موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش کاهش حجم فیلم

آموزش کاهش حجم فیلم

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 30 بهمن 1397 ساعت 19:07

5How-To-Resize-Videos-Without-Losing-Quality.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که کاربران حین ذخیره سازی ، آپلود و…ویدیوها با آن مواجه هستند ، حجم ویدیو ها و در واقع سایز آن است. ویدیو و فیلم هایی که حجم بالایی دارند ،  فضای زیادی از هارد را اشغال می کنند؛ به علاوه برای دانلود و یا آپلود زمان بر هستند. بنابراین نرم افزار های زیادی جهت تغییر سایز و حجم ویدیو ها معرفی و منتشر شده است و ما در پست امروز انزل وب ، تعدادی از بهترین نرم افزار ها را برای کم کردن حجم ویدیو بدون افت کیفیت انتخاب کرده ایم که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

آموزش کار با بهترین برنامه های کاهش حجم فیلم و ویدیو بدون افت کیفیت

How To Resize Videos Without Losing Quality

برای کم حجم کردن و بهینه سازی تصاویر ، قبلا روش هایی را در انزل وب معرفی کردیم. نرم افزار های ویرایش ویدیو نیز ، برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند فیلم ها را کم حجم کنند ، بخشی از آن را کات کنند و یا با استفاده از برنامه ها دیگر از آن کلیپ بسازند ،مفید است که در ادامه بهترین آن ها را معرفی می کنیم.

کاهش حجم ویدیو با استفاده از Avidemux

نرم افزار Avidemux  ، یک نرم افزار رایگان و منبع باز است که قابلیت های متعددی از جمله کات کردن فیلم ها ، اعمال تغییرات نظیر فیلتر های متنوع جهت تغییر کیفیت فیلم ها را  در خود جای داده است. این نرم افزار با سیستم عامل های ویندوز ، مک و لینوکس سازگار است.

1How-To-Resize-Videos-Without-Losing-Quality.jpg

با استفاده از این نرم افزار می توان ویدیو هایی با ۸ گیگابایت را به تنها ۲۰۰ مگابایت کاهش حجم داد. اما  تنظیمات ویژه ای دارد که در ادامه نحوه ی تغییر سایز را بدون افت با استفاده از  این نرم افزارکیفیت می خوانید:

  • بعد از دانلود و نصب این نرم افزار ،مراحل نصب را طی کنید. تنظیمات و چک باکس های موجود در مراحل نصب را روی حالت پیش فرض خود بگذارید.
  • از منوی استارت ، فایل مربوط به برنامه را باز کنید و سپس در پنجره ی باز شده ، ویدیو ی مدنظر را بکشید. (روش drag and drop)
  • در سمت چپ منوی برنامه سه گزینه را مشاهده می کنید:Video, Audio و Format
  • به این بخش و نوع فایلی که انتخاب می کنید دقت داشته باشید.سپس با انتخاب اولین ویدیو ،از طریق منوی کشویی و مطابق با شکل زیر ، فرمت MPEG-4 AVC را انتخاب کنید.در صورت نیاز به صدای فیلم و ویدیو مد نظرتان ، می توانید آموزش تبدیل ویدیو به MP3 که قبلا آموزش داده ایم را مطالعه نمایید.
  • در بخش Audio ، فرمت (AAC (Faaac را از منوی آبشاری مربوطه انتخاب کنید. در قسمت آخر نیز مطابق با شکل بالا ، فرمت MP4 را انتخاب کنید.
  • در بخش بالای اسکرین ، به دنبال گزینه ای  تحت عنوان Save Video باشید. دقت داشته باشید که با جست وجو ساده میان گزینه می توانید با کاربرد هر یک آشنا شوید.
  • در نهایت باید نام ویدیو و محلی که برای ذخیره سازی در نظر دارید را مشخص کنید. نکته ی قابل توجه ، درج فرمت مورد نظر بعد از نام انتخاب می باشد. به این معنا که بعد از انتخاب نام ، باید فرمت mp4 را برای ویدیویی که کاهش حجم داده اید تایپ کنید.
  • دقت کنید که این فرآیند بسته به حجم ویدیو و قدرت کامیپوتر شما در هنگام پردازش ، زمان بر است.

کم کردن حجم ویدیو بدون افت کیفیت با استفاده از Handbrake

نرم افزار Handbrake ،مشابه نرم افزار قبلی که معرفی کردیم ، قابلیت های مشابهی دارد و به صورت رایگان برای انواع سیستم عامل ها نظیر ویندوز و مک قابل استفاده است.

در ادامه به صورت مختصر ، نحوه ی کاهش حجم بدون افت کیفیت با استفاده از این نرم افزار را می خوانید:

بعد از دانلود و نصب نرم افزار ، به دنبال گزینه ی Source باشید. این گزینه از طریق صفحه اصلی ، بخش بالایی و سمت چپ در دسترس است.

2How-To-Resize-Videos-Without-Losing-Quality.jpg

  • ویدیو دلخواه را بارگذاری کنید و سپس روی گزینه ی Open کلیک کنید.
  • از بخش Destination ، محل ذخیره ی فایل را انتخاب کنید.دقت داشته باشید که حین نامگذاری فایل ، از MP4 استفاده نمایید.
  • در بخشی که نسبت به سایر گزینه های موجود در صفحه تیره تر است ، ۵ گزینه وجود دارد: Video, Audio, Subtitles, Advanced ، Chapters. از همین بخش باید گزینه ی video را انتخاب کنید.
  • سپس به بخش ( Target size (MB که زیر Quality قرار گرفته است بروید و اندازه دلخواه خود را جهت کاهش حجم انتخاب کنید. دقت داشته باشید که اندازه ای که تعیین می کنید ، کمتر از نصف اندازه اصلی ویدیو نباشد. چرا که این کار سبب افت کیفیت ویدیو می شود.
  • زمانی که تنظیمات گفته شده را انجام دادید ، روی گزینه Start کلیک کنید تا فرآیند کاهش حجم انجام شود.

کم کردن حجم ویدیو ها با استفاده از Free Video to Flash Converter

همان طور که می دانید ، برای ویدیو ها فرمت های مختلفی تعریف شده است. فرمت های MP4  و MKV از فرمت های رایج هستند که البته قبلا ،نحوه پخش ویدیوهایی با فرمت MKV را در انزل وب آموزش داده ایم، فرمت FLV ، یکی از فرمت های معمول ویدیو است که توسط بسیاری از وب سایت ها استفاده میشود. از مزایای انتخاب این فرمت آن است که ویدیو ها با هر اندازه ای قابلیت کاهش حجم تا نصف اندازه ی اصلی را دارند. یکی از نرم افزار هایی که جهت تغییر سایز ویدیو با این فرمت ها می باشد ، نرم افزار Free Video to Flash Converter است که نحوه ی کار با این نرم افزار را جهت کم کردن حجم ویدیو در ادامه می خوانید:

  • مراحل نصب را مطابق با آن چه که به صورت پیش فرض تعیین شده است پیش بروید.
  • روی Add files کلیک کنید و سپس فایل دلخواه را وارد کنید.
  •  روی انتخاب SWF یا FLV دقت داشته باشید.باید فرمت FLV را انتخاب کنید و سپس محل ذخیره فایل را نیز مشخص کنید.
  • برای این نرم افزار تنظیماتی جهت شخصی سازی نیز وجود دارد.مثلا می توانید از بخش Video bitrate ، میزان کاهش حجم را مشخص کنید و همچنین رزولوشن ویدیو را تغییر دهید. نهایتا روی Convert برای شروع فرآیند کلیک کنید.

free-video-to-flash-converter.jpg

فشرده سازی ویدیو ها بدون افت کیفیت با استفاده از VirtualDub

نرم افزار VirtualDub ، یکی دیگر از نرم افزار های معروف برای کاهش حجم ویدیو می باشد. گزینه های موجود برای این برنامه مشابه برنامه های قبلی معرفی شده است و در ادامه به صورت خلاصه نحوه ی کاهش حجم را توضیح می دهیم:

  • با انتخاب  بخش Video و سپس Compression ، پنجره ای نمایان میشود که در این بخش باید از لیست موجود ، Xvid MPEG-4 Codec را انتخاب کنید. سپس روی OK کلیک کنید.
  • از طریق بخش File ، گزینه ی Save as را انتخاب کنید .با این کار فرآیند فشرده سازی شروع میشود.

4How-To-Resize-Videos-Without-Losing-Quality.jpg

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که نرم افزار های مشابه دیگری را میشناسید و از آن استفاده کرده اید ، از بخش نظرات تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

نظرات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر