موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی

نویسنده : معین | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 13:32

آموزش امنیت اینستاگرام

blog_resized_900_450_260_1510991949_instagram_in_samandehi.png

چرا باید پیج اینستاگرام را در ساماندهی ثبت کنیم ؟ شاید این سوال برای شما هم چیش امده باشد پس با ما همراه باشید در ادامه ضرورت ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی را بیان خواهیم کرد.

به منظور کنترل اطلاعات اطلاعات موجود در کانال های تلگرام و وبلاگ های شخصی ، صفحات اینستاگرام  تصمبم به ساماندهی و نظارت براین شبکه های مجازی گرفته شد. ودر اذرماه سال 1395 در پی سخنرانی و اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واضعی)

صحبت های ساماندهی کانال های خبری و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی به گوش رسید و بر اساس آن، افراد حقیقی یا حقوقی که بیشتر از 5000 نفر فالوور و ممبر  دارند، باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

بر همین اساس، در ساماندهی  ثبت اطلاعات کانال های تلگرام آغاز شده و ادمین های مربوطه با مراجعه به وب سایت «ساماندهی» به آدرس samandehi.ir که در سامانه سابق وزارت ارشاد پیاده سازی شده، می توانند پایگاه خبررسانی خود (شبکه اجتماعی ) خود را به ثبت برسانند.

نکته جالب در مورد این سامانه در قسمت انتخاب نوع رسانه برخط، این است که علاوه بر گزینه «کانال تلگرام» در کنار موارد دیگر از جمله وب سایت ها و وبلاگ های شخصی، افزودن گزینه «صفحه شخصی در رسانه کاربر محور مانند صفحات اینستاگرام، پروفایل های سایت کلوب و ... است.

 اینکه «و ...» چه وب سایت ها و سرویس هایی را در بر می گیرد نیز به برای خود مبهم است ، اما الزام به ثبت صفحات شخصی شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام در پایگاه ساماندهی نیز سؤالاتی را پیش می آورد، زیرا هدف از اجرای طرح ساماندهی، احراز هویت کانال های خبری و اطلاع رسانی بوده.

گفتنیست رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه اعلام کرده در صورت عدم ثبت نام اطلاعات کانالها و افراد ، کانال غیر قانونی محسوب می شود و برای فیلترینگ و بستن آن اقدام می گردد. با این توضیحات ،  باید دید آیا صفحات و حساب های کاربری شخصی در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام با فالوور بالای 5000 نفر، که تعداد آنها چندان هم کم نیست، شامل قانون فوق و مسدود سازی می شوند یا خیر. اضافه کردن اطلاعات  صفحات اینستاگرام در ساماندهی به معنی اخذ مجوز فعالیت نیست و طبق اظهارات رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد شبکه های مجازی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی  باید از ارشاد نیز مجوز دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر ، علیزاده خاطر نشان کرد که تا به حال نظارتی جدی ،  بر شبکه های اجتماعی صورت نگرفته از اینروافرادی که تمایل به کار در شبکه های مجازی دارند باید اطلاعات خود و شبکه مجازی خود را ثبت کنند که هم احراز هویت انها تایید گردد و هم اینکه دچار مشکلات قضایی نشوند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر