موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

پلاگین وردپرس

پلاگین وردپرس

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 20 دی 1399 ساعت 09:25

افزونه وردپرس

یکی از جذاب ترین امکانات وردپرس، پلاگین هایی است که امکان تغییر، سفارشی سازی و ارتقا سایت را بدون دانستن زبان برنامه نویسی و کدنویسی برایتان ایجاد می کنند. به این صورت نیازی به صرف زمان طولانی برای تغییرات دلخواهتان ندارید. همچنین هزینه مالی سنگینی را متحمل نخواهید شد. ضمن اینکه در هر زمان بخواهید می توانید افزونه های وردپرس را از سایت غیرفعال یا حذف کنید.

آموزش امنیت اینستاگرام

60915_387bae6b4332eb2dbf15ab664.jpg

مثلا فرض کنید صاحب یک سایت وردپرس هستید. مجموعه تحت مدیریت شما قصد برگزاری سیمناری تخصصی دارد و می خواهید تمامی مراحل ثبت نام کاربران از طریق سایت خودتان صورت گیرد. یکی از گزینه های مدیریت هم این است که افراد بتوانند صندلی ای که مدنظرشان هست را خودشان رزرو و انتخاب کنند. خب در اینجا بجای صرف هزینه هنگفت برای کدنویسی و اضافه کردن امکانات به سایت، براحتی می توانید از پلاگین هایی مثل Book A Seat ، Woocommerce Bookings یا Tickera استفاده کنید. به همین راحتی با خرید افزونه های وردپرس در وقت و هزینه خودتان هم صرفه جویی خواهید کرد. حالا که با یک مثال کارکرد پلاگین های وردپرس را روشن کردیم، بیایید ببینیم واقعا افزونه ورد پرس چیست.

پلاگین وردپرس چیست؟

پلاگین های وردپرس برنامه یا مجموعه ای از یک یا چند توابع نوشته شده در زبان برنامه نویسی PHP است که یک مجموعه خاص از ویژگی ها یا خدمات را به سایت وردپرسی اضافه می کند. پس می توانید کارایی بیشتر و امکانات اضافه تری به وب سایت ها و قالب وردپرس خود اضافه کنید. در مخزن اصلی وردپرس هزاران پلاگین رایگان وجود دارد. همچنین پلاگین های WordPress پریمیوم و یا پولی نیز عرضه می شود. اما انتخاب کدام یک بهتر است؟

خرید افزونه یا دانلود پلاگین وردپرس رایگان؟

چند دلیل ساده برای برتری خرید پلاگین نسبت به دانلود افزونه رایگان وردپرس وجود دارد.

  • از پشتیبانی تمام وقت برخوردارند. (به طور معمول هنگام دانلود افزونه ها به صورت رایگان انتظار برای پشتیبانی وجود ندارد. اما توسعه دهندگان می توانند از طریق صفحه پشتیبانی از افزونه ها پشتیبانی کنند اما به هیچ وجه اجباری برای این کار وجود ندارد).
  • توسعه نرم افزار برای مقاومت در آسیب های امنیتی
  • سازگاری پلاگین ها با آخرین نسخه از وردپرس و همچنین با سایر تم ها و پلاگین ها
  • آپدیت های بعدی کاملا رایگان (افزونه ها در دایرکتوری پلاگین وردپرس میتوانند آپدیت های رایگان دریافت کنند. اما مانند پشتیبانی هیچ الزامی  برای ارائه به روزرسانی های مداوم وجود ندارد).
  • آموزش های قوی و مستندات گسترده دارند. به طوریکه بدون کمک پشتیبان هم براحتی می توانید از آن ها استفاده کنید.
  • ویژگی های پیشرفته تر و امکانات گسترده تر نسبت به نسخه های رایگان

حالا که با دلایل خرید پلاگین وردپرس آشنا شدید، مسائل دیگری مثل افزونه های

فارسی

وردپرس و نکاتی پیرامون خرید آنها را بررسی خواهیم کرد.

65841_f2a415de85f068a9e82029f70.jpg

افزونه فارسی وردپرس

بجز تفاوت نسخه های رایگان و پرمیوم بین افزونه های وردپرس که به فروش می رسد، هم یک تفاوت دیگر هست. وقتی

افزونه وردپرس اورجینال فارسی

را تهیه می کنید، تمامی بخش ها، از پنل مدیریت و بخش تنظیمات تا کلیه امکانات، فارسی شده هستند. مثلا اگر یک افزونه فارسی پرمیوم برای ایجاد فرم دانلود کنید، تمام فرم های آماده را بصورت فارسی دریافت خواهید کرد. همچنین دیگر فرم هایی که تنظیم می کنید با تغییراتی کوچک فارسی شده در اختیارتان خواهند بود. توضیح برخی از افزونه های پرکاربرد وردپرس در زیر آمده است.

افزونه فروشگاهی وردپرس

افزونه های متعددی برای ایجاد فروشگاه اینترنتی در سایت های وردپرسی وجود دارد. بهترین افزونه فروشگاهی وردپرس ووکامرس است. این پلاگین قدرتمند برای تمام فروشگاه ها با هر اندازه ای مناسب است و همانطور که وب سایت و محصولات گسترش پیدا می کنند، ووکامرس نیز به سادگی رشد می کند. همچنین قالب ها و افزونه های بسیاری طراحی شده است که با ووکامرس سازگاری دارند و بسادگی می توانید از آن ها استفاده کنید. در دسته

افزونه فروشگاهی ووکامرس

شما می توانید تمامی افزودنی های woocommerce را مشاهده کنید. این افزودنی ها ظاهر و قابلیت های فروشگاه شما را کاملا سفارشی و مطابق نیاز شما تغییر می دهند.

افزونه صفحه ساز وردپرس

یکی از امکانات قابل توجه وردپرس ایجاد صفحات گرافیکی جذاب بدون یک خط کد نویسی است. افزونه های صفحه ساز امکان سفارشی سازی صفحات سایت را برای شما فراهم می کنند. بهترین صفحه سازهای وردپرس به همراه افزودنی های آنها در دسته

افزونه صفحه ساز

قابل مشاهده است. شما می توانید صفحه سازی را انتخاب کنید که با قالب شما سازگاری کاملی داشته باشد. با استفاده از افزونه های صفحه ساز و ادان های آنها می توانید صفحاتی حاوی متن، انیمیشن، اسلایدر محصولات، بنرهای تبلیغاتی، گالری و ... را در برگه های سایت خود قرار دهید یا المان های موجود را ویرایش کنید.

افزونه فرم ساز وردپرس

شما با استفاده از فرم ها با کاربران خود در ارتباط هستید و اعتماد آنها را جلب می کنید، بنابراین فرم ها یکی از عناصر ضروری در سایت شما هستند. افزونه های فرم ساز زیادی برای ایجاد فرم های عضویت، تماس با ما، فرم های مشاوره و عضویت های چند مرحله ای وجود دارد که در دسته

افزونه فرم ساز

می توانید آنها را مشاهده کنید. با استفاده از این افزونه ها می توانید هر فرم سفارشی که در نظر دارید را به سادگی ایجاد کنید و با مشتریان خود در ارتباط باشید.

افزونه بهینه سازی وردپرس

بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از مهمترین مسائلی است که مدیران و صاحبان سایت ها با آن مواجه هستند. مبحث سئو بسیارگسترده است و رعایت نکات بهینه سازی می تواند در یافتن جایگاه بهتر در موتورهای جستجو کمک شایانی کند. یکی از راهکارهای مناسب برای این منظور استفاده از پلاگین های سئو است که در این میان افزونه yoast seo با بروز رسانی های مداوم و در نظر گرفتن الگوریتم های گوگل جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. در دسته افزونه های بهینه سازی، علاوه بر افزونه یواست سئو، نمونه های دیگری برای ایجاد کد های اسکیما، کش و بهبود سرعت سایت، بهینه سازی دیتا بیس و ... قرار دارد که سایت وردپرسی شما را در شرایط عملکردی بهتری قرار می دهد.

سایر افزونه های کاربردی وردپرس

افزونه های متنوع دیگری وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید برروی لیست کاربران، ورود/ عضویت، ثبت نام با شماره موبایل و ...  مدیریت داشته باشید. این افزونه ها تحت عنوان افزونه کاربردی و پروفایل در دسترس کاربران قرار گرفته اند. افزونه های امنیت سایت نیز جزو افزونه های کاربردی و حائز اهمیت می باشند. برای اینکه سایت وردپرسی خود را از حملات بروت فورس محافظت کنید و اعلان های امنیتی را مشاهده کنید می توانید از این افزونه ها استفاده کنید.

نکاتی برای انتخاب افزونه های فارسی وردپرس

به عنوان مدیر سایت، شما می توانید افزونه ها را از طریق پیشخوان وردپرس نصب یا حذف نمایید. همچنین دانلود کرده و بصورت دستی از طریق FTP اقدام به نصب نمایید. از این رو برای انتخاب بهترین گزینه، شما باید چند سوال را از خود بپرسید:

  1. بروزرسانی. چه مدت از آخرین باری که افزونه بروزرسانی شده است میگذرد؟
  2. سازگاری. آیا با آخرین نسخه وردپرس سازگار است؟
  3. پشتیبانی. آیا کسانی هستند که به سوالات پشتیبانی پاسخ دهند؟
  4. امتیاز. در کل چه امتیازی را از کاربران گرفته است؟

  • افزونه چیست؟

    پلاگین یا افزونه وردپرس، اپلیکیشن هایی هستند که امکانات و قابلیت های بیشتری را بدون یک خط کدنویسی به وب سایت فروشگاهی، شخصی، شرکتی و ... اضافه می کنند.

  • چه افزونه هایی برای توسعه امکانات سایت وردپرس وجود دارد؟

    تقریبا برای هر ویژگی که در نظر دارید یک افزونه وجود دارد. افزونه های فروشگاه ساز، فرم ساز، صفحه ساز، امنیت، پروفایل کاربری، سئو و کاربردی بخشی از پلاگین های وردپرس است.

  • تفاوت افزونه های پریمیوم و رایگان در چیست؟

    برخی از افزونه های وردپرس در دو نسخه رایگان و غیر رایگان عرضه می شوند. نسخه رایگان پلاگین ها محدودیت هایی در استفاده از امکانات خود دارند. علاوه براین با خرید افزونه پریمیوم می توانید نسخه کاملا فارسی و راست چین شده را به همراه پشتیبانی رایگان مورد استفاده قرار دهید.

  • خرید افزونه وردپرس راست چین چه مزیتی نسبت به سایر مارکت ها دارد؟

    افزونه های سایت راست چین اورجینال بوده و همزمان با خرید آن، می توانید به شش ماه پشتیبانی رایگان و آپدیت مادام العمر دسترسی داشته باشید. علاوه براین افزونه های وردپرس نیز شامل ضمانت بازگشت وجه می شود.

  • در صورت بروز چه مشکلاتی در افزونه شامل بازگشت وجه خواهد شد؟

    تمامی محصولات راست چین شامل ضمانت بازگشت وجه هستند. در صورتیکه پشتیبان محصول بیشتر از 24 ساعت در پاسخگویی به مشکل کاربر تعلل کرد یا مشکل موجود به سرعت قابل حل نبود، خریدار می تواند درخواست بازگشت وجه خود را به راست چین ارسال کند و تمامی هزینه پرداختی به ایشان بازگشت داده می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر