن باید بر روی گزینه more کلیک کند. این یعنی اگر شروع متن شما به اندازه کافی برای مخاطبان جذاب نباشد، آنها هیچوقت ادامه آن را مطالعه نخواهند کرد. بنابراین باید دقت ویژه‌ای در نوشتن ابتدای کپشن های خود بکنید.

چند خط اول متن خود را به نحوی بنویسید که توجه کاربران به آن جلب شود و کنجکاو شوند تا ادامه آن را بخوانند.

یک مثال عالی از این مورد را می‌توان در صفحه اینستاگرام انتشارات نیلوفر دید. به متن کپشن دقت کنید. اولین پیام نیلوفر، دعوت مخاطب به صحبت در مورد کتاب شاهزاده کوچولو است و تازه بعد از این دعوت است که کمی درباره کتاب و نویسنده آن صحبت می‌کند.

  1. از هشتگ های اینستاگرام، بجا و با دقت استفاده کنید

آمارها نشان می‌دهد که استفاده از حداقل یک هشتگ در کپشن های اینستاگرام، باعث می‌شود که پست‌ها به طور متوسط ۱۲٫۶% بیشتر دیده شوند. پس هشتگ ها عامل بسیار تاثیرگذاری در میزان دسترسی پست های شما هستند. با اینحال، هیچوقت نباید از آنها بی هدف استفاده کنید.

اولین نکته که باید در استفاده از هشتگ در نظر گرفت، این است که خواندن آن معمولا سخت‌تر از خواندن متن معمولی است. به همین دلیل، وقتی که چندین هشتگ به صورت متوالی در متن استفاده می‌شوند، در نهایت کاربر گیج می‌شود و به احتمال زیاد بخشی از متن را سرسری رد می‌کند.

نکته دیگری که وجود دارد، میزان مرتبط بودن هشتگ های استفاده شده است. وقتی هشتگ شما به پست ربط چندانی نداشته باشد، به نوعی در حال ایجاد مزاحمت برای کاربران هستند. چرا که قرار است این پست شما را در جای نامرتبطی مشاهده کنند. مطمئن باشید که بازخورد هیچکس، از چنین برخوردی مثبت نخواهد بود.

آخرین مساله که هنگام نوشتن هشتگ باید به آن توجه داشت، میزان محبوبیت یک هشتگ است. همیشه سعی کنید هنگام انتخاب هشتگ، مواردی را پیدا کنید که بیشترین محبوبیت را در استفاده دارند. چرا؟ چون وقتی کاربر از یک هشتگ در پست‌های خود استفاده کند، اینستاگرام این موضوع را تشخیص داده و سعی می‌کند مطالبی با هشتگ یکسان را به او نمایش دهد. بنابراین اگر هر چقدر شما از هشتگ محبوب‌تری استفاده کنید، بیشتر توسط کاربران دیگر دیده خواهید شد.

با وجود تمام آنچه گفته شد، شاید در مواردی لازم باشد که هشتگ های زیادی را در کپشن پست خود به کار ببرید. در چنین مواردی دو راهکار وجود دارد که می‌تواند باعث تمیزتر شدن متن کپشن شما شود:

۱٫ هشتگ های خود را از بقیه متن جدا کنید و آنها را در انتهای کپشن قرار دهید. همچنین خوب است که فاصله ای بین هشتگ ها و متن اصلی باشد. یک مثال از چنین روشی را می‌توانید در پست‌های اینستاگرام سایت خود ما (دیدوگرام) ببینید.

۲٫ تمام هشتگ های خود را داخل متن کپشن قرار ندهید. بخشی از آنها را در قسمت نظرات وارد کنید. دقت داشته باشید که در این روش، همچنان هشتگ های شما تاثیر خود را خواهند گذاشت و در صفحات مرتبط نمایش داده می‌شوید. اما دیگر متن شما پر از هشتگ نخواهد بود و شلوغ نمی‌شود.

Instagra00m-captions-2.jpg

  1. یک سوال یا درخواست را در کپشن اینستاگرام خود مطرح کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای دریافت نظرات بیشتر بر روی یک پست این است که در کپشن خود یک سوال را از فالوورهای خود بپرسید یا یک درخواست را با آنها مطرح کنید. برای مثال می‌توانید یک سوال بله یا خیر از مخاطبان خود بپرسید، یا از آنها دعوت کنید نظر خود را درباره یک موضوع بگویند. هر سوال یا درخواستی هم که داشته باشید، در هر صورت شانس تعامل شما افزایش پیدا خواهد کرد.

یک مورد بسیار موفق از این موضوع که به شخصه شاهد آن بودم، پست تبریک روز شعری بود که از طرف شرکت قطار فدک منتشر شده بود. در این پست، از مخاطبان خواسته شده بود که در یک مشاعره خودمانی شرکت کنند.

یک مورد جالب دیگر که می‌توان مثال زد، فودکوئیزهای اسنپ فود است.

  1. در کپشن خود، کاربران دیگر را مخاطب قرار دهید

قابلیت خطاب قرار دادن یا همان منشن (mention) کردن، یکی از قابلیت‌های اینستاگرام است که می‌تواند در تعامل کاربران دیگر با شما تاثیر بسیاری مثبتی داشته باشد.

پس اگر شما در پست خود اقدام به معرفی یک از کاربران اینستاگرام می‌کنید یا مطلب خود را خطاب به فرد مشخصی می‌نویسید، حتماً با استفاده از علامت @، مستقیماً شخص مورد نظر را مخاطب قرار دهید. به این ترتیب خود اینستاگرام، وجود پست شما را به او اطلاع می‌دهد. پس می‌توانید مطمئن باشید که او پست شما را خواهد دید و  در قسمت کامنت‌ها، جوابی برای آن خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که با خطاب قرار دادن یک شخص، به احتمال زیاد دنبال کنندگان این شخص هم پست شما را خواهند دید.

البته، لزومی ندارد که حتماً خودتان دیگران را در کپشن اصلی منشن کنید. می‌توانید کاری کنید که مردم خودشان دوستان خود را منشن کنند. یک نمونه خوب از این مورد را می‌توان در پست‌های آژانس گردشگری زورق دید:

ریحون نیز حرکت مشابهی را همراه با ارائه یک هدیه انجام می‌دهد. با توجه به تکرار مداوم این نوع پست‌ها، می‌توان حدس زد که این روش بازخورد خوبی برای آنها داشته است.

  1. از اموجی ها در کپشن خود استفاده کنید

آیا استفاده از اموجی ها در داخل کپشن اینستاگرام کار خوبی است؟ این موضوع تا حدی بستگی به نوع صفحه شما دارد… اما اینکه آیکون های جذاب کارتونی می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند و راهی عالی برای انتقال حس و ایجاد هویت در یک کپشن اینستاگرام باشند، هیچ جای بحثی ندارد. بله! بدون شک، استفاده از اموجی ها در متن کپشن باعث می‌شود که پست شما تنوع بیشتری داشته باشد، سرگرم کننده‌تر شود و کاربران با میل بیشتری با آن ارتباط برقرار کنند.

در مثال‌های می‌توانید نمونه‌های بسیاری از استفاده از اموجی در متن کپشن را پیدا کنید. دیدن این نمونه‌ها که متعلق به برندهای بزرگی هم هستند، مطمئناً کمک می‌کند تا ترس شما از بابت استفاده از این اموجی‌ها از بین برود. در ضمن، یک نمونه دیگر از این مورد را هم می‌توان در صفحه اینستاگرام چیلیوری دید.

  1. سعی کنید از نقل قول استفاده کنید

بعضی کاربران محتوای منحصر به فرد به اشتراک می گذارند، نه یک نوشته کلیشه ای و شاید این یک نقل قول از فردی است که در کپشن استقاده شده است. همانطور که GoPro اغلب در کپشن اینستاگرام خود از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده می کند.

یا این کپشن می تواند یک نقل قول از شخصی معروف باشد

  1. در متن کپشن خود لحنی صمیمی داشته باشید

همانطور که پیش از این گفتیم، اینستاگرام یک فضای صمیمی و دوستانه محسوب می‌شود. پس بیش از حد جدی بودن، نه تنها تاثیر مثبت ندارد، بلکه می‌تواند تاثیر منفی هم بر روی صفحه اینستاگرام شما بگذارد. بنابراین پیشنهاد ما این است که در متن های کپشن خود یک لحن صمیمی داشته باشید و خوانندگان خود را راحت مخاطب قرار دهید.

اینستاگرام چی‌توز می توان نمونه خوبی از استفاده لحن صمیمی برای ارتباط با مخاطبان باشد:

  1. مخاطب خود را به تعامل تشویق کنید

تعامل مداوم، مهمترین ویژگی‌ای که صفحه شما باید داشته باشد. ایجاد تعامل باعث می‌شود که مخاطب شما، احساس نزدیکی بیشتر با صفحه اینستاگرامتان بکند و با وفاداری بیشتری پست های شما را دنبال کند. پس همیشه سعی کنید کپشن های بنویسید که مخاطب را تشویق به تعامل با شما بکنند. اگر دقت کنید، بسیاری از نکته‌های قبلی که گفتیم هم، دقیقاً بر اساس اهمیّت تعامل شکل گرفته بودند. راه‌های مختلفی هم برای ایجاد تعامل وجود دارند که شاید موثرترین آنها برگزاری یک مسابقه باشید.

با اینحال، از نظر ما، مهمترین بحث در ایجاد تعامل این است که درخواست شما از مخاطب، یا سوالی که از او مطرح می‌کنید، آنقدری جذاب باشد که بخواهد نسبت به آن واکنش نشان دهد.

یک نمونه جالب خارجی از کپشن با محوریت تعامل، پستی از شرکت Intel است که در آن از مخاطبان خود خواسته است که یک اسم خوب برای ربات بامزه‌اش پیشنهاد بدهند:

اگر بخواهیم یک نمونه ایرانی از این مورد هم به شما معرفی، این مورد می‌تواند صفحه الوپیک در اینستاگرام باشد. نکته جالب در مورد پست های الوپیک این است که تقریباً در تمام آنها، از مخاطب دعوت شده است تا نظر خود را بگذارد و قطعاً تاثیر مثبتی از این کار گرفته است. البته بد نیست اگر به شلوغی ایجاد شده توسط هشتگ های الوپیک، که قطعاً یک نکته منفی به حساب می‌آید هم دقت کنید:

  1. ویرایش و بازنویسی به کپشن های عالی منتهی می‌شود

همیشه قبل از منتشر کردن پست، یک بار دیگر متن کپشن را برای خودتان بخوانید. با اینکار، نه تنها اشتباهات املایی و انشایی متن که به طور سهوی پیش آمده اصلاح خواهد شد، بلکه فرصتی پیدا می‌کند تا متن کپشن را به ساده‌ترین و خواناترین شکل ممکن ویرایش کنید.

یک کار خوب دیگر این است که متن این کپشن را برای یک نفر دیگر بخوانید. به این ترتیب، نظر شخص دومی را خواهید داشت که همچون شما، درگیر نوشتن این متن نبوده است و بنابراین از بیرون و بدون قضاوت به آن نگاه می‌کند. چنین کاری، به خوبی می‌تواند میزان تاثیرگذاری متن را بر روی مخاطب مشخص کند و به علاوه، شاید به ایده‌های بهتر و جذاب‌تری برای کشپن مورد نظر منجر شود.

ایده های برای کپشن اینستاگرام از برند هایی که بهترین کپشن‌ها را می نویسند

حال که نکاتی را برای نوشتن کپشن های اینستاگرامی بهتر با شما در میان گذاشتیم، بگذارید به چند صفحه اینستاگرام موفق نگاه کنیم و انواع کپشن‌های آنها را دسته‌بندی کنیم:

کپشن های آموزنده و علمی

اگر به کپشن های اینستاگرام شرکت h نگاه کنید، متوجه می‌شوید که پر از حقایق قانع کننده در مورد علم، طبیعت، و ابتکارات این شرکت هستند. رویکردی که باعث می‌شود مخاطب همواره از یادگیری چیزهای تازه لذت ببرد.

کپشن آموزشی

در این نوع کپشن ها، شما انجام کارهای مختلف را به صورت مرحله به مرحله به کاربران خود آموزش می‌دهید. در حال حاضر، صفحات اینستاگرامی بسیاری را می‌توان پیدا کرد که از این نوع کپشن ها استفاده می‌کنند و معمولاً موفقیت خوبی هم در این راه کسب می‌کنند. یک مثال خوب از این مورد، صفحه اینستاگرام کاله است.

کپشن مسابقه، نظرسنجی و بازی‌های مختلف

یک راه خوب دیگر برای نوشتن کپشن، استفاده از مسابقه، نظرسنجی و بازی‌های مختلف است تا بتوانید کاربران را به تعامل با صفحه خود تشویق کنید. در طول این مطلب، نمونه‌های بسیاری از این نوع کپشن‌ها به شما ارائه شد.

کپشن های تبلیغ کننده سایر صفحات شما

گاهی شما ممکن است بخواهید در کپشن خود، از کاربران دعوت کنید تا دیگر صفحات شما در شبکه های اجتماعی را دنبال کنند. برای مثال، تمرکز خود را بر روی افزایش تعداد اعضای تلگرام خود می‌گذارید.

کپشن داستانی و روایتی

یک سبک دیگر از کپشن های اینستاگرام، آن دست کپشن هایی هستند که در آنها شما به روایت یک داستان می‌پردازید. مثلاً داستان یکی از ساکنین شهر تهران، یا یکی از کارکنان شرکت خود یا …

کپشنی از پشت صحنه یک برند

اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای نشان دادن چهره انسانی یک برند با صحبت کردن درباره پشت صحنۀ آن است. برند لوازم آرایشی Lush به خوبی از این ایده استفاده کرده است و در متن کپشن های خود به توضیح نحوه تولید محصولاتش می‌پردازد.

کپشن تشویق مخاطب برای ورود به لینک

بسیاری از برندها، از اینستاگرام برای پیش‌نمایش محتواهای سایت خود استفاده می‌کند. یعنی بخشی از متن محتوا را داخل کپشن قرار می‌دهند و از دنبال‌کنندگانش دعوت می‌کند تا برای خواندن ادامه متن، به لینکی که در بیوگرافی اینستاگرام آنها قرار گرفته مراجعه کنند.

کپشن پیشنهاد ویژه

در مواردی، شما یک پیشنهاد ویژه برای مخاطب خود دارید و این پیشنهاد را از طریق کپشن پست خود برای کاربران پر رنگ می‌کنید. برای مثال، می‌توانید به یکی از پست‌های اینستاگرام نگاه کنید.

کپشن کوتاه و بدون پر حرفی

ما قبلا این  مطلب را ارایه کردیم، اما باز هم تکرار می کنیم: اگر می‌خواهید توجه مخاطب بیشتر به تصویر یا ویدئو شما معطوف باشد، کوتاه بودن یا حتی بدون کپشن گذاشتن آن پست، بهترین راه است.

سخن نهایی درباره کپشن های اینستاگرام

احتمالاً متوجه شده باشید که اکثر نکاتی که در این مقاله به شما ارائه شد، نه تنها برای کپشن اینستاگرام شما کاربرد دارند، که می‌توانند در تصمیم گیری بهتر در روند مدیریت صفحه اینستاگرام شما هم کمک کنند. امیدوارم از این نکات لذت برده باشید و توانسته باشند نگاه شما را به روش های بازاریابی در اینستاگرام باز کنند. در مقالات بعدی قرار است بسیار بیشتر درباره نکات مهم اینستاگرام صحبت کنیم. پس حتماً وبلاگ ما را دنبال کنید.

در نهایت، اگر مقاله من را دوست داشتید (یا نداشتید)، خوشحال می‌شوم نظر خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید و بگویید با کدام قسمت‌های آن موافق یا مخالف هستید، و اینکه کدام یکی از مثال‌های ما را بیشتر دوست داشتید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر