موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

آمار پست های اینستاگرام

آمار پست های اینستاگرام

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 26 اسفند 1399 ساعت 02:55

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از دغدغه های کاربران فضای مجازی و خصوصاً اینستاگرام از ابتدا این بوده است که بدانند پستهایی که منتشر کرده‌اند چه میزان بازدید داشته است. در ابتدا لازم است به کاربرانی که اکانتشان را خصوصی یا پرایویت (private) کرده‌اند عرض کنیم که این امکان برای اکانتشان وجود نخواهد داشت، چرا که در حال حاضر تنها کاربرانی که اکانتشان را بیزینس یا تجاری کرده‌اند می‌توانند از این امکان ارزشمند استفاده نمایند و یکی از پیشنیازها جهت تجاری کردن پیج اینستاگرام، عمومی یا پابلیک (public) بودن آن است.

آموزش امنیت اینستاگرام

مزایای تجاری کردن اکانت اینستاگرام

با تجاری کردن اکانت اینستاگرام، همانطور که از نام آن پیداست، پیج شما تجاری شده و قابلیت‌هایی در آن گنجانده خواهد شد که مختص کسب و کارها و فعالان تجاری فضای مجازی است. به عنوان مثال، پس از تبدیل پیج ساده به پیج تجاری، امکان قرار دادن شماره تلفن همراه یا ثابت در پروفایل یا بیو فراهم می‌شود و همچنین می‌توانید آدرس محل سکونت یا کسب و کار خود و همچنین ایمیل خود را وارد نمایید تا کاربران با کلیک بر روی آن‌ها بتوانند به بخش‌های مربوطه دسترسی داشته باشند و در سریعترین زمان با شما ارتباط برقرار نمایند. همچنین بخش آمارها یا insights در پیج فعال شده که می‌توانید آمارهای پیشرفته پیج خود را مشاهده و تحلیل کنید. امکانات جزئی دیگری نیز به پیج اضافه خواهد شد که در فرصتهای آتی در رابطه با آن امکانات نیز به تفصیل صحبت خواهد شد.

در این نوشته قصد داریم بخش آمارهای بازدید مربوط به تک تک پست‌ها را بررسی نماییم و ببینیم که از کجا می‌توان تعداد بازدیدهای یک پیج را استخراج کرد.

قبل از هرچیزی باید بدانیم که بازدیدهای اینستاگرام به دو بخش کلی (بر اساس کلیه بازدیدها از کلیه پست‌ها) و جزئی (بازدیدها به ازای هر پست) تقسیم بندی می‌شوند. در این نوشته قصد داریم حالت جزئی را بررسی نماییم. یعنی می‌خواهیم بدانیم که یک پست چه تعداد بازدید داشته و بازدیدها از کجا و به چه مقدار جذب شده اند.

برای مشاهده آمارهای هر پست لازم است در زیر پست مورد نظر، گزینه View Insights را انتخاب نمایید. پس از این انتخاب، صفحه‌ای مشابه صفحه زیر به شما نمایش داده خواهد شد.[/vc_column_text][vc_single_image image=”54189″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d”][vc_column_text]از بالا به پایین به ترتیب، کلیه آیتم‌ها را بررسی می‌کنیم.

در ابتدای صفحه 4 گزینه مهم ذکر شده است که به ترتیب از راست به چپ بدین شرح هست:

این پست 16 بار توسط کاربران ذخیره شده‌است و 51 نفر، آن را برای دیگران ارسال کرده‌اند و دارای 272 کامنت و بیش از 1300 لایک است.

در بخش اقدامات متقابل (interactions) ، آمارها به ما می‌گویند که این پست باعث گردیده تا 104 نفر از پروفایل پیج بازدید نمایند و 1 نفر بر روی دکمه آدرس در پیج اینستاگرام کلیک کند.

در بخش discovery آمارهای بازدید و منابع بازدید به طور واضح درج شده است. آمار به ما می‌گوید که 7256 نفر از این پست بازدید کرده‌اند که 2 درصد از آنها جزو فالوورهای پیج نبوده‌اند و از منابع دیگری همچون اکسپلور و یا لینکهای مستقیم و… این پست را مشاهده کرده‌اند که در ادامه آمارهای جزئی این پست را با هم مرور می‌کنیم.

طبق آمار، کل بازدیدها یا impressions این پست 11664 بار بوده که این بازدیدها توسط همان 7256 نفر انجام شده است. یعنی به طور قطعی، برخی از این افراد بیش از یکبار، این پست را مشاهده کرده‌اند. از بین کل بازدیدها، یعنی 11664 نفر، 11458 نفر از صفحه اصلی اینستاگرامشان و در حالی که پستهای دوستان و فالوورهایشان را بررسی می‌کردند این پست را مشاهده نموده‌اند. همچنین، 17 نفر از بخش پروفایل پیج اینستاگرام و 17 نفر نیز از بخش اکسپلور و 172 نفر نیز از منابع دیگر، این پست را مشاهده کرده‌اند.

شاید این آمارها برای برخی از کاربران کمی عجیب باشد و با وجود 11664 بازدید برایشان سوالی به وجود بیاید که چرا تعداد لایک های این پست 1300 نفر است و چه چیزی باعث شده است که از بین 11 هزارنفر، تنها 1000 نفر اقدام به لایک پست کرده‌اند. در این مورد لطفاً مطلب “چرا کاربران پست های ما را لایک نمی‌زنند؟” را مطالعه نمائید.

در نوشته‌های بعدی در رابطه با امکانات مختلف پیج‌های تجاری، مطالب متنوعتری را خدمت شما کاربران عزیز ارائه خواهیم کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر