موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

ربات نظرسنجی واتساپ

ربات نظرسنجی واتساپ

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 23 اسفند 1400 ساعت 09:22

قرار دادن نظرسنجی در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی کاری بسیار آسان و البته مهم در جذب و فعال نگه داشتن مخاطبان است که در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

آموزش امنیت اینستاگرام

نظر سنجی می‌تواند دید افراد را نسبت به نظر مخاطبین روشن‌تر کرده و کار را برای برنامه‌ریزی‌های آتی مطابق نظر مخاطبین آسان کند. البته این کار اگر اصولی انجام نشود، در جایی که ما مخاطبین زیادی داشته باشیم، دشوار خواهد بود و نمی‌شود نتایج خوبی را از آن کسب کرد. یکی از جاهایی که ممکن است از مخاطبان زیادی بخواهیم نظرشان را درباره موضوعی بیان کنند، شبکه‌های اجتماعی هستند. امروزه شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و توییتر روش‌های مخصوصی برای گذاشتن نظرسنجی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. با ما همراه باشید تا در ادامه، بررسی کنیم که قرار دادن نظر سنجی در شبکه‌های اجتماعی مختلف چگونه است.

spacer.png

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • چطور در شبکه‌های اجتماعی نظرسنجی قرار دهیم؟
    • قرار دادن نظر سنجی در اینستاگرام
      • چگونه نتایج نظر سنجی در اینستاگرام را مشاهده و آن را منتشر کنیم؟
      • نکاتی که باید برای قرار دادن نظرسنجی در اینستاگرام رعایت شوند
    • قرار دادن نظرسنجی در تلگرام
      • ربات نظر سنجی VoteBot
    • قرار دادن نظرسنجی در توییتر
    • قرار دادن نظرسنجی در فیسبوک
  • سخن پایانی

چطور در شبکه های اجتماعی نظرسنجی قرار بدهیم؟


یکی از روش‌های جذب مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، گذاشتن نظر سنجی است. درواقع نظر سنجی در اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی به صاحبان صفحات کسب و کار یا اینفلوئنسرها کمک خواهد کرد تا مخاطبان خود را بهتر بشناسند. ما در ادامه به بررسی نظرسنجی در اینستاگرام و همچنین سایر شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام می‌‎پردازیم. علاوه بر این، در این مقاله هم می‌توانید با راه‌های افزایش فالوور در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

spacer.png

قرار دادن نظر سنجی در اینستاگرام

برای قرار دادن نظرسنجی در اینستاگرام برنامه‌هایی مانند Instagram Story، Animoto: Social Video Editor کمک ‌کننده خواهند بود. البته می‌توان از امکانات خود اینستاگرام نیز در این زمینه کمک گرفت. باید بگوییم که در این برنامه، نظرسنجی در استوری قرار می‌گیرد. برای قرار دادن نظرسنجی در استوری اینستاگرام، استفاده از امکانات خود برنامه خیلی آسان و راهگشا خواهد بود. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • برای گذاشتن نظرسنجی در اینستاگرام ، باید یک استوری جدید بسازید.
  • گزینه Stickers در بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • حالا در این مرحله، استیکر Poll را برگزینید.
  • سوال خود را برای نظر سنجی تایپ کنید.
  • بر روی Your Story ضربه زده و استوری خود را منتشر کنید.

همچنین در ویدیویی که در ادامه می‌آید، می‌توانید مراحل بالا را مشاهده کنید:

خوب است بدانید که گزینه‌های مربوط به گذاشتن نظرسنجی در استوری اینستاگرام را در صورتی که جواب سوال شما چیزی غیر از Yes یا No باشد، می‌توانید تغییر دهید. همچنین اگر نظر سنجی شما سوالی به صورت نوشتاری ندارد، می‌توانید کادر سوال را خالی بگذارید.

spacer.png

چگونه نتایج نظر سنجی در اینستاگرام را مشاهده و آن را منتشر کنیم؟

حالا ببینیم که بعد از پایان نظر سنجی در اینستاگرام آن را چگونه مشاهده کنیم. پاسخ به این سوال بسیار آسان است. درواقع شما می‌توانید برای دیدن نتایج نظرسنجی در اینستاگرام گزینه Seen by X را برای مشاهده استوری خود انتخاب کنید. این گزینه در سمت چپ صفحه دیده می‌شود. در این قسمت نه تنها می‌توانید افرادی که استوری شما را دیده‌اند مشاهده کنید، بلکه می‎‌توانید شاهد نتایج نطرسنجی در اینستاگرام خود نیز باشید و ببینید چه تعداد از کاربران چه گزینه‌هایی را انتخاب کرده‌اند. همچنین دکمه Share Results هم در این قسمت دیده می‌شود که از طریق آن می‌توانید نتایج نظرسنجی در اینستاگرام را در استوری دیگری به اشتراک بگذارید.

spacer.png

نکاتی که باید برای قرار دادن نظرسنجی در اینستاگرام رعایت شوند

برای موفقیت حداکثری و برای اینکه همه مخاطبان شما به سمت جواب دادن نظرسنجی سوق یابند، نیاز است که نکاتی را رعایت کنید. ما در ادامه به برخی از این نکات اشاره کرده‌ایم:

  • هنگام گذاشتن نظر سنجی در استوری، آن را از گوشه سمت چپ صفحه دور نگه دارید.
  • مطمئن شوید سؤالی که در نظرسنجی پرسیده می‌شود، واضح است.
  • ایموجی‌ها می‌توانند در جذب مخاطب برای پاسخ دادن به استوری راهی مفید باشند.
  • به یاد داشته باشید که گذاشتن نظر سنجی در استوری برای 24 ساعت خواهد بود.
  • همچنین قراردادن تصاویر و فیلم برای گذاشتن نظرسنجی در اینستاگرام در مواقعی که نیاز به مثال زدن است، نقش مهمی دارد تا مخاطبان به نظر سنجی پاسخ دهند.

قرار دادن نظرسنجی در تلگرام

یکی از ویژگی‌های جالب و جذاب در تلگرام، گذاشتن نظرسنجی در کانال تلگرام یا گروه دوستان است. درواقع تلگرام برای قرار دادن نظرسنجی، ربات‌های اختصاصی دارد که همه کاربران این شبکه اجتماعی در همه نسخه‌ها، چه اندروید و چه iOS می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه، ما یکی از این ربات‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ربات نظر سنجی VoteBot

برای اینکه نظر مخاطبان خود را در مورد موضوعی خاص داشته باشید، باید یک نظر سنجی ترتیب دهید تا بتوانید آمار و اطلاعات درستی را کسب کنید و با جواب‌های مختلف گیج نشوید. حالا برای گذاشتن نظر سنجی در تلگرام، برنامه تلگرام خود را باز کنید. در بخش Search که در بالای صفحه قرار دارد، عبارت Votebot را وارد کنید. گزینه Start را بزنید. نوع نظر سنجی خود را با انتخاب Public یا Anonymous انتخاب کنید. درواقع گزینه Public باعث خواهد شد تا نام افراد در کنار نظرشان نشان داده شود؛ اما گزینه Anonymous تنها نتایج را نشان خواهد داد.

spacer.png

در مرحله بعدی گذاشتن نظر سنجی در تلگرام، ربات VoteBot از شما می‌خواهد تا سوال خود را بنویسید. بعد از ارسال باید گزینه‌های مربوط به سوال‌های خود را وارد کنید. حالا بعد از اتمام گزینه‌های پاسخ بر روی Done ضربه بزنید. نظر سنجی شما آماده است و می‌توانید آن را برای دوستان یا گروه خود ارسال کنید. درواقع اگر بخواهید از نظرسنجی در گروه تلگرام استفاده کنید، این یک راه ساده و آسان خواهد بود.

spacer.png

دقت داشته باشید که نطردهندگان نظرسنجی در گروه تلگرام، امکان تغییر نظر خود را از طریق این روش خواهند داشت. همچنین نتایج نهایی با درصد به شما نشان داده می‌شود. به‌عنوان مثال اگر دو گزینه A و B داشته باشید، در پایان به شما نشان داده می‌شود که چند درصد از شرکت‌کنندگان پاسخ A و چند درصد نیز پاسخ B را انتخاب کردند.

قرار دادن نظرسنجی در توییتر

توییتر نیز مانند همه شبکه‌های اجتماعی امروزی، امکان قرار دادن نظرسنجی را برای مخاطبان در اختیار شما قرار می‌دهد. روش استفاده از آن به این طریق است که از همان‌جایی که متن توییت خود را می‌نویسید، متن سوال خود را هم وارد کنید. وارد همان قسمت شوید و بر روی نمودار کوچک پایین آن ضربه بزنید؛ سپس پاسخ‌ها را اضافه کنید. حالا باید مدت نظر سنجی که از یک دقیقه تا یک هفته قابل تنظیم است را مشخص کنید. بعد از انجام تنظیمات و انتشار توییت، شما می‌توانید نتایج را در توییت خود مشاهده کنید.

spacer.png

قرار دادن نظر سنجی در فیسبوک

در میان شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک یکی از بهترین و دقیق‌ترین نظرسنجی‌ها را دارد. برای ایجاد نظرسنجی در فیسبوک، به طور عادی به محلی که وضعیت یا همان استاتوس را آپدیت می‌کنید بروید و از پایین آن گزینه Poll Button را انتخاب کنید. اکنون باید سوال نظرسنجی و گزینه‌های مربوط به آن را وارد کنید. همچنین در این بخش می‌توان مدت نظر سنجی را هم مشخص کرد. اگر می‌خواهید نظرسنجی خلاقانه‌ای در فیسبوک داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که از تصویر یا Gif استفاده کنید. درواقع متن هر گزینه‌ای که برای پاسخ در نظرسنجی شما قرار داده شده است، می‌تواند با تصویر یا یک فایل Gif همراه باشد.

spacer.png

گذاشتن نظر سنجی در واتساپ

خوب است بدانید که واتساپ راه مشخصی برای قرار دادن نظرسنجی ندارد. درواقع اصلا گزینه مناسبی برای قرار دادن نظرسنجی در واتساپ در نظر گرفته نشده است. اما کاربران واتساپ می‌توانند از راه‌های دیگری نسبت به ایجاد نظرسنجی اقدام کنند. یکی از این راه‌ها استفاده از نرم افزار WhatsHash است. روش کار برای قرار دادن نظرسنجی در واتساپ بدین صورت خواهد بود که ابتدا باید WhatsHash را دانلود کنید. بعد از اجرای آن به مسیر Features > Poll بروید. این مسیر در نوار کناری سمت چپ و برگه Dashboard & Settings قرار دارد. حالا بر روی گزینه Create Poll که در گوشه سمت راست بالا قرار دارد کلیک کنید.

spacer.png

از این به بعد امکان تایپ سوال وجود خواهد داشت. با این حساب شما می‌توانید نظرسنجی را برای دوستان و گروه‌های خود در واتساپ ارسال کنید. درواقع پیام نظرسنجی شامل یک آدرس URL برای هر سوال است که در صورت پاسخ دادن برای کاربر ارسال خواهد شد. زمانی که پاسخ دریافت می‌شود، هم برنامه واتساپ و هم WhatsHash باید باز باشند. درواقع WhatsHash به طور اتوماتیک پاسخ‌ها را شناسایی می‌کند و همگام‌سازی‌های لازم را انجام می‌دهد. همچنین هر زمانی که خواستید، می‌توانید نتایج مربوط به نظرسنجی خود را بررسی کنید. به‌علاوه اگر نظرسنجی شما عمومی بوده باشد، رای‌دهندگان نیز می‌توانند نتیجه را مشاهده کنند؛ البته برای قرار دادن نظرسنجی در واتساپ روش دیگری مانند مراجعه به سایت Pollsgo هم وجود دارد.


سخن پایانی


امروزه شبکه‌های اجتماعی با داشتن کاربران زیاد، به بستری مناسب برای انتشار مطالب، گسترش کسب و کار و مواردی از این دست تبدیل شده‌اند؛ البته تا قبل از اینکه در اینستاگرام مشهور نشوید، نمی‌‎توانید کاری از پیش ببرید. در این مقاله می‌توانید اطلاعاتی در این باره کسب کنید. علاوه بر این، یکی از مواردی که می‌تواند شما را در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی فعال نگه دارد و مخاطبان را به شما جذب کند، توجه به نظراتشان است. برای اینکه این مهم اتفاق بیفتد، شما در پیج خود به نظرسنجی نیاز خواهید داشت. درواقع نظرسنجی علاوه بر توجه به مخاطب، باعث خواهد شد بتوانید در آینده راه‌های بهتری را برای تعامل با کاربران پیدا کنید. اگر شما هم راه‌هایی برای جذب و نگه داشتن مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی را می‌شناسید، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر