ابزارهای اینستاگرامی زیادی وجود دارد که میتواند به شما در اجرای استراتژیهای اینستاگرامیتان کمک کند، اما برخی از این ابزارها قویتر از مابقی هستند. این روزها بازاریابی با ابزارهای قدیمی و کسلکننده نهتنها اتلاف وقت است بلکه از لحاظ رقابتی یک عیب محسوب میشود.
چه شما برنامهی زمانبندی و تنظیم انتشار پست لازم داشته باشید، چه نیاز به تجزیه و تحلیل و چه نیاز به ویرایشگر عکس و ویدئو، ما در اینجا لیستی از ابزارهای فوق العاده را جمعآوری و معرفی کردهایم که هر بازاریابی در شبکههای اجتماعی باید آنها را در جعبهابزار خود داشته باشد؛
16 ابزار اساسی که به شما برای رشد و توسعهی اینستاگرام تان کمک خواهد کرد.
16 مورد از بهترین ابزارهای مدیریت اینستاگرام برای کسبوکارها
ابزارهای مدیریتی
برخی از ابزارهای مدیریت اینستاگرام مشخصههای اتوماسیونی دارند. این ابزارها به مدیران شبکههای اجتماعی کمک میکنند تا در وقت خود صرفهجویی کنند.
این برنامهها به نوعی دستیار شما هستند؛ به شما در برنامهریزی و تنظیم زمان انتشار پستها کمک میکنند، کامنتها را مدیریت میکنند و در مواردی نیز کامنت تولید و منتشر میکنند. یک نکته مهم اینکه به دنبال جذب فالوور تقلبی نیستند.
هوت سوییت / HootSuite
ویدئوها و پستهای اینستاگرام شما میتوانند از داشبورد برنامهی Hoot suite مدیریت و برنامهریزی شوند و مستقیماً از طریق برنامه در زمان مشخصشده توسط شما منتشر شوند.
ابزارهای متعدد دیگری نیز همراه با این ابزار وجود دارد، برای مثال برنامههای ویرایش عکس و ویدئو که به شما امکان تنظیم و تغییر سایز عکسها و ویدئوها را میدهد.
با یادگیری نحوهی انتشار پستها از طریق برنامهریزی این ابزار شما میتوانید در وقت خود صرفهجویی کنید و انتشار پستهایتان را بهصورت مداوم و منظم داشته باشید.
نکته اینجاست که این برنامه تا 30 روز رایگان است و برای ادامهی کار باید هزینه پرداخت کنید. میتوانید از کسانی که امکان پرداخت اینترنتی دلاری دارند کمک بگیرید.
ادویو / Ad view
این برنامه توسط Synaptive ایجاد شده و قابلیت بررسی و پاسخدهی به کامنت های شما در تبلیغات اینستاگرامی و فیسبوکیتان را دارد. داشبورد آن امکان پاسخدهی به نیاز مشتریان و کامنتهای آنها، همچنین ارائه سرویس و خدمات مشتریان از طریق پنلهای اعلان کننده اینستاگرامی را آسانتر کرده است. نکته قابلتوجه اینکه میتوان این برنامه را با Hootsuite همگامسازی کرد.
ابزارهای ویرایش عکس اینستاگرام
با کمک این ابزارهای ویرایشگر عکس میتوانید پستهای اینستاگرامیتان را زیباتر و جالبتر کنید.
بومرنگ / boomerang
این برنامه توسط خود اینستاگرام ساخته شده است. بومرنگ یک برنامهی جذاب است که به شما امکان میدهد مینیفیلمهایی با افکتهای بسیار جذاب تولید کنید.
این ویدئوهای جذاب بیشتر از یک عکس ثابت و بدون حرکت چشمها را به خود جذب میکند و همین ویدئوها میتوانند بهعنوان استوری در اینستاگرام استفاده شوند.
لایتروم / Adobe Lightroom CC
با کمک این برنامه میتوانید بهصورت حرفهای عکسهای خود را ویرایش کنید.
طیف گستردهای از ابزارها میتوانند به شما برای داشتن ویرایشهایی جذاب و چشمگیر کمک کنند، این ویرایشها شامل حذف لوگوها و نواقص ناخواسته است تا هماهنگسازی تصویر زمینه و رنگها بهطوریکه با استایل برند شما هماهنگی داشته باشد.
بخشهای از پیش تنظیمشدهای نیز برای ایجاد تغییرات سریع و آسان در اینستاگرام در دسترس است. این برنامه برای ویندوز، مک، اندروید و آیاواس موجود است.
VSCO
VSCO به واسطهی ابزارهای ویرایشگر خود یکی از ابزارهای پرطرفدار در این زمینه است. این برنامه برای ویرایش پستهای ویدئویی و استوریهای اینستاگرامی به کار میآید.
اسنپسید / Snapseed
این برنامه توسط گوگل توسعه یافته است. این ابزار یک برنامهی رایگان ویرایش عکس است که کاربردهای آسان و ابزارهایی کاربردی را به شما ارائه میدهد. این برنامه برای کاربرانی که از طریق موبایل قصد ویرایش عکسها را دارند بسیار مناسب است.
Promo Republic
این ابزار یک گالری حاوی بیش از ۱۰۰ هزار تصویر و قالب خاص را ارائه میدهد. این برنامه افزودن جزئیات برند و شخصیسازی تصاویر را آسان میکند.
به محض اتمام ویرایش یک عکس میتوانید عکس مورد نظر را مستقیماً از طریق داشبورد Hoot suite منتشر کنید.
ابزارهای ویرایش استوری اینستاگرام
اگر شما در حال راهاندازی یک حساب کاربری تجاری هستید یا اینستاگرام یک کسبوکار را مدیریت میکنید، خوب است با یک سری از ابزارهای مدیریت استوری آشنا شوید و از آنها کمک بگیرید.
Filmm
این برنامه توسط زولا ساخته شده است. Filmm فیلترهای رایگان، خروجیهای متنوع، ابزارهای ویرایش ویدئو (و موارد بیشتری در نسخه پولی برنامه) را دارا میباشد.
Canva
Canva یک کتابخانه بزرگ از پنترن و الگو برای استوری و پستهای اینستاگرامی است، که میتوانید بر اساس شرایط و سلیقهی خود از آنها استفاده کنید. این برنامه همچنین برای ساخت اینفوگرافیک ابزاری فوقالعاده است.
Unfold
Unfold طیف گستردهای از الگوهای مینیمال برای استوریهای اینستاگرام ارائه میدهد.
ابزارهای اینستاگرام برای تجزیهوتحلیل و گزارشدهی
این ابزارها به شما کمک خواهد کرد تا با بررسیهای تحلیلی اینستاگرام خود را بهروز نگه دارید.
Instagram insights
ابزار آمار پیشفرض خود اینستاگرام شما طبیعتاً یکی از بهترین و پایهایترین ابزارهایی است که میتوانید از آن بهعنوان منبعی برای بررسیهای تحلیلی اینستاگرام تان استفاده کنید.
آنالیزور Hootsuite
هوتسوییت بهتمامی دادههای اینستاگرام شما دسترسی دارد. داشبورد آنالیز Hootsuite فراتر از ابزار Instagram insight است و دادههای تاریخی و مربوط به گذشته را نیز به شما نشان میدهد و آنها را با مدت مشابه مقایسه میکند.
بر اساس دادههایی که هوتسوییت به شما نشان میدهد خواهید توانست بهترین زمان را برای ارسال پست انتخاب کنید تا بهترین نرخ درگیری را ایجاد کند.
علاوه بر اینها، با استفاده از ابزارهای رصدی که در اختیار شما میگذارد میتوانید تگها، منشن ها، کلمات کلیدی و رقبای خود را دنبال کنید و آنالیزی دقیق داشته باشید.
Mentionlytics
Mentionlytics را نصب کنید تا هرگونه منشنی را ،که در خصوص شرکت شما انجام شده است، به شما نشان میدهد. همچنین میتوانید عملکرد رقبایتان را بررسی و دنبال کنید.
این ابزار با تمامی پلتفرمها و برنامههای شبکههای اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، یوتیوب، پینترست و تمامی وبلاگها و سایتها سازگاری دارد.
Display Purposes
این ابزار به شما کمک میکند بتوانید در صفحهی مشهورترین هشتگها دیده شوید. این ابزار به شما داغترین هشتگها و تگهایی را که به همراه آنهاست به شما نشان خواهد داد.
ابزارهای مدیریت مخاطب
از این ابزارها برای برقراری ارتباط عمیقتر و تأثیرگذارتر با مخاطبان استفاده کنید.
Social Rank به شما اجازه میدهد تا مخاطبان خود را بر اساس یک سری پارامترهای مختلف دستهبندی و فیلتر تقسیمبندی کنید. این ابزار باعث میشود مخاطبان خود را بهتر بشناسید و بهتر بتوانید برای آنها برنامهریزی و تولید محتوا کنید.
Hype Auditor
اگر شما قصد تبلیغات در اینستاگرام داشته باشید یا بخواهید اینفلوئنسر مارکتینگ کنید بعه این ابزار نیاز دارید تا ببینید مخاطبان تبلیغکنندههای شما چقدر با اهداف تبلیغاتیتان سازگار هستند.
این ابزار روشی آسان برای دستیابی به مقدار و نوع مخاطبان صفحات اینستاگرامی است. دانستن آنچه که Hype Auditor به شما میدهد کمک میکند که در زمان مذاکره در خصوص نرخ تبلیغات آگاهانه عمل کنید.
نتیجه
عملکرد بهتر نسبت به رقبا در شبکههای اجتماعی به طور خاص اینستاگرام نیازمند کمک گرفتن از ابزارهایی است که به شما قدرت میدهد.
این ابزارها عموما رایگان هستند و در مواردی پولی. بنابراین در سال 2020 بیشتر از گذشته از ابزارهای مدیریت اینستاگرام استفاده کنید.
اگر ابزاری را میشناسید که در لیست ما نیست و میتوانیم به مقالهمان اضافه کنیم زیر این پست بنویسید. از طریق این صفحه هم میتوانید با ما تماس بگیرید یا از خدمات شبکههای اجتماعی ما آگاه شوید.
Article Name
16 ابزار اینستاگرام که باید در سال 2020 از آنها استفاده کنید
Description
ابزارهای اینستاگرامی زیادی وجود دارد که میتواند به شما در اجرای استراتژیهای اینستاگرامیتان کمک کند، اما برخی از این ابزارها قویتر از مابقی هستند.
Author
تیم تولید محتوای آران
آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ آران
آژانس تبلیغاتی خلاق آران
Publisher Logo