موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

گذاشتن تگ خرید در اینستاگرام

گذاشتن تگ خرید در اینستاگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 19:08

تگ خرید اینستاگرام در مرکز تخصصی شبکه های اجتماعی سونت اینفو

آموزش امنیت اینستاگرام

تگ خرید اینستاگرام قابلیتی جدید است که بازار برندهای تجاری را بسیار گسترش میدهد. در واقع میتوان گفت شبکه های اجتماعی امروز به بخشی جدا نشدنی از زندگی تبدیل شده اند. هر چقدر بخواهید از نقش این شبکه ها در کمرنگ شدن ارتباطات در دنیای واقعی، روابط خانوادگی، اتلاف وقت جوانان و …. بگویید ولی نقش منحصر به فرد آنها در شکافتن مرزها، بازارهای فوق العاده فروش محصولات و تاثیر آنها در جهانی شدن را نمیتوانید انکار کنید.

استفاده درست از هرکدام از این شبکه ها برای رشد کسب و کارها میتواند فوق العاده باشد. شبکه های اجتماعی در ابتدا به عنوان ابزاری برای آگاهی از وجود چنین محصولی در دنیای واقعی به کار گرفته میشدند، پس از آن و با فراگیرتر شدن در زندگی، افراد بیشتری را درگیر خود کردند که همین عامل در افزایش نرخ درگیری افراد با محصولات موثر بود. با اضافه شدن آپشنهای تاثیرگذار در مبحث کسب و کار که در راستای توسعه این شبکه ها به وجود آمدند و از طرفی افزایش نرخ محبوبیت آنها در میان افراد که روز به روز بیشتر میشد.

بحث وفاداری برند از طرف این شبکه ها مطرح شد و نقش شبکه های اجتماعی در این مقوله پر رنگ تر گردید. اکنون این شبکه ها روز به روز تکامل بیشتری پیدا کرده اند و در محیط رقابتی ایجاد شده و برای گرفتن سهم بیشتری از بازار در نقاط مختلف دنیا، هرکدام از این پلتفرم ها قابلیتهایی را برای آسان شدن زنجیره ارتباطی بین فروشندگان و خریداران اضافه کردند تا جاییکه امروزه امکان سفارش و خرید را نیز در خود جای دادند و زنجیره سفر مشتری برای خرید را کامل کرده اند.

در این میان اینستاگرام بازار جذابی است که در کل دنیا و در کشور ما محبوبیت زیادی کسب کرده است و از قابلیتهای مختلف آن جهت گسترش بازار کسب و کار استفاده کرد.

قابلیت خرید در اینستاگرام (Shopping on Instagram) به شما این امکان را میدهد که محصولات را تگ کنید. از آنجا، خریداران بالقوه میتوانند جزئیات هر یک از آیتمهای تگ گذاری شده را مشاهده کنند.

تگ خرید اینستاگرام قابلیتی است که هم میتواند روی استوری ها و هم روی پست ها قرار بگیرد:

تگ خرید اینستاگرام روی استوری

باید بدانید که روزانه 400 میلیون نفر به صورت فعال از استوری های اینستاگرام استفاده میکنند و این یعنی بازاری فوق العاده برای برندهای تجاری، آمار نشان میدهد که محبوبیت استوری ها روز به روز در حال افزایش است و فیسبوک تاکید میکند که به زودی کاربری آن از فیدهای اصلی شبکه های اجتماعی بیشتر خواهد شد. با این حجم از محبوبیت و کاربری بی شک سرمایه گذاری روی آن نتایج خوبی خواهد داد و استفاده از تگ های خرید در استوری برای برندها بسیار مفید خواهد بود.

تگ خرید اینستاگرام روی پست

اینکه یک پست از برند تجاری محبوب خود را ببینید و جزئیات همه محصولات موجود در عکس به سادگی و با یک لمس قابل دیدن باشد به احتمال زیاد شما را برای خرید و یا به اشتراک گذاری آن با دوست هم سلیقه تان مشتاق تر میکند.

در این حالت شما عکس سبد کوچکی را در کنار پست می بینید و با لمس صفحه، جزئیات قیمتی محصولات نمایان میشود. روی تگ محصول مورد نظرتان ضربه میزنید تا عکس کامل آنرا ببینید و از آنجا برای خرید به سایت هدایت میشوید یعنی با دو کلیک به خرید میرسید و این مفهوم کاربردی Social Shopping است.

این قابلیت فعلا در مورد محصولات فیزیکی راه اندازی شده است و اینستاگرام این کار را به کمک سرویس فروشگاه ساز شاپیفای (shopify) انجام میدهد. متاسفانه هم ایران این سایت را مسدود نموده و هم این سایت ایران را از لیست کشورهایی که امکان استفاده از خدماتش را دارند، حذف کرده است پس برای استفاده از سرویسهای این سایت نیاز به آدرسی از کشوری دیگر دارید.

این سایت 14 روز خدمات رایگان میدهد و بعد از آن باید مبلغی پرداخت کنید.

اقدامات لازم برای فعال کردن تگ خرید اینستاگرام :

  1. تجاری کردن صفحه اینستاگرام
  2. ساخت اکانت شاپیفای
  3. ساخت صفحه فیسبوک و اتصال به صفجه اینستاگرام خود
  4. پابلیش و یا انتشار صفحه فیسبوک
  5. ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک
  6. اتصال اکانت شاپیفای به کاتالوگ محصولات فیسبوک
  7. اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک
  8. بررسی توسط اینستاگرام برای تایید
  9. بروز رسانی اینستاگرام جهت اضافه شدن قابلیت تگ خرید

چگونه صفحه اینستاگرام خود را تجاری کنیم؟

شما میتوانید با رفتن به تنظیمات (Setting) اینستاگرام و انتخاب گزینه Business Profile در کنار متصل کردن حساب کاربری اینستاگرام خود به صفحه کسب و کارتان در فیسبوک، اکانت شخصی اینستاگرام خود را به پروفایل تجاری در اینستاگرام تبدیل کنید. در پروفایل تجاری اینستاگرام، دکمه تماس قرار دارد و این یکی از بهترین دلایل تبدیل حساب معمولی به حساب تجاری است زیرا افراد میتوانند مستقیما از اینستاگرام با شما تماس بگیرند و یا ایمیل ارسال کنند. علاوه بر آن میتوانید به آنالیز اینستاگرام خود نیز دسترسی داشته باشید.

حتما جزئیات کامل راهنمای تجاری کردن اکانت اینستاگرام را مطالعه کنید.

چگونه در سایت شاپیفای حساب کاربری ایجاد کنیم؟

برای ایجاد حساب کاربری در سایت Shopify باید از اینجا اقدام کنید و به ترتیب فرمهای زیر را تکمیل کنید.

چگونه کاتالوگ محصول در فیسبوک بسازیم؟

باید صفحه فیسبوک شما به حالت Published تغییر نماید سپس برای صفحه خود در قسمت تنظیمات Admin Role تعریف نمایید. همچنین قالب یا Template صفحه فیسبوکتان باید بر روی حالت Shopping Template باشد. برای اینکار در اینجا راهنمایی میشوید.

بعد از آن باید کانال فروش خود را ایجاد کنید. برای اینکار روی علامت + در تنظیمات ادمین شاپیفای زده و بر روی Add Sales Channel کلیک کنید و در قسمت Account فیسبوک شاپیفای را به آن وصل کنید.

چگونه محصولات را به کاتالوگ اضافه کنیم؟

حالا از طریق کانال فروش فیسبوک در شاپیفای میتوانید محصولاتتان را با قیمت و در دسته بندی های دلخواه وارد کنید. اگر این مراحل و نوع فعالیت هایتان مورد تایید اینستاگرام قرار بگیرد، با بروز رسانی آن قابلیت تگ کردن بر روی محصولات شما اضافه میشود.

سایر آموزشهای تخصصی اینستاگرام را در وبلاگ آموزشی سونت اینفو ببینید.

منبع: Adespresso Blog

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر