آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش استفاده از اسنپ

آموزش استفاده از اسنپ

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 15 بهمن 1398 ساعت 12:15

دانلود و نصب

اپلیکیشن اسنپ را از طریق لینک مستقیم یا یکی از بازارها دانلود و نصب کنید. اگر پیش از این عضو اسنپ بوده‌اید، گزینه‌ی ورود را لمس کنید و در غیر این‌صورت عضویت را بزنید. همین جا می‌توانید زبان اپلیکیشن را از فارسی به انگلیسی تغییر دهید.

آموزش امنیت اینستاگرام

فعال کردن مکان‌یاب

پس از ورود، تصویر نقشه‌ روی صفحه به نمایش درمی‌آید. اپلیکیشن اسنپ اپلیکیشنی مکان‌محور است و برای تشخیص محل دقیق شما نیاز به دسترسی به موقعیت مکانی‌تان دارد. در صورت تمایل می‌توانید این دسترسی را به اپلیکیشن بدهید تا استفاده از آن برای‌تان آسان‌تر شود. فعال کردن این دسترسی اختیاری است و بدون فعال کردن آن همچنان می‌توانید از اپلیکیشن استفاده کنید.

نشان کردن مبدا حرکت

حالا با کمک «نشانگر» محل قرارگیری خودتان را روی نقشه می‌بینید. بالای صفحه نوشته شده: «کجا هستید؟» منظور این است که مبدا خود را روی نقشه انتخاب کنید.

نشان کردن مقصد و افزودن آدرس جدید منتخب

مبدا حرکت خود را روی نقشه پیدا کنید و «نشانگر» را بزنید. حالا «نشانگر» جدید به صفحه اضافه می‌شود. این نشانگر از شما می‌خواهد تا مقصد خود را مشخص کنید. بالای صفحه نوشته شده است: «کجا می‌روید؟» در ضمن شما می‌توانید در همین مرحله پیش از انتخاب مقصد، گزینه‌ی «اضافه کردن آدرس منتخب…» را از سمت راست بالای صفحه انتخاب و محل موردنظرتان را به آن اضافه کنید. در این صورت دیگر نیازی نیست هر بار مقصد را روی نقشه پیدا کنید.

انتخاب نوع سرویس درخواستی

پس از آنکه مقصد خود را انتخاب کردید اسنپ هزینه‌ی سفر را محاسبه و آن را به شما نمایش می‌دهد. حالا باید نوع سرویسی را که به آن نیاز دارید انتخاب کنید.

۱- اسنپ اکو: به صرفه و فوری

۲- اسنپ‌ رُز: ویژه‌ی بانوان

۳- اسنپ باکس: موتور ویژه‌ی مرسولات

۴- اسنپ بایک: موتور ویژه‌ی مسافر

ثبت کد تخفیف

پس از انتخاب سرویس مورد نیاز خود، می‌توانید گزینه‌ی کد تخفیف را بزنید. این گزینه مخصوص زمان‌هایی‌ست که شما کد تخفیفی دارید. یکی از راه‌های دریافت کد تخفیف، پیشنهاد اسنپ به دوستان است. 

با انتخاب گزینه‌ی کد تخفیف، ‌صفحه‌کلید ظاهر می‌شود و می‌توانید کد را وارد کرده و پس از آن گزینه‌ی «ثبت» را بزنید.

مشخصات سفر

سمت چپ و پایین صفحه قسمت «گزینه‌ها» قرار دارد. این بخش برای زمانی‌ست که سفر شما فقط یک مبدا و مقصد ندارد. مثلا مقصد دومی دارید یا باید از مقصد به مبدا بازگردید و یا در میان راه زمانی برای توقف نیاز دارید. پس از تکمیل هر یک از گزینه‌های بالا، «درخواست اسنپ اکو» را بزنید. متن این بخش بر اساس انتخاب شما تغییر می‌کند.

قبول درخواست سفر از سوی راننده‌ی اسنپ

اسنپ درخواست‌تان را به نزدیکترین راننده‌ها ارسال می‌کند و در صورتی که کاربری درخواست شما را قبول کند، اطلاعات راننده و خودرو را در اپلیکیشن می‌بینید. سپس راننده‌ی اسنپ خودش را به نقطه‌ای که به عنوان مبدا انتخاب کرده‌اید، می‌رساند. شما می‌توانید در این مرحله با راننده تماس بگیرید. کافی است گزینه‌ی «تماس با هم‌راه» را از پایین سمت راست صفحه انتخاب کنید. در این مرحله هم می‌توانید کد تخفیف خود را وارد کنید و یا «گزینه‌ها» را بزنید و مشخصات سفر خود را تغییر دهید.

نحوه پرداخت هزینه‌ی سفر

حالا شما می‌توانید گزینه‌ی «پرداخت هزینه» را بزنید. پس از آن اسنپ از شما می‌خواهد تا به یکی از دو روش آنلاین یا نقدی هزینه‌ی سفر را پرداخت کنید. با انتخاب هر یک از گزینه‌ها، دکمه‌ی پایین صفحه نیز تغییر می‌کند. شما می‌توانید مبلغی بیشتر از هزینه‌ی سفر را به حساب اسنپ خود اضافه کنید تا در سفرهای بعدی نیازی به شارژ مجدد حساب کاربری خود نداشته باشید.

اگر روش آنلاین را برای پرداخت انتخاب کنید، پس از رسیدن به مقصد هزینه به صورت اتوماتیک پرداخت می‌شود. و اگر روش نقدی را انتخاب کنید، پس از رسیدن به مقصد باید مبلغ را به صورت نقدی به راننده پرداخت کنید.

منو و دیگر قسمت‌های اپلیکیشن

علاوه بر این، می‌توانید بخش منو را از قسمت بالا، سمت راست انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تنظیمات اپلیکیشن یا اطلاعات کاربری را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی «گردش حساب» فهرست تراکنش‌های مالی خود را ببینید یا موجودی خود را افزایش دهید. با انتخاب گزینه‌ی «آدرس‌های منتخب» نقاط جدیدی را به آدرس‌های خود اضافه کنید. با انتخاب گزینه‌ی «سفرها» اطلاعات سفرهای پیشین خود را می‌بینید. به جز اینها می‌توانید در زمانی که با مشکلی روبه‌رو شدید گزینه‌ی «پشتیبانی» را انتخاب کنید تا همکاران ما در رفع مشکل به شما کمک کنند.

در ویدیوی زیر با نحوه استفاده از اپلیکیشن اسنپ بیشتر آشنا شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون