موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

وضعیت در واتس اپ

وضعیت در واتس اپ

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 30 خرداد 1400 ساعت 23:02

وضعیت واتساپ چیست و چگونه می توان از امکان گذاشتن استاتوس Whatsapp استفاده کنیم؟

آموزش امنیت اینستاگرام

5

(100%)

1

vote

وضعیت واتساپ یکی از ویژگی هایی است که پیام رسان واتساپ را خاص کرده است. این ویژگی که شباهت زیادی به امکان گذاشتن استوری در اینستاگرام دارد دارای طرفداران زیادی است. با استفاده از وضعیت واتساپ یا همان Status واتساپ شما می توانید فایل تصویری صوتی و متنی را در صفحه واتساپتان به اشتراک بگذارید تا دوستانتان آن را مشاهده کنند. در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل آموزش های گذاشتن وضعیت واتساپ و تنظیمات کنترلی استاتوس واتساپ را خدمت شما ارائه دهیم.

معرفی وضعیت واتساپ

اپلیکیشن های مختلف امکانات گوناگونی در اختیار ما قرار می دهند. برخی از این امکانات جذابیت بیشتری داشته و علاقه افراد را بر می انگیزند. برای مثال می توان به قابلیت استوری اینستاگرام اشاره کرد که طرفداران بسیار زیادی دارد و خیلی از افراد اوقاتی در روز را حتما صرف گذاشتن استوری ها و چک کردن استوری دوستانشان می کنند. اپلیکیشن واتساپ در واقع برنامه ای است که ما آن را با عنوان یک پیام رسان می شناسیم اما در استفاده از آن قطعا با ویژگی خاصی با نام Whatsapp Status  مواجه شده اید. وضعیت واتساپ امکان بسیار جالبی است که واتساپ را به برنامه ای فراتر از یک پیام رسان معمولی تبدیل می کند. این ویژگی مشابه ویژگی استوری در اینستاگرام می باشد.

این امکان که با نام وضعیت واتساپ یا همان استاتوس واتساپ شناخته شده است به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید ویدئو، متن و یا تصویری را در صفحه خود به اشتراک بگذارید تا دوستانتان بتوانند آن را ببینند. هر وضعیت واتساپ تا 24 ساعت قابل مشاهده است و پس از آن از صفحه شما به صورت اتومات حذف می شود. البته این امکان هم وجود دارد که بتوانید وضعیت واتساپ خود را هر زمان که خواستید حذف کنید. در ادامه به آموزش گذاشتن وضعیت واتساپ پرداخته و تنظیمات موجود برای این قابلیت را آموزش خواهیم داد. اما قبل از آن برای هماهنگ بودن مراحل آموزش با آپدیت برنامه واتساپ شما، بهتر است آخرین آپدیت واتساپ را از این بخش دریافت کنید.

آموزش گذاشتن Status (وضعیت) در واتس اپ

برای این کار در گام اول برنامه را باز رده و وارد بخش Status شوید. در این قسمت پایین صفحه علامت دوربینی در سمت راست و پایین صفحه خواهید دید. دوربین را انتخاب کنید تا وارد آن شوید. برای گذاشتن وضعیت واتساپ هم می توانید از طریق دوربین قرار داده شده عکس و ویدئوی جدید تهیه کنید. هم اینکه وارد گالری خود شده و از فیلم های یا تصاویری که قبلا گرفته اید استفاده کنید. در صورتیکه کلا می خواهید متنی را به عنوان استاتوس بگذارید به جای علامت دوربین از علامت مدادی که در بالای آن قرار دارد استفاده کنید. با انتخاب تصویر یک سری علامت در اطراف آن خواهید دید که در این بخش کارکرد آن ها را به شما معرفی می کنیم.

Screenshot_2018-05-10-09-44-53.png

آموزش گذاشتن Status در Whatsapp

  1. از طریق این قسمت می توانید اندازه تصویرتان را تنظیم کنید تا در صفحه به درستی جا بگیرد.
  2. در این قسمت یک سری شکلک تعبیه شده است که می توانید برای تزئین استاتوس هایتان از آن ها استفاده کنید.
  3. از این قسمت می توانید متنی را به وضعیت اضافه کنید
  4. از طریق این بخش به قلمی دسترسی دارید که می توانید با استفاده از آن متنی را با دستخط خودتان بنویسید یا اینکه شکل یا علامت خاصی به وضعیت واتساپ خود اضافه کنید
  5. در قسمت پنجم شما می توانید کپشن یا توضیح خاصی در رابطه با وضعیتی که اضافه می کنید بدهید. برای مثال اگر تصویر منظره خاصی را گذاشته اید می توانید آن را معرفی کنید تا دوستانتان هم بتوانند از موقعیت آن مطلع شوند.
  6. در نهایت با لمس علامت بخش 6 استاتوس خود را ارسال کنید.

حذف وضعیت واتساپ

شما می توانید قبل از زمان انقضا وضعیت اقدام به حذف وضعیت نمایید. برای اینکار  بر روی علامت سه نقطه مقابل وضعیتتان کلیک کنید. پس از آن انگشت خود را روی استاتوس مورد نظر خود برای چند ثانیه نگه دارید و گزینه حذف را از بالای صفحه انتخاب کنید. علامت چشمی که در این قسمت مشاهده می کنید نشاندهنده این است که چه تعداد نفر استاتوس شما را دیده اند.

Screenshot_2018-05-10-09-46-16.png

پاک کردن وضعیت واتساپ

حذف استاتوس دیگران

امکاناتی که اپلیکیشن ها در اختیارمان قرار می دهند  گاهی بسیاری از افراد را شدیدا به خود وابسته می کند و افراد در استفاده از این امکانات افراط به خرج می دهند. برای مثال خیلی از افراد را می بینیم که در طول روز چندین و چند بار استوری اینستاگرام می گذارند و یا از وضعیت واتساپ چندین بار در طول روز استفاده می کنند. ممکن است اعلام ناتیفیکیشن این وضعیت ها باعث اذیت شما شود. برای رفع این مشکل می توانید به تب استاتوس بروید و با لمس طولانی بر روی استاتوس مخاطبی که در نظر دارید و انتخاب گزینه Mute وضعیت های او را غیرفعال کنید.

مخفی کردن وضعیت واتساپ از برخی افراد

گاهی اوقات ممکن است بخواهید استاتوسی را با دیگران به اشتراک بگذارید اما از طرفی هم دلتان نخواهد هر کسی امکان مشاهده وضعیت شما را داشته باشید در این صورت شما می توانید کاری کنید که دسترسی همه به وضعیت واتساپ شما برداشته شود و فقط کسانی که شما می خواهید وضعیتتان را ببینند. برای اینکار کافیست تا در منوی Status بر روی علامت سه نقطه که در بالای صفحه قرار گرفته است کلیک کنید و گزینه Status privacy را انتخاب نمایید. پس از آن صفحه ای مشابه تصویر زیر برایتان به نمایش گذاشته می شود که هر بخش را برایتان توضیح می دهیم.

Screenshot_2018-05-10-09-49-23.png

تنظیمات لازم برای مخفی کردن وضعیت واتساپ از برخی افراد

  1. با انتخاب گزینه اول شما به تمام مخاطبانتان اجازه می دهید که وضعیت شما را مشاهده کنند. در حالت عادی این گزینه در واتساپ فعال است.
  2. گزینه دوم این امکان را به شما می دهد که بتوانید لیستی از افراد را مشخص کنید که واتساپ وضعیت شما را از آن افراد مخفی کند. به این لیست لیست سیاه می گویند. لیست سیاه متشکل از افرادی است که ما می خواهیم امکان دسترسی به وضعیت واتساپ ما نداشته باشند
  3. گزینه سوم بر عکس گزینه قبل است و یک لیست سفید برایتان ایجاد می کند. با انتخاب گزینه سوم به طور پیش فرض وضعیت شما از تمام مخاطبان مخفی می شود و تنها کسانی می توانند آن وضعیت را ببینند که شما نام آن ها را در این قسمت عنوان کرده باشید.

علاقمندان می توانند سایر آموزش های ما در رابطه با واتساپ برای مثال آموزش دیلیت اکانت واتساپ و آموزش سایر اپلیکیشن ها را از طریق همین سایت پیگیری کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر