موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

لینک خرید در اینستاگرام

لینک خرید در اینستاگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 04:35

دکمه خرید در اینستاگرام  یا همان تگ خرید اینستاگرام چگونه فعال می شود؟
(جهت مشاهده آموزش ها در اینستاگرام اینجا را کلیک کنید)

آموزش نحوه لینک کردن محصول بر روی پست و دکمه خرید در در اینستاگرام این روزها دغدغه بسیاری از برندهای فعال در شبکه های اجتماعی میباشد . اینکه چگونه بر روی عکس محصول در پست ، تگ قیمت و لینک خرید بگذاریم را در این نوشته خواهید خواند.

دقت کنید این امکان برای محصولات فیزیکی می باشد و نه دیجیتال ! اگر قصد فروش محصول خود در اینستاگرام را دارید و تابحال در مورد این امکان چیزی نمی دانید با این قابلیت کلیدی آشنا شوید!

آموزش امنیت اینستاگرام

معرفی دکمه خرید در اینستاگرام
دکمه خرید در اینستاگرام بصورت یک آیکون کوچک در انتهای سمت چپ هر پست ( در صورت فعال بودن ) نمایش داده می شود. (‌در نسخه وب اینستاگرام غیر قابل مشاهده است) و وقتی بر روی پستی که این آیکون کوچک را دارد تپ میکنید (‌لمس یک بار بروی صفحه ) مشخصات قیمتی هر محصول را با امکان کلیک کردن فراهم می کند. برای نمونه در اینجا پستی ازصفحه رسمی دیجی استایل در اینستاگرام را مشاهده می نماییم.

%D8%AF%DA%A9%D9%85%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-394x700.jpg

مشاهده این پست در اینستاگرام

همان طور که مشاهده می کنید توضیح مختصری از محصول به همراه برچسب قیمتی آن نمایش داده می شود. جالب اینجاست که در همین ابتدای این ویژگی امکان تگ کردن چند محصول بر روی یک پست وجود دارد.

وقتی شما بر روی این برچسب قیمتی کلیک می کنید اینستاگرام شما را به صفحه ای جداگانه مختص همان محصول می برد که در آن عکسی تمام صفحه از محصول مورد نظر ( که در ادامه میگوییم کجا باید تعریف شود )به کاربران نمایش داده می شود .

image_2018_7_16-23_30_26_906_K2I-394x700.jpg

همانطور که می بینید کیف بالای پست که در گوشه تصویر بود بصورت تمام صفحه نمایش داده می شود ، با کلیک بر روی لینک آبی رنگ می توانید این محصول را در وب سایت دیجی استایل مشاهده نمایید.

این امکان شما را تنها با دو کلیک به محصول مورد علاقه اتان می رساند که از لحاظ تجربه کاربری می توان یکی از کاربردی ترین مفاهیم خرید از شبکه های اجتماعی Social-Shopping را به تصویر بکشد .

خواه یا ناخواه شبکه های اجتماعی فرایند خرید و سفارش کاربران را از زنجیره نقشه سفر مشتری در درون خود کامل می نمایند . این شبکه ها با ماهیت ارتباط اولیه پا به جهان واقعی گذاشته و پس از ایجاد اگاهی و افزایش نرخ درگیری و وفادار سازی کاربران نسبت به کسب و کارها و افراد ، حال می توانند فرایند سفارش و خرید را در خود جای دهند . همه در یک فضا!

پس از کلیک بر روی وب سایت براحتی وارد فضای کسب و کار مربوطه شده و خرید خود را کامل می نمایید.

جهت دنبال کردن راحت آموزش های ما صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.
instagram-marleting-adsensor-394x700.png

چگونه می توان این امکان را فعال نمود؟

اول از همه باید پیجی داشته باشید که فالوور مناسب داشته باشد. برای افزایش فالوور اینستاگرام می توانید از ما کمک بگیرید. (اینجا)

این ویژگی با همکاری اینستاگرام با سرویس فروشگاه ساز شاپیفای که متاسفانه به مانند بسیاری دیگر از وب سایت ها به دلایل نامعلوم فیلتر است عرضه می شود.

در نسخه بتا امکان خرید محصول در اینستاگرام ، این امکان توسط شاپیفای با شرکت بیش از ۳۰ هزار کسب و کاری که دارای صفحه بیزینس در اینستاگرام هستند تست شد.

shopify-instagram-adsensor-700x364.png

در حال حاضر نسخه تست تمام شده و فیسبوک این ویژگی را برای کشورهای زیر فعال نموده است.

Screen-Shot-2018-07-16-at-11.31.17-PM-700x255.png

برای مشاهده تصویر بالا کلیک کنید.

همانطور که می بینید کشورهایی نظیر مالت ، اکوادور ، قبرس ، بلیز و … دیده می شود اما مطابق انتظار اثری از نام ایران نیست.

کدام صفحه های ایرانی این امکان را در حال حاضر دارند؟

صفحه هایی که من مشاهده نمودم صفحه های زیر می باشند:

مراحل اقدام به فعال کردن دکمه خرید در اینستاگرام

  1. بیزینس کردن صفحه اینستاگرام
  2. ساخت اکانت شاپیفای ( اختیاری)
  3. ساخت صفحه فیسبوک و اتصال به صحفه اینستاگرام خود (در حین همان بیزینس کردن پیج ممکن است )
  4. پابلیش و یا انتشار صفحه فیسبوک
  5. ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک
  6. اتصال اکانت شاپیفای به کاتالوگ محصولات فیسبوک (‌اختیاری)
  7. اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک
  8. بررسی توسط اینستاگرام برای تایید
  9. اضافه شدن خود بخود تگ محصولات در قسمت انتشار پست در صورت بروزرسانی کردن نرم افزار اینستاگرام

بیزینس کردن صفحه اینستاگرام :

ادسنسور در مقاله ای کامل نحوه تبدیل اکانت اینستاگرام خود به حالت بیزینسی را در اینجا توضیح داده است.

ساخت اکانت شاپیفای (اختیاری) :

Screen-Shot-2018-07-16-at-11.35.36-PM-678x700.png

از اینجا می توانید یک اکانت شاپیفای بسازید . دقت کنید که متاسفانه این سرویس نیز ایران را تحریم نموده است و همه ی کشورها به جز ایران را دارد ، پس برای ساخت آن همانند ساخت اپل آیدی نیاز به آدرس از کشور دیگری است که از طریق Yellow Books می توانید اقدام نمایید.

Screen-Shot-2018-07-16-at-11.35.36-PM-678x700.png

این سرویس فروشگاه ساز اشتراک رایگان ۱۴ روزه دارد اما برای ادامه یکی از پکیج های آن را باید خریداری نمایید.

shopify-instagram-adsensor-700x364.png

ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک (‌الزامی)

دقت کنید این امکان برای محصولات فیزیکی می باشد و نه دیجیتال!

instagram-shoppable-post-facebook-catalog-integrat.png
برای اینکار می بایست

  • پیج فیسبوک شما به حالت Published تغییر نماید.
  • برای صفحه خود در قسمت تنظیمات Admin Role تعریف نمایید.
  • همچنین قالب یا Template صفحه فیسبوک اتان باید بر روی حالت Shopping Template باشد ( راهنمایی مراحل از اینجا )
  • حال باید کانال فروش فیسبوک ایجاد نمایید ( sales Channel ) : برای اینکار بر روی علامت + در تنظیمات ادمین شاپیفای زده بر روی  Add sales channel  کلیک نمایید. سپس اکانت فیسبوک خود را در قسمت  Facebook > Account به شاپیفای متصل نماییدConnect account.

instagram-shoppable-post-facebook-catalog-integrat-1.png

اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک

می بایست از طریق کانال فروش فیسبوک اقدام به بارگزاری تک تک محصولات با ریز قیمت و قراردادن در دسته بندی های موضوعی که خود تعیین کرده اید نمایید.

instagram-shoppable-post-product-catalog-example.png

instagram-shoppable-post-product-catalog-example.png

اگر تمامی مراحل بالا را کامل انجام دهید و اینستاگرام روند شکل گیری فروشگاه شما و نوع محصولاتتان و فعالیتتان را تایید نماید بزودی در اینستاگرام خود شاهد قسمت جدیدی در انتشار پست به نام Tag Product یا همان برچسب محصول خواهید بود .

instagram-shoppable-post-tag-products-option.png

instagram-shoppable-post-tag-products-option.png

برای این کار کافیست عکس جدیدی از محصول یا محصولات آماده و در هنگام تنظیم نحوه انتشار دکمه مزبور را مشاده خواهید نمود.

instagram-shoppable-post-tag-products-tap-location.png

حال با کلیک بر روی این گزینه اینستاگرام شما را به صفحه ای همانند صفحه ای که بر روی برچسب محصول کلیک می نمایید هدایت می کند . کافیست نام محصول خود را جستجو کرده ( از قبل می بایسن در کاتالوگ فیسبوک خود داشته باشید ) و آن را انتخاب نمایید .

دقت کنید که این انتشار تنها در صفحه اینستاگرام صورت می پذیرد و برای صفحه فیسبوک نیاز به انتشار مجدد دارید.

instagram-shoppable-post-product-tag-select-item.png

با توجه به محدودیت های فعلی کشورمان اجرای این قابلیت شاید کمی سخت به نظر برسد اما آورده آن در تکمیل چرخه رفتار مشتری بسیار ضروری و مفید فایده می باشد .

برای افزایش فالوور در اینستاگرام اینجا را کلیک کنید.

من به شخصه دوست می داشتم برندهای زیر در اینستاگرام نیز این قابلیت را فعال نمایند.

  •  صفحه درسا
  • صفحه روژا
  • صفحه نوین چرم
  • صفحه مدیسه
  • صفحه تگ موند
  • صفحه چرم مشهد

    (جهت مشاهده آموزش ها در اینستاگرام اینجا را کلیک کنید)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر