موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

پست های اسپانسر در اینستاگرام

پست های اسپانسر در اینستاگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 30 دی 1399 ساعت 19:01

داستان از آنجایی شروع شد که فید اینستاگراممان را باز کردیم و با پست هایی مواجه شدیم که شمایل عجیبی داشتند. فرستنده ی این پست ها را قبلا فالو نکرده ایم. بعلاوه در بالای این پست کلمه ی sponsored و در پایین آنها دکمه ی learn more را می بینیم؛‌ چیزی که در پست های نرمال نمیدیدیم. ممکن است دیدن پست های تبلیغاتی اینستاگرام  در فید آن خوشایند نباشد. همین موضوع بهانه ای شد تا با هم آموزش روش های حذف تبلیغات اینستاگرام را بررسی کنیم. لطفا تا انتهای این نوشته ی مهم همراه ما باشید. اگر می‌خواهید از روش تگ کردن در اینستاگرام مطلع شوید این مقاله را هم در بلاگ نشانت بخوانید.

آموزش امنیت اینستاگرام

بیشتر بدانید: بهترین برنامه ادیت عکس

روش های حذف تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام بعنوان یک اپلیکشن پرطرفدار و کاربردی و البته محبوب، بدیهی است که راهی برای کسب درآمد ابداع کند. برای این موضوع دو راه پیش روی او قرار داشت: یا بابت ورود و حضور حدودا یک میلیارد کاربرش هزینه ای در نظر بگیرد و یا با تبلیغ پست های شرکت های بزرگ سودآوری کند. اینستاگرام راه دوم را انتخاب کرد و ما با پست های تبلیغاتی یا sponsored آشنا شدیم. از آن روز امکان ندارد صفحه ی فید اینستاگرام را اسکرول کنیم و با پست های تبلیغاتی روبرو نشویم.

نکته: اگر شما تابحال از این گونه پست ها ندیده اید، به احتمال زیاد هنوز این ویژگی برای شما از سمت اینستاگرام فعال نشده است. این نوع از پست ها بیشتر در فید حساب های بیزینسی اینستاگرام مشاهده می شوند. اگر شما دارای حساب های شخصی و یا حساب خصوصی اینستاگرام باشید، این نوع از پست ها را مشاهده نمی کنید.

ماهیت پست های تبلیغاتی را در بند انتهای این نوشته بررسی کردیم. روش تشخیص پست های تبلیغاتی نیز موضوعی است که در عنوان بعدی به آن پرداختیم. پست های تبلیغاتی شامل تلاش کسب و کارهاست تا با عکس ها و ویدئوهایی جذاب ما را ترغیب به خرید و یا فالو کردن آنها کنند. مشاهده ی چندین باره ی این محتواهای تبلیغاتی به هیچ عنوان جذاب نیست. همین موضوع باعث می شود ما در مواجهه با اینگونه محتواها به دنبال روشی برای حذف تبلیغات اینستاگرام باشیم.

روش اول: در ابتدا باید بگوییم که هیچ دکمه ی جادویی و روش خارق العاده ای برای حذف یکباره ی پست های تبلیغاتی نیست. باید با اینستاگرام مانند یک انسان هوشمند برخورد کنیم و به او بفهمانیم که پست های تبلیغاتی اش مورد علاقه ی ما نیست. برای اینکار هرباری که در فید اینستاگرام خود با پست های تبلیغاتی مواجه شدید با روش زیر آن را از دید پنهان کنید:

  • بر روی سه نقطه ی بالای پست سمت راست بزنید.(این گزینه برای اینستاگرام های به زبان فارسی در سمت چپ قرار دارد)
  • در پاپ آپ ظاهر شده روی گزینه ی Hide This بزنید.
  • از شما پرسیده می شود که چرا می خواهید این پست را مخفی کنید؟ در بین گزینه های ظاهر شده بر روی عبارت It’s inappropriate را انتخاب کنید. این گزینه به اینستاگرام می گوید که این پست تبلیغاتی برای شما مناسب نیست و نمیخواهید آن را ببینید.
  • تکرار این روند برای هر پست تبلیغاتی اینستاگرام که پیش روی شما ظاهر می شود، طی یک تا دو روز باعث کاهش چشمگیری در تعداد پست های تبلیغاتی فید اینستاگرام شما می شود.

البته در این راستا شما به اینستاگرام دروغ می گویید.چرا که واقعا محتوای آن تبلیغ برای شما نامناسب نبوده است، صرفا تمایلی به دیدن آن نداشته اید. گزینه های دیگری که می توانید انتخاب کنید اینها هستند: I see it too often و it’s not relevant . شدت این گزینه ها از گزینه ی قبلی کمتر است و صرفا به اینستاگرام اعلام می کنید که این پست های تبلیغاتی با فیلدهای مورد علاقه ی شما همخوانی ندارند. با اینکار اینستاگرام تعداد پست ها را کم می کند و سعی می کند آنهایی را به شما نشان دهد که با علایق شما سازگار ترند.

روش

شاید بپرسید اینستاگرام از کجا علایق ما را تشخیص می دهد؟ در جواب باید بگوییم که الگوریتم های اینستاگرام هوشمند تر از تصورات ما هستند. آنها بر اساس برآیند زمینه های مورد علاقه ی شما، فالورهای شما و کسانی که آنها را فالو می کنید، می توانند تشخصی دهند که چه پست های تبلیغاتی برای شما بهتر است. به همین دلیل پست های تبلیغاتی که شما مشاهده می کنید از پست های تبلیغاتی فید اینستاگرام دیگری متفاوت است.

روش دوم: همچنین شما می توانید پست تبلیغاتی را ریپورت کنید. برای اینکار با زدن سه نقطه ی بالای صفحه گزینه ی Report Ads را بزنید. این موضوع نیز برای گزارش پست هایی با محتوای نامناسب به اینستاگرام است. با انتخاب این گزینه اینستاگرام به شما قول میدهد که حتی الامکان پست تبلیغاتی دیگری از همین اکانت نشان شما ندهد.

روش سوم: در نهایت روش سوم حذف تبلیغات اینستاگرام، بلاک کردن اکانتی است که تبلیغات آن را مشاهده می کنید. برای اینکار باید به پروفایل صفحه ی مورد نظر بروید و با زدن روی سه نقطه ی بالای صفحه بر روی گزینه ی block بزنید. البته اینکار باعث می شود که صرفا از همین اکانت دیگر تبلیغی دریافت نکنید. یعنی باید این روش را برای هر اکانت که تبلیغ آن را مشاهده می کنید، تکرار کنید.

پس تا زمان نوشتن این مقاله یعنی آگوست سال 2020 روشی برای حذف تبلیغات اینستاگرام به یکباره وجود ندارد. با این حال می توانیم آنها را با روش های گفته شده، کمتر ببینیم. حال در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد پست های تبلیغاتی اینستاگرام بدست می آوریم.

بیشتر بدانید: گذاشتن ویدئو چند قسمتی در اینستا

روش تشخیص پست های تبلیغاتی اینستاگرام

در خلال بندهای بالا به این موضوع اشاره کردیم. پست های تبلیغات اینستاگرام چند مشخصه دارند:

  • کلمه ی sponsored در بالای آنها به چشم می خورد. این یعنی بابت نمایش این پست ها به شما به اینستاگرام پول پرداخت شده است.
  • یک دکمه ی اکشن در پایین تصویر مربوط به پست دیده می شود. این دکمه می تواند دکمه ی Install Now برای تبلیغات مربوط اپلیکیشن ها،  کلمه ی download برای مواردی که باید دانلود شوند، عبارت sign up برای ثبت نام در یک سایت، عبارت learn more برای کسب اطلاعات بیشتر و مواردی از این قبیل مشاهده می شود.

در تصویر زیر موارد گفته شده را مشاهده می کنید:

 با این دو راه می توانید پست تبلیغی اینستاگرام را تشخیص دهید. بعلاوه اینکه منبع پست برای شما نانشناس است، یعنی جز کسانی نیست که شما فالو کرده باشید. شما می توانید این پست ها مثل پست های معمولی لایک کنید، کامنت بگذارید، ذخیره کنید یا برای کسی ارسال کنید. البته انجام هر یک از این کارها نشان دهنده ی این است که شما به این پست و محتوایش علاقه دارید. این موضوع وقتی بخواهید از روش های گفته شده به حذف تبلیغات اینستاگرام بپردازید، کارتان مشکل شود.

نرم افزار حذف تبلیغات اینستاگرام

در واقع هیچ نرم افزار جانبی برای حذف تبلیغات اینستاگرام وجود ندارد،‌چرا که اصولا روش مدونی برای حذف تبلیغات اینستاگرام موجود نیست. از این جهت می توانید با خیالی آسوده به هیچ کدام از اپلیکیشن هایی که تحت عنوان قصد سو استفاده از اطلاعات شما را دارند، اطمینان نکنید.

بیشتر بدانید: اینفلوئنسر کیست و چگونه اینفلوئنسر شویم؟

تبلیغ در اینستاگرام چگونه انجام می شود؟

در این نوشته مشخصا به آن نوعی از تبلیغات اینستاگرام پرداختیم که زیر شاخه ی تبلیغات پولی آن قرار میگیرد. تبلیغ در اینستاگرام مبحث بسیار گسترده ای است. روش های زیادی برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد. حذف تبلیغات اینستاگرام را ذیل هر مورد بررسی می کنیم.در ادامه 4 منبع برای تبلیغات اینستاگرام برای شما معرفی می کنیم. احتمالا با همه یا برخی ای این روش های تبلیغاتی پیشتر آشنا شده اید:

روش اول: تبلیغات مستقیم توسط بلاگرها

فراموش نکنید که اینستاگرام یک منبع در آمد خوب برای بلاگرهاست. در واقع کسب در آمد از اینستاگرام دغدغه ی اصلی کسب و کارهای اینترنتی است. بسیاری از بلاگرها تبلیغات را  به صورت مستقیم در خلال پست هایشان انجام میدهند. یعنی با نام بردن از یک برند یا تگ کردن آن در کپشن اینستاگرام تبلیغات انجام میدهند. دیدن این تبلیغات ناخوشایند نیست چرا که معمولا با محتوای خلاقانه ای همراه است که ما از آن بلاگر انتظار داریم. بعلاوه خودمان آن بلاگر را فالو کرده ایم. اما در صورتیکه از تبلیغات این چنینی در پیج آن بلاگر به ستوه آمده اید، آنفالو کردن بدیهی ترین روش برای حذف تبلیغات اینستاگرام است.

روش دوم: تبلیغات پولی اینستاگرام

پست های sponsored یا پولی اینستاگرام را در این نوشته به طور مفصل بررسی کردیم. روش حذف این تبلیغات را بررسی کردیم. روش انجام این نوع از تبلیغات متداول از سایر روش هاست، آن را در بخش بعدی توضیح میدهیم.

روش سوم: تبلیغات در دایرکت

روش نسبتا جدید برای تبلیغات در اینستاگرام ارسال یک پیام به دایرکت اشخاص است. افراد خلاق تر پیام های ارسال شده به دایرکت اینستاگرام را شخصی سازی می کنند تا بدینوسیله توجه افراد را به خود جلب کند. اینگونه پیام های تبلیغاتی معمولا با یک اکشن در انتهایشان، شامل تماس، کلیک یا مواردی از این قبیل هستند. بلاک کردن این افراد بهترین راهی است که می توانید از آنها پیام دریافت نکنید.

روش چهارم: جلب توجه شما از طریق پست های خودتان

اگر یک پیج عمومی داشته باشید بلاگرها و صفحات اینستاگرامی برای معرفی خودشان به شما، اقدام به لایک و فالوی شما می کنند. به این امید که در جواب شما نیز حرکت مشابهی انجام دهید و توجه شما را به خود جلب کنند. این صفحات کار خود را تا جلب کردن توجه شما ادامه می دهند. بیشتر مواقع به محض اینکه توجه شما را به خود جلب کردند و شما آنها را فالو کردید، آنها شما را آنفالو می کنند. روش حذف این گونه از تبلیغات اینستاگرام ساده است، بلاک!

شاید انواع تبلیغات اینستاگرامی برای ما آزار دهنده باشند؛ اما مطمئن باشید این کار صرفه ی اقتصادی زیادی برای اینستاگرام و کسب و کارهای در بستر اینستاگرام دارد. در ادامه و برای تکمیل موضوع تبلیغات اینستاگرام نحوه ی انجام تبلیغات اینستاگرامی را توضیح می دهیم.

تبلیغات پولی در اینستاگرام چگونه انجام می شود؟

تبلیغات پولی اینستاگرام همانطور که از نام آن بر می آید، نیازمند پرداخت پول است! بدیهی است که این هزینه باید به صورت آنلاین پرداخت شود. این امکان متاسفانه برای کاربران ایرانی به سادگی میسر نیست. اگر پیش از این تبلیغات در فیسبوک را انجام داده باشید، برای تبلیغات در اینستا نیز راه سختی در پیش ندارید. در هر صورت ابتدا حساب فیسبوک خود را به اینستاگرام متصل کنید.  6 گامی که در ادامه معرفی کرده ایم، برای انجام تبلیغات پولی یا sponsored در اینستاگرام است. در این بخش صرفا مراحل را مرور کرده و توضیحات جزئیات مربوط به آن را به نوشته ی دیگری موکول می کنیم.

  1. به بخش ad manager در فیسبوک بروید. دقت کنید که تنظیمات مربوط به تبلیغات پولی در اینستاگرام از مسیر فیسبوک می گذرد.
  2. اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید. دکمه های اکشنی که در بندهای قبلی معرفی کردیم، در این قسمت مشخص می شوند. هدف شما از تبلیغ می تواند نصب یک برنامه، ورود به سایتتان، مشاهده ی ویدئوی تبلیغاتی شما، کسب ترافیک از طریق تبلیغ و شناساندن برندتان باشد.
  3. بازار هدف خود را مشخص کنید. باید دامنه ی افرادی که مناسب و مخاطب تبلیغ شما هستند در مرحله ی سوم مشخص شوند. یعنی در این قسمت اطلاعاتی نظیر مکان، سن،‌ جنسیت، زبان و ویژگی های کلی جمعیت منتخب شما(مثلا زنان خانه دار، کارمندان بخش خصوصی و غیره) مشخص می شود. علایق این افراد و رفتارهایشان، مخاطبینی که روابط  به خصوص دارند همگی از ویژگی هایی است که در این گام باید مشخص شوند. اگر میخواهید از تبلیغات خود نتیجه ی مثبتی بگیرید، باید در بهترین زمان روبروی مناسب ترین مخاطب قرار بگیرید. اینستاگرام برای نیل به این هدف حساسیت زیادی به خرج می دهد. این همان جایی است که اگر در مورد آن دقت نکنید،‌کاربران زیادی قصد حذف تبلیغات اینستاگرام شما را می کنند.
  4. مکان مورد نظر خود برای انتشار پست تبلیغاتی را مشخص کنید. اگر از این مرحله بگذرید پست تبلیغاتی شما هم در فیسبوک و هم در اینستاگرام ظاهر می شود. این چیز بدی نیست، مگر پست تبلیغاتی شما مناسب محیط تصویر محور اینستاگرام ساخته شده باشد.
  5. بودجه و زمان بندی خودتان را مشخص کنید. شاید در ابتدا ندانید که چه مقدار هزینه در این راه مفید است،‌اما جای نگرانی نیست، این موارد با سعی و خطا به دست می آیند. شما باید مشخص کنید که چه مقدار بودجه پرداخت می کنید و انتظار دارید پست تبلیغاتی شما با چه زمان بندی برای کاربران هدف منتشر شود.
  6. گام آخر ایجاد پست تبلیغاتی اینستاگرام است. پست شما می تواند در قالب عکس یا ویدئو با فرمت ها و سایر مشخصات تعیین شده باشد. همچنین امکان انجام تبلیغات در فرمت های رایج به صورت استوری نیز وجود دارد. پست های کاروسل یا ورق زدنی انواع دیگری از پست های تبلیغاتی اینستاگرام هستند که می توانید انتخاب کنید. انتخاب هر فرمت مزایایی در قالب دکمه های اکشن در اختیار شما قرار می دهد.

با 6 مرحله ی ساده اما مهم امکان تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارها فراهم می شود. همانطور که گفتیم به میزانی که تبلیغات شما با جامعه ی مورد هدفتان تطابق بیشتری داشته باشد، کاربران اینستاگرام به صرافت حذف تبلیغات اینستاگرام نمی افتند.

تصور می کنیم با توضیحاتی که در این بخش داده ایم، بتوانید حدس بزنید که چرا پست های تبلیغاتی به خصوصی در فید اینستاگرام شما ظاهر می شوند. با این حال بخش بعدی را به پاسخ این سوال اختصاص داده ایم.

چرا تبلیغ های مشخصی در فید من ظاهر می شود؟

اینستاگرام چگونه تصمیم میگیرد کدام پست های تبلیغاتی را به ما نشان دهد؟ الگوریتم های اینستاگرام در این میان نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. آنها فالورها، فالووینگ ها، هشتگ های مورد علاقه، مکان، میانگین زمان فعالیت، ساعت هایی که بیشتر فعال هستید، سن و اطلاعات مربوط به پروفایل شما و به طور خلاصه هر چیزی که به شما مربوط است را گردآوری می کند. هنگامیکه افرادی که قصد تبلیغ دارند، ویژگی های مخاطبین خود را مشخص می کنند، اینستاگرام تصمیم میگیرد که شما مخاطب کدام تبلیغات باشید. سعی اینستاگرام این است که رضایت شما حتی الامکان جلب شود و با تبلیغات بیهوده و نامرتبط آزرده نشوید. یعنی تبلیغاتی که مشاهده می کنید از نظر اینستاگرام بهترین تبلیغات برای شماست. با اینهمه حذف تبلیغات اینستاگرام گزینه ی دیگری است که علیرغم همه ی این حساسیت ها در اختیار شما قرار میگیرد. همین موضوع سبب می شود که پست های تبلیغاتی موجود در فید شما با فید اینستاگرام دیگری متفاوت باشد.

سخن پایانی

حذف تبلیغات اینستاگرام همانطور که مشاهده کردید، به طور مستقیم ممکن نیست. مگر اینستاگرام تشخیص دهد که ما به تبلیغات این چنینی واقعا علاقه ای نداریم. این کار با استفاده از گزینه ی hide که برای پست های تبلیغاتی تعریف شده، به سادگی ممکن است. در این نوشته قصد داشتیم این موضوع را به سادگی بررسی کنیم. البته بعنوان کسب و کار اینستاگرامی استفاده از این امکانات می تواند به نفع ما باشد. هر چند در حال حاضر استفاده از تمامی این گزینه های تبلیغاتی برای کاربران ایرانی میسر نیست. گرچه جای نگرانی نیست چرا که رشد کسب و کارهای اینترنتی شما دغدغه ی ما در گروه نشانت است. ما راه های زیادی برای پیشرفت در این فضا میدانیم که با کمال میل در اختیار شما قرار می دهیم.

سوالات متداول

تبلیغات اینستاگرام را چگونه حذف و غیر فعال کنیم؟

تا زمان نگارش این نوشته روش مشخصی از سوی اینستاگرام اعلام نشده تا بوسیله ی آن بتوانیم تبلیغات اینستاگرام را به طور کامل حذف کنیم. با اینهمه با استفاده از گزینه های hide و report که برای پست های تبلیغاتی تعریف شده اند می توانیم این تبلیغات را در فید خودمان محدود کنیم.

پست های تبلیغاتی اینستاگرام را چگونه تشخیص دهیم؟

این پست ها با کلمه ی sponsored در بالای پست و دکمه ی اکشن در قسمت پایین عکس قابل تشخیص هستند. بعلاوه کسی که این پست را منتشر کرده در بین فالورهای ما نیست.

نرم افزار حذف تبلیغ اینستاگرام چیست؟

وجود چنین اپلیکیشنی و یا امکان وجود آن تابحال از سوی اینستاگرام تایید نشده است. فلذا میتوان گفت در حال حاضر هیچ اپلیکیشن جانبی قادر به حذف تبلیغات اینستاگرام نیست. اما برعکس تبلیغات فالوور فیک از این طریق قابل تشخیص و حذف می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر