افزایش بازدید اینستاگرام چی هست و به چه دردی می خوره!؟
چرا تعداد ویو یا همون بازدید ویدیوی اینستاگرام من کمه؟
اگه تعداد ویو کم باشه چه اتفاقی می افته؟
اگه تعداد ویو اینستاگرام بالا باشه چه اتفاقی می افته؟
چطور تعداد ویو اینستاگرام رو بالا ببریم؟
و نکات دیگه ای که در این مطلب به اونها خواهیم پرداخت،
پس اگه شما هم با مشکل کم بودن ویو اینستاگرام روبرو هستید با من همراه باشید
-
افزایش بازدید اینستاگرام چی هست و به چه دردی می خوره!؟
بازدید اینستاگرام در واقع آماری هستش که زیر هر ویدیو به صورت عددی نمایش داده میشه
و نشان دهنده این هستش که پست شما توسط چند نفر دیده شده،
به عنوان مثال در تصویر زیر پست مورد نظر ۲۸۱,۳۰۷ بار دیده شده
شما با استفاده از این عدد و آمار به راحتی متوجه خواهید شده که کدوم پست شما جذابیت بیشتری داشته
و توجه افراد بیشتری رو به خودش جلب کرده بنابر این میتونید بیشتر تمرکزتون رو روی پست های مشابه اون قرار بدید
تا روز به روز افراد بیشتری به پیج و پست های شما جذب بشن و این باعث افزایش بازدید اینستاگرام شما خواهد شد
جذب افراد بیشتر ینی هرچه بیشتر دیده شدن،
بیشتر دیده شدن هم یعنی موفقیت در اینستاگرام، چیزی که خیلی ها آرزوش رو دارن،
ساده ترین کاری که میشه در این حالت انجام داد گرفتن تبلیغ و کسب درآمد از اینستاگرام هستش
یا اگه خودتون محصولی برای فروش دارید خیلی راحت میتونید اقدام به معرفی محصول و فروش بکنید
و راههای دیگه ای که بعدا بهشون میپردازم
-
چرا تعداد ویو یا همون بازدید ویدیوی اینستاگرام من کمه؟
خب این مورد میتونه دلایل زیادی داشته باشه، از جمله اینکه ویدیو های شما از کیفیت کافی برخوردار نیستن،
یا اینکه موضوع و حوزه ای که انتخاب کردید خیلی جذاب نیست و مخاطب زیادی نداره.
اما در این مورد کمی پایین تر مفصل توضیح دادم
-
اگه تعداد ویو کم باشه چه اتفاقی می افته؟
خب طبیعیه که کاربر وقتی وارد پیجی میشه در مرحله اول به اعتبار سنجی پیج می پردازه
که ببینه این پیج چقدر ارزش دنبال کردن داره
و معمولا در اکثر مواقع اولین چیزی که در این رابطه بهش توجه میکنه تعداد فالور های پیج هستش
قبلا بالا بودن تعداد فالور برای ترغیب کاربر به فالو کردن کافی بود اما امروز داستان فرق میکنه!
از طرفی الان دیگه همه میدونن که کمتر پیجی پیدا میشه که یه تعداد فالور فیک (قلابی) نداشته باشه
بنابراین کاربر به این راحتی ها تن به فالو کردن هر پیجی نمیده
بعد از بررسی تعداد فالورها دو حالت پیش میاد
حالت اول: تعداد فالورهای پیج کمه
در نتیجه کاربر هیچ اعتماد، اعتبار و اهمیتی به شما، پیجتون و محتوای اون نمیده و از همون راهی که اومده برمیگرده
و پیج رو برای همیشه ترک میکنه و میره در امتداد افق محو میشه!
و شما می مونی و پیجت و محتوایی که احتمالا خیلی براش زحمت کشیدی ?
حالت دوم: تعداد فالورهای پیج زیاده
در این حالت کاربر چند ثانیه ی دیگه به شما وقت میده تا قانعش کنی که پیجت رو ترک نکنه! دقت کنید فقط چند ثانیه وقت دارید…
بعد از تعداد فالور ها کاربر میره سراغ چند پست آخر پیجتون و بالافاصله تعداد لایک یا ویو هر پست رو چک میکنه،
وای به حالتون اگه تعداد لایک و ویو پستها تون با تعداد فالورهایی که دارید همخونی نداشته باشه! ینی چی؟
مثلا اگه ۱۰ کا فالور دارید و پستای شما مثلا ۱۰۰ تا لایک یا ویو داره خبر بدی براتون دارم اونم اینکه اینجا دوباره همون حالت اول اتفاق می افته
چرا؟ چون کابر به سادگی متوجه فیک بودن فالورهای شما خواهد شد، بله کاربان امروزی اینستاگرام خیلی تیز شدن ؛-)
(این نکته رو هم اینجا بگم شاید به دردتون بخوره،
تناسب منطقی بین تعداد فالورها و تعداد لایک یا ویو پستها یه چیزی حدود ۷ الی ۱۰ درصد هستش،
ینی چی؟ ینی اگه شما مثلا ۱۰ کا فالور دارید، هر پستتون باید حداقل ۱۰۰۰ لایک یا ویو داشته باشه)
خب تا اینجا فکر میکنم متوجه اهمیت افزایش بازدید اینستاگرام شده باشید
-
اگه تعداد ویو اینستاگرام بالا باشه چه اتفاقی می افته؟
اما اگه شما زرنگ باشید و کار در جهت افزایش بازدید اینستاگرام انجام داده باشید
و تعداد لایک و ویو پستهاتون متناسب با تعداد فالورهاتون باشه بهتون تبریک میگم چون کاربر وقت بیشتری به شما خواهد داد،
حالا دیگه موضوع، کیفیت و جذابیت پستها و برنامه فعالیت شما هستش که تعیین میکنه
کاربر پیج شما رو فالو بکنه یا نه و اینکه تا چه مدت با شما همراهی کنه
بنابراین افزایش بازدید اینستاگرام میتونه علاوه بر نگه داشتن فالور های فعلی، حتی منجر به جذب فالورهای جدید هم بشه
و این بهترین اتفاق در اینستاگرام هستش و شما باید هر روز منتظر فالورهای جدید و در نتیجه افزایش بازدید اینستاگرام تون باشید
حالا دیگه به خودتون بستگی داره که از این موفقیت بزرگ چه استفاده ای بکنید
و اما سوال اصلی
-
برای افزایش بازدید اینستاگرام چه کارهایی باید انجام بدیم؟
خیلی خب حالا میرسیم به اصل مطلب! چطور تعداد ویو اینستاگرام رو بالا ببریم ؟
برای این کار راههای زیادی وجود داره که من در ادامه گلچینی از بهترین و موثرترین راهکار ها رو بهتون معرفی میکنم
که بارها و بارها تست شده و نتایج بسیار خوبی هم در پی داشته
۱- انتخاب حوزه پر مخاطب
همونطور که می دونید بیشتر کاربران اینستاگرام به دنبال موضوعات فان و تفریحی و سرگرم کننده هستن
پس سعی کنید بیشتر در این حوزه فعالیت کنید
و یا اگه در حوزه های آموزشی مختلف فعالیت می کنید هم سعی کنید ویدیو های شما علاوه بر بار آموزشی که دارن
حتما کمی شوخی و سرگرمی هم چاشنی کارتون بکنید، قطعا تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت
کاربران امروزی علاقه چندانی به پستهای خیلی خشک و جدی ندارن بویژه کاربران اینستاگرام،
اغلب افرادی که در اینستاگرام فعالیت میکنن بیشتر به دنبال پستها و پیج های سرگرم کننده هستن.
پس اگه هنوز بطور جدی فعالیتتون رو شروع نکردید کمی وقت بزارید و یک حوزه پرطرفدار پیدا کنید
که البته خودتون هم بهش به اندازه کافی علاقه داشته باشید
و هر چه زودتر کارتونو شروع کنید
اگر هم از قبل حوزه مورد نظرتون رو انتخاب و فعالیتتون رو شروع کردید اما بازدید کمی دارید،
وقتش رسیده که یه دستی به سر و گوش پیجتون بکشید و موارد گفته شده تو این مطلب رو اعمال کنید،
مطمئن باشید خیلی زود نتایج شگفت انگیزی خواهید گرفت.
۲- از هشتگ # استفاده کنید
قبلا در مقاله ۵ نکته مهم در نوشتن کپشن حرفه ای و جذاب در رابطه با هشتگ صحبت کردیم و متوجه اهمیت هشتگ شدیم.
بطور میانگین پست های دارای هشتگ حداقل ۱۰ برابر بیشتر از پستهای بدون هشتگ دیده می شوند
در واقع بهترین راه برای دیدن شدن در میان نتایج جستجو ها هم همان هشتگ است.
یه جایی یه مطلبی خوندم خیلی جالب بود:
“گذاشتن پست بدون هشتگ در اینستاگرام
یعنی انداختن پست توی سطل آشغال”
اما در مورد استفاده از هشتگ به موارد زیر بسیار دقت کنید
- در استفاده از هشتگ زیاده روی کنید
- به هیچ عنوان از هشتگ غیر مرتبط استفاده نکنید
- در انتخاب هشتگ ها به اندازه کافی وسواس به خرج بدهید
- در هشتگ های چند کلمه ای حتما از آندرلاین ( _ ) بین کلمات استفاده کنید
- اگر پیج تجاری و فروشگاهی دارید حتما از نام شهر خود در هشتگ ها استفاده کنید
- هشتگ های رقبای شما هم میتواند گزینه مناسبی باشد
هر کدوم از موارد بالا ممکنه باعث شادوبن شدن اینستاگرام شما بشه
سعی کنید هشتگهایی رو انتخاب کنید که بیشترین استفاده رو در اینستاگرام داشته باشن،
برای این کار خیلی راحت می تونید از قسمت سرچ اینستاگرام استفاده کنید.
فقط کافیه تو کادر جستجو هشتگ های مورد نظرتون رو تایپ کنید، به تصویر زیر دقت کنید:
هشتگ love تا الان که من این مقاله رو می نویسم ۱،۴۴۹،۶۷۲،۲۴۳ بار استفاده شده نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون بار !!!
“مردم چقدر دنبال عشق و عشق بازین ؛-)”
و همینطور کلمات مرتبط با love و تعداد دفعات استفاده شون رو هم میتونید ببینید و بهترین گزینه رو انتخاب کنید
البته نا گفته نماند در حین نوشتن کپشن هم این حالت وجود داره که خودتون میتونید تستش کنید.
۳- از کاور جذاب و گویا استفاده کنید
به تصویر زیر دقت کنید
منبع عکس: پیج ۵٫min.crafts
کاور ویدیو منظور از کاور همین عکسی هست که قبل از پخش شدن ویدیو کاربر میبینه، که در زمان انتشار ویدیو در اینستاگرام قابل تنظیم هستش،
میبینید چقدر جذاب و کاملا گویاست، در نگاه اول کاربر متوجه میشه که هر کدوم از این ویدیو ها در مورد چه چیزی هستن
البته دقت کنید هیچوقت از کاور غیر مرتبط استفاده نکنید
چون یه جورایی گول زدن کاربره و هیچ کس از اینکار خوشش نمیاد
حتی ممکنه پیجتون رو ریپورت کنن و با مشکلات جدی روبرو بشید
شما هم سعی کنید کاور ها رو طوری انتخاب کنید که در نگاه اول کاربر متوجه بشه که با چه چیزی روبرو خواهد شد
و همینطور کاور شما باید جذابتر از رقبای شما باشه
اگه تصویر کاور خیلی گویا نیست، میتونید از یه تیتر کوتاه روی ویدیو استفاده کنید مثل تصویر زیر
منبع عکس: پیج bestupload
شاید یک فریم از ویدیو به عنوان تصویر کاور ویدیوی اینستاگرام خیلی گویای مطلب نباشه
اما یه تیتر کوتاه و جذاب میتونه مخاطب رو کنجکاو کنه تا ویدیو رو ببینه
فرض کنید ویدیوی شما تو اکسپلور اینستای کاربر دیده میشه، و البته تو اون قسمت پستهای زیادی به کاربران نمایش داده میشه
کاور یا تیتر شما باید انقدر جذاب باشه که کاربر از بین انبوه پستها، پست شما رو برای دیدن انتخاب کنه و این اتفاق هر چقدر بیشتر تکرار بشه
و کاربران بیشتری پست شما رو ببینن اینستاگرام هم پست شما رو جذاب تشخیص میده و اونو به کاربران بیشتری نمایش میده
و این ینی افزایش بازدید اینستاگرام شما اونم به صورت تصاعدی،
۴- از نرم افزارهای ویرایش فیلم استفاده کنید
اگه واقعا تصمیم دارید حرفه ای و جدی تر از یه کاربر معمولی اینستاگرام فعالیت کنید باید بپذیرید که این کار زحمت داره!
یکی دیگه از کارهایی که باید انجام بدید استفاده از نرم افزار های ویرایش ویدیو هستش
البته خیلی هم نیازی نیست که در این زمینه حرفه ای باشید،
اکثر این نرم افزارها طوری طراحی شدن که هر کاربری با هر سطح اطلاعات بتونه به راحتی از اونها استفاده کنه
فقط کافیه بتونید روی ویدیوتون متنی اضافه کنید، یا احیانا اگه صدای فیلم زیاد جالب نیست یا اصلا احتیاجی به صدای اصلی ندارید،
اون رو با یه موسیقی مناسب جایگزین کنید
و همینطور میتونید از افکت ها و انیمیشن های زیابی این نرم افزار ها استفاده کنید
تمام این کارهای ممکنه فقط چند دقیقه وقت شما رو بگیره اما باورتون نمیشه که چه نتایج بزرگی برای شما رقم خواهد زد،
فقط نباید در استفاده از امکانات این نرم افزار ها زیاده روی کنید چون نتیجه معکوس میده!
میتونید از نرم افزارهایی مثل KineMaster – Pro Video Editor استفاده کنید که خودم به شخصه تجربه خوبی ازش دارم
و سایر نرم افزارها که با کمی جستجو میتونید پیداشون کنید.
۵- کمتر به صدا وابسته باشید!
سعی کنید ویدیوی شما برای انتقال پیام، کمترین وابستگی رو به صدا داشته باشه
چون همونطور که میدونید به صورت پیشفرض صدای ویدیو در اینستاگرام پخش نمیشه و کاربر برای شنیدن صدا باید روی ویدیو کلیک (تاچ) کنه
و خیلی ها به دلایل مختلف ترجیح میدن که ویدیو ها رو بدون صدا ببینن،
حالا اگه ویدیوی شما بدون صدا اون جذابیت لازم رو نداشته باشه و مفهوم و پیام دلخواه شما رو انتقال نده چه اتفاقی می افته؟
و همینطور سعی کنید از اون زمان یک دقیقه ای که اینستاگرام برای ارسال ویدیو در اختیارتون گذاشته نهایت استفاده رو ببرید،
بخصوص از چند ثانیه اول که بسیار اهمیت بالایی داره چون تو همون چند ثانیه اول کاربر تصمیم میگیره که ویدیو رو تا آخر ببینه یا نه!
۶- در زمان مناسب پست بزارید
خبر بد اینه که شما تنها کسی نیستید که کاربر فالو کرده و پستهاش رو می بینه!
بنابر این صفحه اصلی کاربر مدام در حال پر شدن از پستهای افراد مختلفی هستش که کاربر فالو کرده و همیشه جدیدترین پست بالاتر از بقیه قرار میگیره
پس اگه در زمان مناسب پست خود را ارسال نکنید ممکنه قبل از اینکه ویدیوی شما دیده بشه چندین رتبه سقوط کنه
و معمولا کمتر کسی صفحه اصلی رو اسکرول میکنه تا تمام پست های پایین تر رو هم ببینه
پس به سادگ ویدیوی شما قبل از دیده شدن به فراموشی سپرده میشه،
برای رفع این مشکل باید به صورت تجربی متوجه بشید که در چه زمانی پست شما بیشتر دیده میشه
و همون زمان ها رو برای ارسال پست انتخاب کنید تا افزایش بازدید اینستاگرام شامل حال شما هم بشه!
البته این موضع کاملا به بازار هدف شما مربوط میشه، باید مخاطب خودتون رو به خوبی بشناسید
و بدونید در چه رده سنی ای قرار داره و چه ساعتی از روز احتمالا به چه کاری مشغوله و چه ساعتی از شبانه روز احتمال آنلاین بودنش بیشتره
زمانی که احساس میکنید درصد بیشتری از مخاطبان شما آنلاین هستن بهترین زمان برای ارسال ویدیوی اینستاگرام هستش چون بلافاصله دیده میشه
پس در مورد مخاطبانتون بیشتر تحقیق کنید، شما باید بدونید که مخاطبتون در چه روزی از هفته و چه ساعاتی از شبانه روز به چه کارهایی می پردازه!
این موضوع حتی در انتخاب سبک ویدیو ها هم بهتون کمک زیادی میکنه
۷- استفاده بهینه از استوری
استوری هم یکی دیگه از قابلیت های جذاب اینستاگرام هستش که میتونید قسمت کوتاهی از ویدیوی خودتون رو استوری کنید
استوری زمان زیادی در اختیار شما قرار نمیده شاید همین موضوع باعث بیشتر دیده شدن استوری هم هست!
استوری به مدت ۲۴ ساعت در بالای صفحه کاربر باقی می مونه و هر لحظه میتونه ویدیوی شما رو به کاربر یادآوری کنه،
حالا اگه کمی وقت بزارید و یه استوری جذاب درست کنید احتمال دیده شدن استوری، ویدیو، و پیج شما چندین برابر بیشتر میشه
همچنین استفاده از حالت بومرنگ یا همون ویدیوی بی نهایت تکرار شونده میتونه به جذابیت پست های شما اضافه کنه
همچنین شما میتونید از استیکر، متن های رنگارنگ، نقاشی های فان و بامزه روی عکس،
تگ کردن دیگران و امکانات دیبگه استوری برای هر جذابتر کردن استوری هاتون استفاده کنید
این هم از ۷ تکنیک طلایی افزایش بازدید اینستاگرام
در این مقاله سعی کردم به طور مفصل در مورد ویو اینستاگرم یا همون بازدید ویدیوی اینستاگرام و همینطور راهکارهای اصولی افزایش بازدید اینستاگرام صحبت کنیم
امیدوارم که مورد استفاده تون قرار گرفته باشه خوشحال میشم اگه شما هم تجربه ای در این زمینه دارید پایین همین پست برامون کامنت بزارید
تا هم من و هم سایر دوستان از تجربیات شما استفاده کنن همینطور اگه سوالی در این زمینه داشتید میتونید همینجا مطرح کنید،
معمولا خیلی سریع پاسخ داده میشه