موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

آموزش فعال سازی اعلام صوتی نام تماس گیرنده در اندروید

آموزش فعال سازی اعلام صوتی نام تماس گیرنده در اندروید

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 10 بهمن 1400 ساعت 23:58

وقتی گوشی هوشمند ما زنگ می خورد، اولین چیزی که می خواهیم بفهمیم این است که چه کسی با ما تماس گرفته است؟ اما کسانی که مشکل ضعف بینایی دارند چه باید بکنند؟ یا اینکه تصور کنید گوشی دور از دسترس شما باشد. در چنین شرایطی اعلام نام تماس گیرنده به صورت خودکار توسط گوشی، کار را راحت می کند.

آموزش امنیت اینستاگرام

اعلام نام تماس گیرنده در اندروید چگونه قابل انجام است؟

ویژگی مورد بحث ما اینجا، امکان تبدیل متن به صوت می باشد. این قابلیت که Text-to-Speech نامیده می شود ابتدا در نسخه 1.6 اندروید قرار گرفت و سپس از جهات مختلف بهبود پیدا کرد.

اگر امکان Text-to-Speech گوشی را فعال کنید، می توانید کارهایی از جمله اعلام نام تماس گیرنده ، خواندن پیام های متنی و نام فرستنده آنها را با آن انجام دهید. در صورت تمایل این ویژگی در خدمت برنامه های دیگر نیز قرار می گیرد تا متن ها را برای شما با صدای بلند بخوانند.

قابلیت Text-to-Speech چطور فعال می شود؟

در اکثر دستگاه های اندرویدی این امکان، به صورت پیش فرض، فعال است. با این وجود برای دسترسی یا فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات گوشی خود بروید و از بخش Accessibility به دنبال Text-to-Speech بگردید و مطمئن شوید که مثل TalkBack ، این گزینه نیز فعال باشد.

معرفی برنامه های اعلام کننده اسم مخاطب تماس گیرنده

اگر بنا به هر دلیلی، ویژگی Text-to-Speech را در دستگاه اندروید خود ندارید یا این که می خواهید از برنامه ای جایگزین به جای آن استفاده نمایید، در ادامه همراه این مقاله معرفی نرم افزار اندرویدزوم باشید تا با چند تا از بهترین اپ های این حوزه آشنا شوید.

1.Caller Name Announcer

Caller Name Announcer

برنامه Caller Name Announcer بیش از 10 میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده است و به همین خاطر، یکی از محبوب ترین برنامه ها در این زمینه می باشد. اساس کار این برنامه تبدیل متن به صداست. به سادگی وقتی که تماسی با شما گرفته می شود، نام شخص تماس گیرنده برای تان خوانده می شود.

اگر مخاطب در دستگاه شما ذخیره نشده باشد، شماره آن شخص به جای نام برای شما، گفته می شود. ضمنا این برنامه، امکان تنظیم بلندی صدا را نیز دارد.

تنها چیزی که در این برنامه مورد پسند ما نیست، انبوه تبلیغات درون آن است که با پاپ آپ های فراوان بعد از زدن هر دکمه ای، روی صفحه ظاهر می شوند که این امری آزاردهنده است.

همین طور ببینید: 9 برنامه بلاک اس ام اس اندروید : نرسان پیام او را!

2.Z’s Caller Name Announcer

Z’s Caller Name Announcer

Z’s Caller Name Announcer یک برنامه دیگر برای خواندن نام تماس گیرنده است که کار با آن آسان می باشد. این برنامه می تواند نام تماس گیرنده یا شخصی که پیامک داده است را بخواند.

امکان جالب دیگر این برنامه هم این است که نام برنامه ای که اعلان مربوط به آن را قرار است بخواند، نیز به شما می گوید. به طور مثال اگر منتظر یک پیغام در فیسبوک هستید، این نرم افزار اعلان مربوط به فیسبوک را به اطلاع شما می رساند.

در تنظیمات پیشرفته این اپ می توانید، صدای اعلام کننده برنامه را شخصی سازی کنید. همچنین امکان اعلام درصد شارژ باتری باقیمانده نیز قابلیت دیگر این برنامه می باشد.

3.Caller Name Talker

Caller Name Talker

Caller Name Talker گونه متفاوتی از برنامه های اعلام کننده صوتی است که بیشتر به Text-to-Speech گوگل وابسته است. تنها چیزی که این برنامه را متمایز می کند این است که کارآیی بیشتری نسبت Text-to-Speech گوگل دارد.

بنابراین اگر Text-to-Speech گوگل را روی دستگاه خود نداشته باشید، از این برنامه هم نمی توانید استفاده کنید. امکان اضافه این برنامه چراغ قوه آن می باشد که در حالت صفحه روشن و SOS می تواند فعال شود. مطابق معمول نقطه ضعف این برنامه نیز تبلیغات اعصاب خرد کن آن می باشد که تجربه کاربری را خراب می کند.

در همین زمینه بخوانید: 5 برنامه تماس تقلبی و جعلی برای اندروید : زنگ خوردن های الکی!

4.Caller Name Announcer, Call announcer, Caller ID

Caller Name Announcer, Call announcer, Caller ID

Caller Name Announcer, Call announcer, Caller ID در میان تمام برنامه هایی که اینجا معرفی کرده ایم، بهترین رابط کاربری را دارد و تنظیمات برنامه به خوبی در دسترس قرار داده شده اند.

شما می توانید بلندی صدای خواندن اسم ها و شماره ها را در برنامه تعیین کنید. اما به این نکته هم باید دقت کنید که مثل سایر برنامه ها، تبلیغات همه جای برنامه جولان می دهند و نقش آزاردهنده خود را به خوبی ایفا می کنند!

5.Caller Name & SMS Talker

Caller Name & SMS Talker

نرم افزار Caller Name & SMS Talker هم تعداد دانلود بالایی در گوگل پلی داشته است. این برنامه علاوه بر این که می تواند کار بقیه برنامه های معرفی شده را انجام دهد، این امکان را نیز دارد که می توانید تعیین کنید کدام مخاطبان با این برنامه کار کنند.

به عبارت دیگر این که نام مخاطبی خوانده بشود و نام دیگری نه، دست خودتان است و از تنظیمات برنامه قابل انتخاب می باشد.

6.Caller Name Announcer

Caller Name Announcer

برنامه Caller Name Announcer مشابه دیگر نرم افزار های این فهرست، دقیقا همان امکانات پایه ای بقیه برنامه ها را دارد. آنچه این اپ را از سایرین متمایز می سازد این است که رابط کاربری مناسبی دارد و کار با آن ساده است.

سوالات رایج

آیا اندروید امکان Text-to-Speech (تبدیل متن به گفتار) را دارد؟

گوگل از نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید تاکنون این امکان را روی دستگاه مبتنی بر محبوب ترین سیستم عامل دنیا قرار داده است که به سادگی از تنظیمات گوشی، قابل فعال کردن می باشد.

چطور از برنامه های اعلام نام تماس گیرنده استفاده کنیم؟

برای استفاده از این نوع برنامه ها، می توانید یکی از آنها را از فهرست بالا دانلود کنید، آن را باز کرده و تنظیمات اولیه را انجام دهید، تا از این به بعد نام تماس گیرنده موقع زنگ خوردن گوشی برای تان خوانده شود.

همین طور ببینید: هفت جایگزین برتر اپلیکیشن Truecaller در اندروید؛ شناسایی تماس گیرنده در چند ثانیه

جمع امتیازها: 5 میانگین: 2.6

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر