موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

نمونه تولید محتوا اینستاگرام

نمونه تولید محتوا اینستاگرام

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 16:34

instagram.jpg

آموزش امنیت اینستاگرام

در طول روز چند بار سراغ گوشی تان می روید که تعداد لایک ها یا فالوهای اینستاگرام تان را چک کنید ؟ این روزها تقریبا غیر ممکن است که در یک شبکه اجتماعی یک اکانت بسازیم اما دنبال این نباشیم که فالور بیشتری داشته باشیم یا عکس ها و متن ها و خلاصه محتوایی که منتشر میکنم دیده شود و پسندیده شود !

مگر میشود از این حجم هورمون های شادی که با دیدن لایک ها و فالورها در بدن مان تولید میشود بگذریم ؟!

DI-Phone-Graphic-01-900x900.png

شاید هم به تازگی تصمیم گرفتید یک اینفلونسر بشوید و یا از طریق اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر میلیون میلیون پول در بیاورید و به جای چرخ زدن بیخود و بی هدف در شبکه های اجتماعی از آنها کسب در آمد کنید .

به هر حال به هر هدفی که از اینستاگرام استفاده میکنید قطعا دوست دارید دیده شوید و معروف شوید و این قطعا به همان آسانی ای که فکر میکنید نیست و باید راهکارهایی را بلد باشید و در کنار آن به صورت مداوم و منظم تولید محتوا کنید

در اینجا می خواهیم با هم در مورد  12 تاکتیک افزایش فالور و لایک در اینستاگرام صحبت کنیم :

12 تاکتیک تولید محتوای اینستاگرام

تاکتیک 1 تولید محتوای اینستاگرام  –  برای 12.6 % جذب بیشتر مخاطب حتما از هشتگ استفاده کنید

شاید هنوز هم شما به اهمیت هشتگ ها در شبکه های اجتماعی و خصوصا اینستاگرام پی نبرده باشید و توجه به این مساله نکنید که باید برای هر پست یک تعداد مشخص و محدودی هشتگ در نظر بگیرید ( لطفا در این مورد زیاده روی نکنید چون نتیجه عکس میگیرید !)

green_hashtag_custom-86c6b89e2a94ed37540dbab32f26857a973771d4-s900-c85.jpg

همانطور که پیدا شدن محتوا و مقاله ما در موتور جستجوی گوگل با کلمات کلیدی و یا جستجوی موضوع مورد نظر برای مخاطب امکان پذیر است در اینستاگرام هم هشتگ ها هستند که می توانند به مخاطب کمک کنند که بر اساس موضوعی که جستجو می کند ما را پیدا کند .

وقتی شما به عنوان مثال هشتگ #آموزش _تولید _محتوا را می زنید . هر کاربری که به تولید محتوا علاقه داشته باشد و این هشتگ را در نوار جستجوی اینستاگرام جستجو کند می تواند تمام پست هایی که شما نوشته اید و در ارتباط با تولید محتوا هستند را ببیند .

هر پستی که حداقل یک هشتگ مرتبط با موضوع کپشن داشته باشد می تواند 12.6 % مخاطب بیشتری را در اینستاگرام نسبت به پست های بدون هشتگ جذب کند . پس اگر می خواهید در اینستاگرام لایک بیشتری داشته باشید ، از هشتگ گذاری حرفه ای شروع کنید.

اما لطفا در هشتگ گذاری زیاده روی نکنید!

درست است که اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا حداکثر 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید اما بهتر است حداکثر بین 5 تا 10 هشتگ در هر پست استفاده کنید.

( × این اشتباهات را هر گز نکنید ×)

پیشنهاد رایتینا برای هشتگ گذاری در اینستاگرام :

  • صفحه اینفولنسرهای حوزه تخصصی خودتان را بررسی کنید و ببینید از چه هشتگ هایی و به چه تعدادی استفاده میکنند.
  • خودتان ارزیاب باشید . از تعداد و انواع هشتگ های مختلف استفاده کنید و نتیجه را بررسی کنید
  • 70 % هشتگ های که در اینستاگرام استفاده میشود مربوط به برند شخصی یا برند کسب و کار هستند . پس برای هر کدام از تصاویر و پست هایی که منتشر میکنید حتما از هشتگ های برند خودتان بین هشتگ های دیگر استفاده کنید مثلا #رایتینا

تاکتیک 2 تولید محتوای اینستاگرام– از تصاویر با سایز مناسب استفاده کنید

هیچ چیزی در اینستاگرام بدتر از این نیست که یک عکس با کیفیت عالی منتشر کنید و بعد عکس بریده شود یا نصفه آپلود شود یا به سختی آپلود شود.

MAXINSTAGRAMCROPVSMINIMUM4-5.jpg

پس برای اینکه عکسی که می خواهیم در اینستاگرام آپلود کنیم دچار مشکل نشود و اینستاگرام به انتخاب خودش آن را کوچک نکند بهتر است ما تصویر مناسبی را ارسال کنیم .

عرض و طول تصاویر در اینستاگرام باید حداقل 1080*1080 باشد . البته اینستاگرام تصاویر را در ابعاد ۶۱۲ * ۶۱۲ پیکسل نشان می‌دهد.  و به طور خاص ابعاد تصاویری که درحالت افقی قرار می گیرند ۱۰۸۰ * ۵۶۶ پیکسل نشان داده می‌شوند و در حالت عمودی نیز ابعاد تصاویر برابر با ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل می باشد .

این جا هم میتونید کلی ابزار پیدا کنید :

برای ویرایش و سایز کردن عکس ها برای اینستاگرام می توانید از این برنامه ها و ابزارها استفاده کنید :

Snapseed : یک ویرایشگر عالی عکس می باشد که به وسیله گوگل توسعه و به بازار ارائه شده است .

VSCO Cam : یک برنامه کامل دیگر برای ویرایش تصاویر

  Camera+ : تنظیم نور دهی و فوکوس در این برنامه به صورت جداگانه قابل انجام است . میزان تاریکی و روشنی تصاویر به راحتی قابل کنترل است .

Overgram : از 16 فونت متفاوت برای ویرایش و متن نویسی عکس ها در آن استفاده میشود

Pic Stitch : رتبه #1 کلاژ عکس ها  و ویدئوها

Squaready : این برنامه به شما کمک میکند که بدون نیاز به برش عکس آنها را در اینستاگرام منتشر کنید

Hipstamatic : یک برنامه فیلتر عکس و تصاویر عالی

البته باید علاوه بر سایز مناسب عکس ها به جذاب بودن آنها هم توجه کنید . مطالعات نشان داده اند که تصاویر روشن 592 % بیشتر از تصاویر تیره برای مخاطب جذاب هستند .  و بهتر است از تصاویری استفاده کنید که رنگ های خاکستری روشن ، سبز و آبی در آنها وجود داشته باشد .

instagram-3319588_1280.jpg

تاکتیک 3 تولید محتوای اینستاگرام – در عکس ها از یک CTA خاص استفاده کنید

اینستاگرام مشخصا یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس است اما حتی در اینجا هم نمی توانیم از تاثیر و جادوی کلمات غافل بشویم . شما با اضافه کردن یک CTA یا یک دکمه اقدام به عمل در عکسهای اینستاگرام می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و این دقیقا همان چیزی است که هدف شما در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی کسب و کارتان می باشد.

علاوه بر عکس نوشته ها شما می توانید از این نوع CTA ها در کپشن عکس ها هم استفاده کنید .

instagram-tips-graphics-03.png

شما همچنین می توانید از مخاطب خود بخواهید که :

  • روی عکس ها دوبار بزند
  • دوستان خود را تگ کند
  • نظرات خودش را در کامنت ها بگذارد

( این راهکارها 100% جواب میدهند )

تاکتیک 4 تولید محتوای اینستاگرام – کپشن های منحصر به فرد بنویسید

در بسیاری از موارد شما به کمک تولید محتوای حرفه ای برای شبکه های اجتماعی می توانید مخاطب را ترغیب به عمل و اعلام حضور کنید .

شما می توانید برای « مزه دار کردن » کپشن های اینستاگرام خودتان از این ترفندها استفاده کنید :

  • یک سوال مطرح کنید

instagram-tips-graphics-04.pngتولید محتوا و کپشن نویسی اینستاگرام

  • یک راهنما یا ترفند چند خطی بنویسید

instagram-tips-graphics-05.png

  • در مورد یک مزیت و ویژگی خاص برند یا کسب و کارتان بنویسید

instagram-tips-graphics-06.png

  • با محتوای خاص کمی شوخی به محتوا اضافه کنید !

instagram-tips-graphics-07.png

و یک چیز جالب اینکه برای به حداکثر رساندن میزان تعامل مخاطب با صفحه اینستاگرام تان باید از اموجی ها به میزان مناسب و هدفمند استفاده کنید . ( خواهشا در این مورد هم زیاده روی نکنید . بعضی از کپشن ها یا کامنت ها انقدر پر از اموجی خنده ، لبخند ، گریه ، عصبانی ، خجالت و… هم زمان با هم است که کلا متنی دیده نمیشود و هدف خاصی نشان داده نمی شود.  اصولا اموجی ها باید بیان احساس شما در لحظه نوشتن و پست متن باشند و قطعا یک انسان نرمال نمی تواند همزمان هم بخندد هم عصبانی باشد هم گریه کند هم تعجب کند هم …!! )

تاکتیک 5 تولید محتوای اینستاگرام – ارسال پست ها در زمان مناسب

در مورد زمان مناسب ارسال پست ها در شبکه های اجتماعی اغلب تحقیقات مربوط به سایت های معتبر خارجی است که مشخصا ممکن است نتایج حاصل در مورد مخاطب ایرانی مقداری متفاوت باشد اما می توانیم از آنها به عنوان یک ایده یا راهنما استفاده کنیم و البته خودمان در پست های مختلف تست کنیم و ببینیم در چه زمان هایی پست ها بهتر دیده می شوند.

instagram-best-posting-times.png

مثلا در این بررسی ها نشان داده شده است که در روزهای دوشنبه و یک شنبه میزان تعامل مخاطب بیشتر است . و بهترین ساعت 8-9 صبح است  و البته هر ساعت دیگری به جز 3-4 ساعت بعد از ظهر .

و ویدئو ها در ساعت 9 شب بیشترین بازدید را داشته اند و بهترین ساعت کلی انتشار پست ها در ساعات غیر کاری نسبت به ساعت های کاری است .

چون ممکن است عادات و رفتارهای مخاطب ایرانی متفاوت از این رفتار باشد و بنابراین بهترین کار در پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی روش آزمون و خطاست .

این هم برای لینکدین Linkedin :

تاکتیک 6 تولید محتوای اینستاگرام – مسابقات جالب و هیجان برانگیزی راه بیاندازید

این روزها یکی از بهترین راه های جذب مخاطب در اینستاگرام، راه اندازی یک مسابقه هیجان بر انگیز است . ما در هر سنی که باشیم هر نوع جایزه گرفتنی را دوست داریم حتی غیر مادی ترین جایزه ها را .

487540655-Converted.png

در مورد هدف خود به مخاطب مستقیم توضیح بدهید تا دقیقا مخاطب را به همان کاری که هدف تان هست ترغیب کنید . قبل از برگزاری مسابقه قوانین و اهداف خود را مرور کنید :

  • از مخاطب بخواهید پست شما را لایک کند تا برنده شود .  به عنوان مثال برای لایک 193 یک جایزه نقدی بگذارید ، یا برای لایک 567 یکی از محصولات تان را به صورت رایگان به عنوان جایزه بگذارید …
  • می توانید مسابقه ای برگزار کنید برای هشتگ گذاری با برند شما . مثلا سامسونگ هرچند وقت یکبار یک مسابقه برگزار میکند که مخاطب یک عکس با گوشی خود میگیرد و با هشتگ # Samsung  یا #سامسونگ  منتشر می کند . یا برند کاله هم از این مسابقات زیاد برگزار میکند که مخاطب با یک محصول خاص مثلا لاکتیویا عکس بیاندازد و در صفحه خودش با هشتگ #کاله منتشر کند .
  • می توانید مخاطب را ترغیب کنید تا 2-3 تا از دوستانش را تگ کند تا بتواند در مسابقه شما شرکت کند

tug-of-war.jpg

و در کنار این موارد همیشه از یک هشتگ خاص برای برند خودتان استفاده کنید که مخاطب بعد از مدتی هر جا این هشتگ را دید یاد شما یا برند شما بیافتد .

تاکتیک 7 تولید محتوای اینستاگرام – استوری های جذاب در اینستاگرام از پشت صحنه های کار یا زندگی تان منتشر کنید

استوری اینستاگرام به شما کمک میکند تا بتوانید پشت صحنه کارتان را به مخاطب نشان بدهید و با او ارتباط نزدیک تری برقرار کنید . هر مخاطبی در مورد پشت صحنه ها بسیار کنجکاو است حالا چه پشت صحنه زندگی خصوصی شما چه پشت صحنه کسب و کار شما . مثلا اگر شما یک رستوران دار هستید می توانید از پشت صحنه درست کردن غذاها هر روز یک یا چند استوری بگذارید .

insta-stories1.png

برای انتشار استوری اینستاگرام به این شکل عمل کنید :

  • بر روی دکمه مثبت یا اضافه در گوشه سمت چپ صفحه اصلی اینستاگرام کلیک کنید . البته با کشیدن کل صفحه به سمت راست می توانید به عنوان یک راه میانبر سریع تر این کار را انجام دهید .
  • روی دکمه دایره در پایین صفحه بزنید و ویدئو خودتان را ضبط کنید . تا زمانی که می خواهید استوری را ضبط کنید دست تان روی دکمه باشد.
  • هر متن یا طرحی که می خواهید روی تصاویر باشد را اضافه کنید و با زدن روی آیکون مداد می توانید نوع قلم را انتخاب کنید .
  • و در نهایت روی دکمه check-mark بزنید

instagram_PNG1.png

برای جذاب شدن استوری اینستاگرام تان :

  • یک عکس یا ویدئوی شخصی سازی شده منتشر کنید
  • یک نکته سریع آموزشی را به اشتراک بگذارید. مثلا «ترفندهای آموزشی سه شنبه ها »
  • تبلیغ فروش با قیمت پایین در مدت زمان محدود
  • یک رای گیری یا نظر سنجی در مورد کسب و کارتان یا حتی ترندهای روز
  • پاسخگویی به سوالات از روی کنجکاوی مخاطب ها
  • در پروفایل تان یک لینک از سایت تان را بگذارید

با توجه به هدفی که می خواهید مخاطب را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به سمت آن هدایت کنید از جمله اینکه او را به سایت تان هدایت کنید یا ، برای ثبت نام تلفنی ترغیب کنید ، یا به وبلاگ خودتان بفرستید یا … می توانید آدرس URL مورد نظرتان را در پروفایل خودتان بگذارید .

اینستاگرام این اجازه را به شما نمی دهد که در هر جایی به تعداد نامحدود لینک بگذارید . فقط می توانید آدرس صفحه مورد نظرتان را در قسمت بیو و قسمت آدرس وب سایت بگذارید تا به کاربران دیگر نشان بدهد .

WhatsApp-Image-2018-05-13-at-9.15.15-PM.jpegگذاشتن آدرس سایت در بیو اینستاگرام

برای وارد کردن آدرس سایت تان در اینستاگرام به این شکل عمل کنید :

  • به قسمت ویرایش پروفایل بروید
  • در قسمت بیو و website آدرس وب سایت خودتان را وارد کنید
  • و بعد هم روی Done کلیک کنید

و حتما خودتان یکبار روی لینک کلیک کنید تا اشتباهی کاربر را به یک صفحه نادرست هدایت نکنید

اگر برای تبلیغ کارتان نیاز به اینفلوئنسر دارید بخوانید :

تاکتیک 8 تولید محتوای اینستاگرام – انتشار ویدئوهای جذاب و به یاد ماندنی در اینستاگرام

حتما در بین پست ها ویدئو های جذاب و جالب هم منتشر کنید . هر چند که طبق برخی از تحقیقات و مطالعه ها نشان داده شده است که میزان جذابیت ویدئو ها نسبت به عکس ها در اینستاگرام کمتر هستند اما قطعا این به معنی بی اثر بودن ویدئو ها در اینستاگرام نیست . خصوصا از زمانی که طول مدت زمان ویدئو از 15 ثانیه به 60 ثانیه افزایش پیدا کرد .

مثلا برند نایک در اینستاگرام خودش از ویدئو ها به میزان زیادی استفاده میکند

instagram-tips-graphics-13.png

تاکتیک 9 تولید محتوای اینستاگرام– تصاویر بنری Banner Images یا پازلی منتشر کنید

یکی از راه های کنجکاو کردن مخاطب و جلب توجه او در اینستاگرام منتشر کردن تصاویر Banner Images یا به صورت قطعه ای و پازلی در زمان های پشت سر هم و مشخص است .

برای قطعه قطعه کردن تصاویر و ایجاد Banner Images می توانید از این ابزارها استفاده کنید :Giant Square  ، Banner

اگر می خواهید کمپین راه بیاندازید :

تاکتیک 10 تولید محتوای اینستاگرام – از یک فیلتر یا تم خاص برای عکس های اینستاگرام تان استفاده کنید

یکی از بهترین کارها خصوصا در مورد برندها و کسب و کارها این است که از یک تم یا فیلتر خاص برای تمام عکس هایی که منتشر میکنید استفاده کنید تا مخاطب هر جایی که عکس شما را دید تشخیص بدهد که این عکس متعلق به شما یا برند شماست .

طبق گزارشی که Refinery29 منتشر کرده است شما می توانید با استفاده از یک فیلتر مناسب تا 21 % شانس دیده شدن عکس تان را بیشتر کنید و تا 45 % هم احتمال کامنت گذاری را افزایش بدهید .

  • برای یک دست شدن صفحه تان و عدم به هم ریختگی در ذهن مخاطب از عکس هایی با یک فیلتر یا تم خاص استفاده کنید
  • از عکس های سیاه و سفید اصلا استفاده نکنید
  • و از فیلترهایی که میزان رنگ را شدت میدهند استفاده نکنید چون برای مخاطب جذاب نیست

Success-in-Social-Media-April-7-2016.jpg

تاکتیک 11 تولید محتوای اینستاگرام – حتما به شبکه های اجتماعی دیگرتان هم لینک بدهید

به احتمال زیاد شما به عنوان یک برند شخصی یا کسب و کار در شبکه های اجتماعی مختلفی اکانت دارید . مثلا فیس بوک ، توییتر و لینکدین و…

و یک لینک سازی بین این شبکه های می تواند به میزان زیادی برای کسب و کار شما مفید باشد . مثلا هر چند وقت یکبار می توانید از تویتر خود یا حساب فیس بوک تان به اینستاگرام لینک بدهید و تعدادی از  مخاطبین را از این صفحه ها به صفحه اینستاگرام تان هدایت کنید.

تاکتیک 12 تولید محتوای اینستاگرام – افراد با تخصص مشابه خودتان و یا اینفلونسرهای حوزه کاری خودتان را حتما فالو کنید

حتما در اینستاگرام بگردید و اینفلونسرهای حوزه تخصصی خودتان و یا افرادی که علاقه های مشابه با شما دارند پیدا کنید . برای پیدا کردن این افراد می توانید از هشتگ های خاص کسب و کار یا هدف تان استفاده کنید و در اینستاگرام جستجو کنید . مثلا یک هشتگ اصلی در حوزه کاری ما # تولید _محتوا  است که با جستجوی آن می توانید افرادی که در زمینه تولید محتوا یا موارد مشابه فعالیت میکنند را پیدا کنید و آنها را بشناسید و فالو کنید .

«بانک ایده» رایتینا افتتاح شد

یه لحظه به این فکر کنید که …

چند بار شده که پشت میز بشینید و بخواید شروع کنید به تولید محتوا ولی هیچ ایده ای به ذهن تون نرسه ؟

و شاید ساعت ها بگذره و شما همچنان به صفحه سفید خالی زل زدید و هیچی به هیچی .

منم مثل شما تو شروع کارم همچین تجربه ای رو بارها و بارها داشتم
و همین باعث میشد خیلی کند پیش برم و بعضی وقت ها حتی چند روز و چند هفته درگیر پیدا کردن ایده بودم و اینجوری کلی زمان رو از دست میدادم.

به خاطر همین تصمیم گرفتم که بانک ایده رایتینا رو راه اندازی کنم تا هر زمان که ایده کم آوردیم و نمیدونستیم در مورد چی میخوایم تولید محتوا کنیم با سر زدن به این بانک کلی ایده برداشت کنیم یا این ایده ها جرقه ای بشن برای ایده های بهتر.

یکی از بخش های این بانک ، بانک ایده برای اینستاگرام هستش که میتونید برای ساخت پست هاتون از این ایده ها کمک بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر