موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

عدم نمایش سایت در وردپرس

عدم نمایش سایت در وردپرس

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 13:28

fix-wordpress-problems-300x300.png

آموزش امنیت اینستاگرام

همه ما زمان کار با وردپرس با خطاها و ارور هایی برخورد می کنیم که نمیدانیم چطور باید آنها را برطرف کنیم. قبلا در مورد حل مشکل خطای 404 و حل مشکل خطای 500 توضیحاتی ارائه کردیم اما مقاله امروز یکی از مهم ترین مقالات سایت ما هست که جواب اکثر سوالات کاربران سایت ما هم هست. این خطاها و مشکلات با چند مرحله بصورت قدم‌به‌قدم قابل حل هست. پس شروع می کنیم به دیباگ کردن سایتمان و حل مشکلات وردپرس ?

فرقی نمی‌کنه قالب شما مشکل دارد یا افزونه شما مشکلاتی در کارکرد دارد، در هر صورت طبق تجربه چند ساله ما، ۷۰ درصد مشکلات کاربران با انجام این روش‌ها حل شده.

حل مشکلات وردپرس

در ابتدا یک بک آپ از سایتتان تهیه کنید. آموزش بک آپ گیری از وردپرس را اینجا ببینید. تا در صورت ایجاد مشکل بتوانید سایتتان به شکل اولیه در آورید. بدون دردسر و مشکل!

قالب یا افزونه مورد نظر را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

در مرحله اول حتما قالب یا افزونه‌ای که مشکل دارد را آپدیت کنید. قالب ها و افزونه‌های وردپرسی همیشه آپدیت می‌شوند و با این آپدیت‌ها مشکلات اصلی حل خواهد شد. آموزش آپدیت قالب و افزونه وردپرس را ببینید.

افزونه های سایتتان را یکی یکی غیر فعال کنید.

اصلی ترین دلیل ایجاد مشکل روی سایت شما همین افزونه هایی هست که نصب می کنید تا به سایت شما امکاناتی را اضافه کنند. در اکثر مواقع مشکلات سایت شما با غیر فعال کردن یک افزونه خاص از بین می رود. دلیل هم سازگار نبودن افزونه با نسخه های جدید وردپرس یا قالب سایت شما یا حتی تداخل بین دو افزونه هست که باید یکی را غیر فعال کنید.

پس اولین کاری که انجام می دهید. وارد فایل منیجر هاست خود شده و وارد پوشه wp-content شوید. وارد پوشه plugins شوید و پوشه هر افزونه از سایت‌تان را یکی یکی تغییر نام دهید و ببینید مشکل حل شده یا خیر؟

ممکن هست این مرحله کمی سخت به‌نظر برسد اما ۵۰ درصد مشکلات با این روش حل می‌شود. پس حتما انجام دهید!

البته یک راه هم برای غیرفعال کردن همه افزونه ها در وردپرس دارید.

اگر مشکل حل شده بود حالا نام پوشه را مجدد به نام افزونه تغییر دهید تا ببینید مشکل از کدام افزونه هست. در صورتی که مشکل شما با تغییر نام پوشه افزونه‌ها حل نشد به سراغ مرحله دوم می رویم.

تغییر قالب به پیشفرض وردپرس

حالا شاید مشکل شما از قالب سایتتان هست. دوباره وارد فایل منیجر هاست‌تان شوید و وارد پوشه wp-content و سپس پوشه themes شوید. حالا نام پوشه قالب فعال‌تان را به هر اسمی که دوست دارید تغییر دهید.

بعد از تغییر قالب خواهید دید که سایتتان با صفحه سفید لود می‌شود. جای نگرانی نیست! وارد پنل مدیریت وردپرس شوید و از بخش نمایش > پوسته‌ها، روی افزودن پوسته کلیک کنید و یکی از قالب‌های وردپرس را نصب و فعال کنید. چون اینها قالب های استاندارد و تست شده وردپرس هستند پس مشکلی برای شما بوجود نمی آورند. اگر مشکل شما حل شد پس قالب سایتتان را تغییر دهید و پیشنهاد می کنیم از یک قالب وردپرس حرفه‌ای استفاده کنید. اگر حل نشد مستقیم میریم سراغ مرحله سوم از کار!

حل مشکلات وردپرس با حذف فایل htaccess

در اکثر مواقع مشکل کش سایت شما و یا کار نکردن سایت وردپرس از فایل htaccess هست. این فایل را از پوشه public_html سایتتان حذف کرده و وارد بخش تنظیمات > پیوند‌های یکتا شوید.

settings-permalinks.pngپیوند‌های یکتا

و روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید تا فایل htaccess مجدد ساخته شود.

تغییر نسخه PHP به 7 یا بالاتر

نسخه‌های قدیمی یا نسخه ۵.۴ پی اچ پی معمولا با وردپرس سازگاری کامل ندارند. شما باید از نسخه ۷ به بالای پی اچ پی روی سرور سایتتان استفاده کنید. البته شما دسترسی برای تغییر نسخه پی‌اچ‌پی را ندارید و هاستتان باید اینکار را انجام دهد. پس به هاستتان اطلاع دهید تا نسخه PHP شما را به آخرین نسخه تغییر دهند.

وردپرس را حتی اگر آپدیت هست، آپدیت کنید!

اگر با مراحل بالا مشکل حل نشد یکبار وارد بخش پیشخوان> بروز‌رسانی‌های وردپرس شوید.

wordpress-updates.pngبخش بروز‌رسانی‌های وردپرس

سپس روی راه اندازی مجدد کلیک کنید تا وردپرس دوباره نصب شود. اطلاعات سایت شما حذف نخواهد شد.

frorce-update-wordpress.png

در صورتی که موقع راه اندازی مجدد با مشکلی مواجه شدید حتما وردپرس را بصورت دستی آپدیت کنید.

اگر با Warning و Notice مواجه شدیم چه کنیم؟

در صورتی که مشکل شما اختلالی در کارکرد سایت ایجاد نکرده و تنها خطای Notice یا Warning بصورت کد بالای صفحات سایت یا بین المنت‌های سایتتان نمایش داده می‌شود اصلا نیازی نیست نگران باشید. همانطور که در این مقاله توضیح دادیم تنها کافیست از هاست بخواهید Display Error را غیر فعال کنند تا مشکل برای همیشه حل شود. البته نمی‌توان گفت حل اما خطاها مخفی خواهد شد. این خطاها مشکلی در کارکرد سایت ایجاد نخواهند کرد.

امیدواریم با این روش‌ها بتوانید به حل مشکلات وردپرس بپردازید و مشکل را برای همیشه حل کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر