آموزش امنیت اینستاگرام

مرکز رسانه های حکومت

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 18:07

کابل، افغانستان: سخنگوی رییس جمهور، ضمن تبریکی موفقیت کنفرانس جینوا، به نمایندگی از حکومت، به مردم افغانستان، گفت: کنفرانس جنیوا برای افغانستان ۲۰۲۰، که با اشتراک ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین المللی، به میزبانی حکومت افغانستان، کشور فنلند و سازمان ملل متحد و به گونه‌ی حضوری و غیر حضوری برگزار شده بود، با تعهدات جدید ۱۳.۳ میلیارد دالری کشورها وسازمان ها برای چهار سال آینده به افغانستان و تأکید بر تداوم همکاری های قبلی با نشر اعلامیه ای دیروز پایان یافت.

آموزش امنیت اینستاگرام

صدیق صدیقی، که عصر روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت- اداره ارتباطات عامه واستراتیژیک ریاست جمهوری، به هدف ارایه جزییات نتایج کنفرانس جنیوا، صحبت می کرد، افزود: کنفرانس جنیوا برای افغانستان ۲۰۲۰، که دریک وضعیت د شوار و پس از آغاز مذاکرات صلح و شیوع فراگیر بیماری کوید ۱۹ تدویر یافت، شرکت کننده ها، تعهدات درازمدت شانرا در حمایت از افغانستان در راستای صلح، رفاه و خود بسندگی، اعلام کردند.  

او تأکید کرد که با وجود کوشش ها و دسایس دشمنان به هدف زیر پرسش قرار دادن نظام افغانستان، جامعه جهانی یکصدا حمایت شان را از دولت و مردم افغانستان اعلام کرده و برحفظ دستاوردهای نوزده سال اخیر تأکید نمودند.

صدیقی تصریح کرد که همه اشتراک کننده گان کنفرانس جنیوا برای افغانستان ۲۰۲۰، با تأکید برحفظ ارزش های مشترک، حمایت شان را از نظام جمهوریت، دموکراسی، آزادی بیان و رسانه ها، حقوق بشر، حقوق زنان و اطفال، جامعه مدنی و بیجاشدگان داخلی اعلان کردند.

سخنگوی رییس جمهور همچنان گفت که نمایندگان همه کشورها و سازمان ها در کنفرانس جنیوا برای افغانستان ۲۰۲۰،  با محکوم کردن خشونت های طالبان، خواهان قطع جنگ، آتش بس و تأمین صلح و ثبات پایدار در افغانستان شدند.

صدیقی، با استقبال از تعهدات تازه جامعه‌ی بین المللی در کنفرانس جنیوا برای افغانستان ۲۰۲۰ که در شرایط دشوار اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در جهان، صورت گرفت افزود: سند چارچوب ملی صلح و انکشاف افغانستان در کنفرانس جنیوا مورد تایید قرار گرفت که چگونگی شراکت و همکاری‌های جهانی با افغانستان را واضح می‌سازد.

صدیقی گفت: جمهوری اسلامی افغانستان، ‌بار دیگر تعهدات خویش را در راستای حفظ، تقویت و گسترش دستاوردهای ۱۹ سال پسین که به کمک جامعه جهانی به دست آمده، اعلام کرده و با تطبیق اولویت‌های خویش در زمینه‌ی اصلاحات، مبارزه با فساد و حکومت داری خوب، به سوی خودکفایی گام ‌برمی‌دارد.

او تصریح کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، هم‌چنان از تعهدات خویش، در زمینه‌ی شفافیت و حسابدهی از تطبیق برنامه‌های خویش در روشنایی سند چارچوب صلح و انکشاف، به مردم افغانستان و شرکای بین المللی، پاسخگو بوده و به تطبیق و تحقق تعهدات دوجانبه، تاکید می‌کند.

سخنگوی رییس جمهور، گزارش ها مبنی بر تغییر در چارچوب مذاکرات هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان را نادرست خواند وافزود: اصول اساسی برای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان واضح بوده قانون اساسی و فیصله های جرگه مشورتی صلح، چارچوب کاری هیئت افغانستان را مشخص کرده است وهیئت بربنیاد آن مذاکرات را به پیش می برد.# # #


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون