موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

مشکل عدم نمایش نام تماس گیرنده در سامسونگ

مشکل عدم نمایش نام تماس گیرنده در سامسونگ

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 30 مرداد 1400 ساعت 09:53

همگام سازی مخاطبان در گوشی برخی کاربران که تلفن آنها مجهز به سیستم عامل اندروید اوریو است، کار نمی‌کند. در این مطلب راه‌هایی برای حل مشکل عدم نمایش مخاطبین گوشی ارائه می‌شود.

آموزش امنیت اینستاگرام

همگام سازی مخاطبان یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های اکوسیستم گوگل است. با استفاده از این ویژگی شما می‌دانید که در هر پلتفرمی باشید می‌توانید به ایمیل و شماره تلفن مخاطبین خود دسترسی داشته باشید. اما برای برخی، این ویژگی در برخی از دستگاه‌های اندرویدی اوریو کار نمی‌کند.

گزارش های بسیاری در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در این خصوص منتشر شده و حاکی از این موضوع است که برخی گوشی‌هایی که با اندروید اوریو کار می‌کنند، مساله عدم همگام سازی مخاطبان را دارند. اما از همه مهم‌تر این است که گوگل این مشکل را پذیرفته و اکنون در مسیر حل کردن آن قرار دارد.

در حال حاضر، گوشی‌هایی هستند که با اندروید اوریو کار می‌کنند و دچار این مساله شده‌اند. گوشی‌هایی از جمله پیکسل 2، پیکسل 2XL ، نکسوس 5X ، پیکسل، پیکسل XL دچار این مساله شده‌اند.

اکثر کسانی که این موضوع را گزارش کرده‌اند، ادعا می‌کنند پس از به‌روز‌رسانی سیستم عامل به اندروید اوریو 8.1 این مساله برای آنها به وجود آمده و پس از آنکه مجددا به اندروید اوریو 8.0 باز گشته‌اند، مساله حل نشده است.

spacer.png

به نظر می‌رسد برای حل این مساله یک راهکار وجود دارد که البته برای همه کاربران هم ممکن است این روش پاسخگو نباشد. راهکار این است که ظاهرا با پاک کردن داده‌های اپلیکیشن برای مخاطبین اندرویدی، کاربران می‌توانند به درستی همگام سازی را به انجام برساند و مشکل عدم نمایش مخاطبین گوشی را حل کند. در نظر داشته باشید که این روش برای همه کاربران کارایی ندارد.

به علاوه باید باز هم متذکر شویم که این مساله برای تمامی گوشی‌های مجهز به اندروید اوریو هم رخ نداده است و همه کاربرن با چنین مشکلی مواجه نیستند. برای حل مشکل عدم نمایش مخاطبین گوشی و همگام سازی با ما همراه باشید.

نحوه حل مشکل همگام سازی مخاطبان گوگل در اندروید

اگر مخاطبین گوشی به خوبی همگام سازی نمی‌شوند و با مشکل عدم نمایش مخاطبین گوشی مواجه هستید، احتمالا یکی از راه‌های زیر مشکل شما را حل خواهد کرد:

  • اطمینان حاصل کنید که Android Sync در گوشی شما فعال است. برای انجام این کار به مسیر Settings > Data usage > Menu رفته و مطمئن شوید که Auto-Sync Data فعال است و تیک دارد. حتی اگر فعال است، آن را چند بار روشن و خاموش کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همگام سازی Google Contacts روشن است. به مسیر Settings > Accounts > Google رفته و اکانتی که استفاده می‌کنید را انتخاب کنید. مطمئن شوید که گزینه Contacts در آن فعال است. دوباره حتی اگر فعال است، آن را چند بار روشن و خاموش کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که Background Data فعال است. در صورت محدود شدن، برخی از اپلیکیشن‌ها یا ویژگی‌ها تا زمانی که به یک شبکه وای فای وصل نشده‌اید کار نمی‌کنند. به مسیر Settings > Data Usage > Menu بروید و ببینید که Restrict Background Data فعال است یا نه.
  • کش و داده‌های اپلیکیشن را برای Google Contacts پاک کنید. به مسیر Settings > Apps Manager رفته و به قسمت All سوایپ کنید. در اینجا گزینه Contact Sync را انتخاب کرده و سپس Clear Cache و Clear Data را انتخاب کنید. برای آموزش پاک کردن حافظه گوشی‌های اندرویدی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.
  • حساب گوگل خود را حذف کرده و دوباره وصل کنید. به مسیر Settings > Accounts > Google رفته و حسابی که با آن مشکل دارید را انتخاب کنید. گزینه Remove Account را انتخاب کرده و بعدا دوباره اکانت خود را وارد کنید.
  • اکانت خود را ترکیب کنید. اگر هیچ یک از راه‌های بالا جواب نداد، به بخش مخاطبین گوشی رفته و در منو، گزینه Contacts to Display را انتخاب کنید. در اینجا گزینه Device را انتخاب کنید. در این حالت تنها مخاطبین موجود در گوشی نمایش داده می‌شود. دوباره منو را زده و Merge Accounts را انتخاب کنید. در اینجا گزینه Merge with Google را انتخاب کنید که همه مخاطبین شما را با گوگل ترکیب می‌کند. دوباره به منو و بخش Contacts to Display رفته و All contacts را انتخاب کنید. در این حالت می‌توانید تمامی مخاطبین خود را مشاهده کتید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر