موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

حذف موقت اکانت تلگرام

حذف موقت اکانت تلگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 18 مرداد 1398 ساعت 00:34

حدود 50 میلیون اکانت ایرانی در تلگرام به ثبت رسیده است و این موضوع علاقه زیاد کاربران ایرانی به برنامه پیام رسان تلگرام را نشان می دهد. با این وجود ممکن است به هر دلیلی تصمیم به حذف تلگرام به صورت موقت یا دائمی بگیرید. برای مثال ممکن است مدتی برای گذران ترم تحصیلی تصمیم به ترک تلگرامتان بگیرید یا اینکه بخواهید حساب تلگرامی تان را با شماره فعلی حذف کرده و با شماره ای جدید تلگرام را نصب کنید. در این مطلب انواع روش های حذف تلگرام جهت خروج موقت یا دائمی از این پیام رسان قوی را ارائه می دهیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

حذف تلگرام به صورت موقت

حذف تلگرام به صورت موقت در واقع به این معنا است که شما از حساب تلگرامی تان خارج شوید و برنامه تلگرام را نیز از گوشی حذف کنید. این روش برای افرادی مناسب است که دوست دارند برای مدتی از محیط برنامه تلگرام یا کلا از اینترنت فاصله بگیرند.

تلگرام راهی برای خروج موقت از حساب ارائه داده است و شما با آن می توانید اقدام به حذف تلگرام از یک دقیقه تا یک سال نمائید. در صورتیکه در تمام این یک سال هیچوقت وارد اکانتتان نشوید تلگرام تشخیص می دهد که شما دیگر به این اکانت نیاز ندارید و اطلاعات شما را از پایگاه داده خود حذف می کند.

lazy_placeholder.gif

شما می توانید در تلگرام تعیین کنید که اگر برای چه مدتی نبودید حسابتان را حذف کند.

سایر کاربران با دیدن آخرین بازدید شما متوجه حذف تلگرام تان می شوند، با این وجود می توانید با قرار دادن متنی در بخش تصویر پروفایل یا بیو تلگرام به دیگران اعلام کنید که مدتی از این حساب استفاده نمی کنید.

با حذف موقت تلگرام اطلاعات شما از بین نمی رود و تمامی تاریخچه چت های شخصی، گروه ها، کانال ها و سایر اطلاعات تلگرامتان در اکانت باقی خواهد ماند.

مراحل حذف موقت حساب تلگرام

برای حذف تلگرام به صورت موقت مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

lazy_placeholder.gif

مراحل حذف تلگرام به صورت موقت

  1. برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  2. بر روی علامت سه خط موازی بالای صفحه برنامه کلیک کنید تا منوی بازشو نمایش داده شود و از بین گزینه های موجود در این بخش Settigs را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات تلگرام شوید.
  3. در صفحه جدید علامت سه نقطه عمودی در بالای صفحه مشاهده می کنید، بر روی این علامت کلیک کنید و گزینه Log out را انتخاب کنید.
  4. در صورت تمایل برنامه تلگرام را از دستگاه موبایلتان نیز حذف (Uninstall) کنید.

مراحل حذف تلگرام در گوشی های آیفون نیز بسیار ساده است. برای حذف تلگرام در ایفون به صورت موقت بایستی ایتدا از منوی پایین صفحه Settings را انتخاب کنید. در بالای صفحه تنظیمات گزینه ای با نام Edit وجود دارد که بایستی آن را انتخاب کنید. سپس صفحه جدیدی باز می شود که در آن گزینه Log out با رنگ قرمز وجود دارد. با انتخاب این گزینه از تلگرام آیفون خارج می شوید.

حذف تلگرام برای همیشه

lazy_placeholder.gif

حذف دائمی حساب تلگرام یا همان دیلیت اکانت تلگرام روش دوم برای حذف تلگرام می باشد. در صورتیکه اقدام به حذف همیشگی تلگرامتان نمائید در واقع هویت و رسمیت خود در در تلگرام را از بین برده اید.

بنابراین با دیلیت اکانت تلگرام تمامی اطلاعات از جمله چت ها، کانال، گروه، استیکر، تنظیمات، گیف و … در تلگرام حذف می شوند. امکان ورود مجدد با همین شماره به تلگرام وجود دارد اما در این حالت حساب شما یک اکانت جدید بوده و امکان بازگردانی اطلاعات حساب قبلی وجود ندارد.

در صورتیکه حس می کنید به هر یک از اطلاعاتتان در تلگرام نیاز پیدا می کنید قبل از حذف تلگرام این اطلاعات را در حساب دیگری برای خودتان نگه داری کنید. برای مثال اگر می خواهید بعدا هم عضو بعضی از گروه هایی که الان دارید باشید یا اینکه پکیج های استیکرتان برایتان اهمیت دارند و دوست دارید بعدا هم آن ها را داشته باشید، این اطلاعات را قبل از حذف دائمی اکانتتان در جای دیگری نگه داری کنید.

مراحل حذف دائمی برنامه تلگرام روش بسیار ساده ای دارد و ما قبلا در مطلبی به طور مفصل به آموزش آن پرداخته ایم. پس در صورتیکه قصد دارید تا حسابتان در تلگرام را برای همیشه حذف کنید به لینکی که در این بخش ارائه داده ایم مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که طریقه حذف اکانت موبوگرام، دیلیت کردن اکانت هاتگرام، تلگرام طلایی و سایر پیام رسان های غیررسمی تلگرام نیز تا حد زیادی مشابه با همین روش می باشد و در صورتیکه اقدام به حذف تلگرام نمائید حسابتان بر روی این برنامه ها نیز حذف خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر