موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

تاریخچه چت تلگرام

تاریخچه چت تلگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 05 فروردین 1398 ساعت 23:30

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان تاریخچه چت تلگرام را مطالعه خواهید کرد.

تا قبل از این که پیام رسان تلگرام قابلیت پاک کردن پیام ها را اضافه کند هیچکس نمی توانست اشتباه خود را جبران کند و هر پیامی که می فرستادید قطعا به دست گیرنده می رسید. اما حالا با اضافه شدن این قابلیت می توانید پیش از این که گیرنده، پیام شما را در تلگرام ببیند آن را پاک کنید انگار نه انگار که پیامی فرستاده شده است! اما اضافه شدن این قابلیت هم داستان ها و ترفند های خود را دارد. حالا که امکان پاک کردن پیام ها در تلگرام وجود دارد، ممکن است کنجکاو شده باشید که پیام هایی که برای شما فرستاده می شوند و بعد حذف می شوند چه محتوایی دارند؟ آیا بازیابی پیام های تلگرام پاک شده امکان پذیر است؟ آیا می شود به طور کلی هر پیامی که چه شما و چه مخاطب شما پاک کرده است را ریکاوری کرد؟ در ادامه ابزار هایی را معرفی می کنیم که ظاهرا از پس این کار می آیند.

آموزش امنیت اینستاگرام

بازیابی پیام های تلگرام پاک شده توسط مخاطب

پیش از این که قابلیت حذف پیام های تلگرام توسط فرستنده به برنامه تلگرام اضافه شود، اگر به فرض شما پیامی را برای شخصی می فرستادید و دستگاه آن شخص به اینترنت متصل می بود، پیام شما به عنوان یک نوتیفیکیشن یا اطلاعیه برای گیرنده نمایش داده می شد تا زمانی که به سراغ گوشی خود رفتید متوجه دریافت پیام شوید. اما حالا که امکان حذف پیام توسط فرستنده در تلگرام فراهم شده، به محز حذف پیام توسط فرستنده اطلاعیه آن هم از گوشی شما حذف می شود و شما هیچ گاه متوجه وجود چنین پیامی نمی شوید.

راهکار برای ذخیره پیام های حذف شده توسط فرستنده در تلگرام بسیار ساده است! کافی است تا برنامه ای روی گوشی خود نصب کنید تا اطلاعیه هایی که دریافت می شود را ذخیره کند که حتی پس از از بین رفتن آن اطلاعیه ها همچنان شما در جایی آن ها را داشته باشید!

در این صورت می توانید حتی به پیام هایی که برای شما فرستاده شده و سپس پاک شده نیز دسترسی داشته باشید فقط کافی است که این برنامه را نصب کنید و اینترنت دستگاه شما همیشه فعال باشد تا بتواتید اطلاعیه همه پیام های ارسال شده را فورا دریافت کنید.

آموزش استفاده از برنامه Notification History

  • ابتدا برنامه Notification History را دانلود، نصب و باز کنید.
  • در اولین اجرای برنامه از شما خواسته می شود که با لمس گزینه OK دسترسی این برنامه را به اطلاعیه های گوشی خود مجاز کنید.

lazy_placeholder.gif

به برنامه اجازه دسترسی به notification ها را بدهید

  • سپس در صفحه جدید در فهرست برنامه ها تیک برنامه Notification History را بگذارید. پیامی به شما اطلاع می دهد که با این کار این برنامه می تواند به نوتیفیکیشن های گوشی شما دسترسی داشته باشد.

lazy_placeholder.gif

بازیابی پیام های تلگرام پاک شده

حالا با برگشتن به برنامه هر اطلاعیه ای که در گوشی شما نمایش داده شود در این برنامه فهرست می شود که می توانید هر کدام را ببینید.

ریکاوری پیام ها و تصاویر حذف شده تلگرام

بحث دیگری که قرار است درباره آن به صورت تصویری آموزش دهیم، ریکاوری پیام ها و تصاویر حذف شده توسط خود شماست. تلگرام تمامی پیام ها و تصاویری که شما برای افراد می فرستید را در سرور خود نگهداری می کند؛ به این معنا هر زمانی که مایل باشید می توانید به آن ها در هر کجا دسترسی داشته باشید (برخلاف واتس اپ که ذخیره سازی روی سرور ها انجام نمی شود).

بازیابی پیام های تلگرام پاک شده با برنامه MobiSaver

ولی ممکن است پیام هایی را به اشتباه پاک کرده باشید یا حتی مهم تر از آن تصاویری را که فرستاده اید یا از مخاطبی در تلگرام دریافت کرده اید را به اشتباه پاک کرده باشید. در این صورت برای ریکاوری پیام های حذف شده تلگرام توسط خود شما مراحل زیر را دنبال کنید.

  • نرم افزار EaseUS MobiSaver را بر روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.
  • سپس آن را اجرا کنید.
  • در مرحله اول از شما خواسته می شود تا گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

lazy_placeholder.gif

بازیابی پیام های تلگرام پاک شده با برنامه MobiSaver

  • سپس برنامه شروع به شناسایی دستگاه شما می کند.
  • سپس برنامه به دنبال تمامی فایل های پاک شده و مخاطبین و همچنین پیام ها می گردد.

lazy_placeholder.gif

فهرستی از فایل های ریکاوری شده

  • در نهایت فهرستی از موارد یافته شده نمایش داده می شود که با تیک زدن هر کدام می توانید آن را ریکاوری کنید.

بازیابی تصاویر پاک شده تلگرام از Telegram Images

جالب است بدانید که زمانی که برنامه تلگرام را بر روی گوشی خود نصب می کنید، به صورت پیشفرض هر تصویری که برای شما فرستاده شود دانلود شده و در حافظه دستگاه شما ذخیره می شود. در این صورت حتی اگر پیام هایی که تصویر هم ممکن است باشند را دستی حذف کنید همچنان تصاویر ذخیره شده در مسیری به نام Telegram Images در حافظه گوشی شما موجود است.

lazy_placeholder.gif

مسیر ذخیره تصاویر تلگرام

برای مشاهده این تصاویر که در گالری شما نیز نمایش داده نمی شوند، با یک برنامه مدیریت فایل به حافظه گوشی خود وارد شوید و مسیر Telegram -> Telegram Images را باز کنید.

می بینید که تمامی تصاویر دانلود شده در این مسیر وجود دارند!

به یاد داشته باشید که با دیلیت اکانت تلگرام تمامی داده های مربوط به اکانت تلگرام شما از بین می رود و دیگر هیچ راه بازگشتی نیست.

این نوشته به زبان های دیگر : lazy_placeholder.gifEnglish (English)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر