آموزش امنیت اینستاگرام

اشتراک گذاری مجدد پست در اینستاگرام

اشتراک گذاری مجدد پست در اینستاگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 20 دی 1399 ساعت 13:55

فضاهای مجازی سرشار از پست ها و محتواهاییست که هر روز کاربران این فضا تولید می کنند و به اشتراک می گذارند. بسیاری از محتواهای تولید شده به اندازه ای جذاب هستند که می خواهیم آن ها را در صفحه ی خودمان نیز به اشتراک بگذاریم. اینستاگرام این امکان را به ما نمی دهد. یعنی برای اینکه پست دیگران را به اشتراک بگذاریم نیاز به برنامه ها و روش های جانبی داریم. در این نوشته می خواهیم به این موضوع بپردازیم. یعنی “اشتراک گذاری پست دیگران در اینستاگرام؟” و اگر افزایش فروش در اینستاگرام برای شما جالب است این مطلب را هم در بلاگ نشانت بخوانید. اگر تصور می کنید این کار در واقع بسیار ساده است، تا انتهای این نوشته همراه ما باشید. اگر برنامه ادیت عکس حرفه ای اینستاگرام برای شما جالب است می توانید در مطلب دیگری آن را بخوانید.

آموزش امنیت اینستاگرام

اشتراک گذاری پست دیگران در اینستاگرام

همانطور که گفتیم اشتراک گذاری پست دیگران در اینستاگرام در واقع به سادگی تصور ما نیست. در تمام دنیا برای حق کپی رایت ارزش زیادی قائل هستند و برنامه ی اینستاگرام از این قاعده مستثنی نیست. بر اساس قوانین و شرایط اینستاگرام (terms of use) در صورتیکه قصد به اشتراک گذاری محتوا یا پست دیگران را داشته باشید در ابتدا باید از شخص یا صفحه اجازه کسب کنید. این اجازه بهتر است که به صورت مکتوب باشد. یعنی شما از طریق دایرکت اینستاگرام یا بخش کامنت پست های اینستاگرام صفحه ی مورد نظر می توانید این اجازه را کسب کنید. 

نکته: برای رفتن به بخش پیام ها یا دایرکت اینستاگرام کافیست بر روی سه نقطه ی بالای پست مورد نظر بزنید. بعد از آن روی send messages بزنید.

در ادامه روش های عمده برای اشتراک گذاری پست و استوری دیگران در اینستاگرام را بررسی می کنیم.برای برخی از این روش ها نیازمند به نصب اپلیکیشن های جانبی از اپ استور یا گوگل پلی استور دارند که به آنها می پردازیم.

بیشتر بدانید: استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

استفاده از اپلیکیشن Repost برای به اشتراک گذاری پست دیگران

اولین اپلیکیشن و تقریبا معروف ترین آن برای اشتراک گذاری مجدد پست های دیگران repost است. 

1- دانلود و نصب برنامه repost

خبر خوب اینکه اپلیکیشن repost با هر دو سیستم عامل اندروید و iosسازگار است. نسخه ی اندروید آن را از این لینک و نسخه ی ios آن را از این لینک دانلود کنید.

 این نرم افزار به طور کامل با اینستاگرام سازگار است. یعنی شما می توانید با ادغام این دو برنامه در همدیگر پست های دیگران را مجدد به اشتراک بگذارید. در صورتیکه نتوانستید از این برنامه استفاده کنید با جستجوی عبارت repost on instagram در استورهای مربوط به گوشی خودتان برنامه های مشابهی را دانلود کنید. نکته این است که تمامی این برنامه روند کمابیش یکسانی را طی می کنند. 

2- مشخص کردن یک عکس یا ویدئو برای به اشتراک گذاری مجدد

در مرحله ی بعدی به صفحه ی مورد نظرتان در اینستاگرام بروید. عکس یا ویدئوی مورد نظرتان را پیدا کنید و آن را باز کنید. 

3- کپی کردن آدرس پست در کیبورد

همانطور که می دانید هر پست در اینستاگرام دارای یک آدرس یا url است. دسترسی به این آدرس ساده است. کافیست بر روی سه نقطه بالای هر پست کلیک کنید و بر روی عبارت copy share url بزنید. آدرس این پست در کیبورد ذخیره می شود. از این عبارت در اپلیکیشن repost  و برنامه های مشابه برای انتشار پست های دیگران استفاده خواهیم کرد. 

4- باز کردن برنامه ی repost

حال باید به برنامه ی repost وارد شوید. همانطور که گفتیم اپلیکیشن repost و اینستاگرام در هم ادغام هستند.یعنی زمانی که شما در مرحله ی قبل url پست را در اینستاگرام کپی کردید، در این برنامه به صورت خودکار قرار می گیرد. 

بر روی آیکون فلش بزنید تا بتوانید محل قرارگیری آیکون repost را روی عکس مجدد به اشتراک گذاری شده تعیین کنید. فراموش نکنید که پست هایی که مجدد به اشتراک گذاری می شوند توسط آیکون repost مشخص می شود و این فارغ از اپلیکیشنی است که از آن استفاده می کنید. همانطور که گفتیم تمامی اپلیکیشن های repost یا انتشار مجدد روند مشابهی را طی می کنند. 

با زدن روی دکمه ی repost و بعد از آن زدن روی copy to instagram می توانید وارد فاز ویرایش تصویر شوید. در نهایت با نوشتن کپشن مناسب می توانید پست دیگران را به اشتراک بگذارید.

پست به اشتراک گذاشته از این طریق با سایر پست های شما تفاوتی ندارد. شکل پست نهایی از این طریق به شکل زیر خواهد بود:

بیشتر بدانید: اینفلوئنسر کیست و چگونه اینفلوئنسر شویم؟

استفاده از اپلیکیشن InstaRepost

این اپلیکیشن نیز برای دو نسخه ی اندروید و ios موجود است. به لحاظ کارکرد InstaReposter نیز مشابه repost عمل می کند. این بدین معنیست که با روش مشابهی می توانید از سایر برنامه های تحت این عنوان استفاده کنید.

1- دانلود و نصب

برای دانلود این برنامه به لینک های داده شده بروید و با توجه به سیستم عامل گوشی خود آن را نصب کنید. 

2- ایجاد دسترسی بین برنامه و اینستاگرام

InstaReposter نیز نیازمند ادغام با اینستاگرام است. علت این یکپارچ سازی این است که برنامه بتواند به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشد، چرا که قرار است اشتراک گذاری پست دیگران از طریق حساب شما انجام شود. نکته ی قابل توجه اینجاست که شما برای این کار نیازمند به وارد کردن اطلاعات کاربری خودتان دارید. این یعنی برنامه ی InstaReposter و البته اپلیکیشن های مشابه به حساب کاربری شما، عکس ها و پست ها و لیست دوستانتان دسترسی دارند.

3- استفاده از InstaRepost  برای پیدا کردن پست موردنظر

بعد از لاگین در اینستاگرام توسط InstaRepost  مجموعه ای از پست های مربوط به فید شما پیش رویتان ظاهر می شود.اگر میدانید که می خواهید کدام پست را مجدد انتشار دهید، برروی آن بزنید. در غیر اینصورت در بخش اکسپلور برنامه ی InstaRepost  که با علامت ذره بین مشخص شده آیدی شخصی را که می خواهید پست او را به اشتراک بگذارید پیدا کنید. پست مورد نظر را بیابید و آن را باز کنید.

4- ذخیره ی محتوای پست مورد نظر برای انتشار مجدد

پستی را که در بخش قبلی پیدا کردید، در این قسمت دانلود کنید. با اینکار محتوای آن پست در گالری گوشی شما ذخیره می شود و می توانید مانند عکس و ویدئوهای خودتان آن را ذخیره کنید. البته می توانید آن را به طور مستقیم repost کنید.

5- اضافه کردن فیلتر و کپشن برای پست کردن 

بعد از انتخاب پست مورد نظر برای اشتراک گذاری مجدد، با اضافه کردن فیلترهای مناسب و البته کپشن می توانید آن را در فید اینستاگرمتان مجدد بارگذاری کنید.

با استفاده از InstaReposter توانستیم پست دیگران را در اینستاگرام خودمان به اشتراک بگذاریم. مزیت این اپلیکیشن در این است که آیکون repost را در گوشه های تصویر ظاهر نمی کند. یعنی دیگران متوجه نمی شوند که این پست در اصل منبع دیگری دارد. البته همانطور که در ابتدای نوشته به آن اشاره کردیم، کسب اجازه از صاحب اصلی اثر و رعایت قانون کپی رایت بر اساس قوانین اینستاگرام الزامی است.

استفاده از اپلیکیشن Repost for instagram – Regrann

در زمان نگارش این مقاله امکان دسترسی به دو اپلیکیشن بالا برای کاربران ایرانی وجود نداشت. در این بخش اپلیکیشن Repost For Instagram را معرفی می کنیم. این برنامه را در نسخه ی اندرود از این لینک دانلود کنید. این برنامه امکانات زیادی دارد که همه ی آن رایگان نیست و باید به نسخه ی بالاتر upgrade کنید. اما در هر صورت بخش repost آن یا به اشتراک گذاری پست دیگران جز امکانات رایگان آن است.

1- دانلود و نصب برنامه 

برنامه را طبق لینک داده شده دانلود و سپس نصب کنید. این برنامه با بیش از 5 میلیون نصب فعال جز اپلیکیشن های پرطرفدار با رابط کاربری بسیار ساده است.

2- ورود به محیط برنامه 

بعد از دانلود وارد محیط برنامه می شوید که بسیار ساده است. در ابتدای کار آموزش کار با اپلیکیشن به صورت گام به گام با تصاویر توضیح داده شده است. بعد از رد کردن این توضیحات دکمه ی بنفش رنگی در پایین صفحه ظاهر می شود که به شما می گوید حال خودتان امتحان کنید. 

3- ورود به اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

با زدن دکمه ی مزبور وارد اینستاگرام می شوید. می توانید به راحتی در این بخش پست یا صفحه ی مورد نظرتان را پیدا کنید. این همان پست دیگران است که می خواهید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. باید بر روی سه نقطه ی موجود در بالای پست بزنید و بعد از آن Copy link… را انتخاب کنید. با اینکار مجددا به محیط اپلیکیشن بازگردانده می شوید که از شما می خواهد ابتدا به حساب کاربری اینستاگرام خود لاگین کنید. 

4- انتخاب یکی از گزینه های موجود در اپلیکیشن

بعد از لاگین در صفحه ی اینستاگرامتان در محیط برنامه، چندین گزینه وجود دارد. شما می توانید پستی که url آن را در بخش قبل کپی کرده اید، در این قسمت دانلود کنید، در پست یا دی استوری و یا حتی سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

5- انتخاب پست از گالری یا Repost آن به صورت مستقیم

در گام نهایی پستی که حالا در گالری شماست می تواند در اینستاگرام شما قرار بگیرد. البته همانطور که گفته شد می توانید این کار را به طور مستقیم نیز انجام دهید. در هر صورت با استفاده از این اپلیکیشن آیکونی مبنی بر repost در تصویر قرار نمی گیرد. یعنی شما می توانید محتوای موردنظرتان را با استفاده از این اپلیکیشن منتشر کنید و کپشن مورد نظر و البته فیلتر مورد نظر را به آن اضافه کنید.

در تمامی سه روش گفته شده، شما بایستی با استفاده از یک اپلیکیشن که با اینستاگرام ادغام می شد، اقدام به انتشار مجدد پست دیگران می کردید. در تمامی این روشها بایستی از طریق اپلیکیشن به حساب کاربری خودتان لاگین کنید. در ادامه روش دیگری برای اینکار معرفی می کنیم.

استفاده از DownloadGram

دانلودگرام یک سایت دانلود از اینستاگرام است و کار کردن با آن بسیار ساده است. این روش به این صورت است که محتوای مورد نظر شما را از اینستاگرام دانلود کرده و در حافظه ی گوشی شما قرار می دهد. حال شما می توانید محتوای دانلود شده را مانند یک پست عادی در اینستاگرام خودتان منتشر کنید. در ادامه مراحل این کار را بررسی می کنیم:

1- باز کردن اینستاگرام برای پیدا کردن پست مورد نظر

در این بخش در ابتدا باید وارد برنامه ی اینستاگرام شوید. تفاوتی نمی کند که این کار را با گوشی همراتان انجام دهید و یا توسط اینستاگرام در نسخه ی دسکتاپ. در هر صورت شما نیاز به url مربوط به پست دارید. URL مربوط به پست را با زدن سه نقطه ی بالا پست و انتخاب گزینه ی copy link… بردارید. در نوشته ی روش های دانلود از اینستاگرام به این روش ها به طور کامل پرداخته ایم.

2- قرار دادن url پست در برنامه ی DownloadGram

به برنامه ی تحت وب دانلودگرام را از طریق این لینک وارد شوید. در باکسی که در وسط صفحه وجود دارد، باید لینک کپی شده در قسمت قبل را وارد کنید. 

نکته: شما میتوانید لینک مربوط به پست های صفحات خصوصی را داشته باشید اما به جهت نقض حریم خصوصی کاربران نمی توانید محتوای آنها را از این طریق دانلود کنید.

3- دانلود کردن پست در حافظه ی گوشی

با وارد کردن لینک مورد نظر در دانلود گرام و زدن دکمه ی دانلود محتوای شما اعم از عکس و ویدئو ذخیره می شود.

4- انتشار مجدد پست دیگران از حافظه ی گوشی

حال به راحتی پست دانلود شده را در اینستاگرام خودتان بارگذاری کنید. به سادگی وارد حساب اینستاگرامتان شوید و با انتخاب پست دانلود شده و ویرایش آن و اضافه کردن کپشن، پست را در صفحه ی خودتان منتشر کنید.

در این بخش انتشار پست دیگران در اینستاگرام را با روش های ساده توضیح دادیم. توجه کنید که در صورتیکه تمایل نداشتید با سایت دانلودگرام کار کنید می توانید با جستجوی عبارت: download from instagram online وبسایت های زیادی با سازو کار مشابه پیدا کنید. در برخی از این وبسایت ها شما می توانید کیفیت ویدئوی دانلودی را نیز تعیین کنید. البته تمامی این سرویس ها در بحث حریم خصوصی حساب های private متفق القول هستند. 

گرفتن اسکرین شات از پست یا ضبط ویدئو

بدیهی ترین راه ممکن برای به اشتراک گذاری پست دیگران در اینستاگرام، برداشتن محتوا به طور مستقیم در حین پخش یا مشاهده ی آن است. در این روش حریم خصوصی چندان مطرح نیست. گرفتن اسکرین شات از صفحه ی موبایل در هنگام مشاهده ی یک عکس یا یک پست و یا ضبط کردن ویدئوی آن با استفاده از برنامه های screen recorder است. 

طریقه ی گرفتن اسکرین شات در مدل های مختلف گوشی های اندروید و ios متفاوت است. از طرف دیگر برنامه های زیادی بعنوان screen recorder یا ضبط کننده ی صفحه وجود دارد که می توانید در مارکت مربوط به گوشی خود آن را پیدا کنید. کارکردن با این برنامه ها بسیار ساده است و بعد از فعال کردن معمولا در پس زمینه اجرا می شوند.

بعد از دانلود ویدئوی مورد نظر از این طریق یا گرفتن اسکرین شات از یک عکس، می توانید آن را ر صفحه ی خود مانند یک پست عادی به اشتراک بگذارید. 

انتشار پست دیگران در اینستاگرام با 5 روش عمده شامل اپلیکیشن های repost و وبسایت های دانلود از اینستاگرام و نهایتا دانلود غیرمستقیم محتوای اینستاگرام بررسی شد. حال در بخش بعدی روش های انتشار استوری دیگران در اینستاگرام بررسی می شود.

انتشار مجدد استوری دیگران در اینستاگرام

تمامی نکات گفته شده پیرامون انتشار پست دیگران در اینستاگرام در این بخش نیز مطرح است. با این وجود برای انتشار استوری دیگران در اینستاگرام در این بخش سه روش معرفی می کنیم. راستی اگر می‌خواهید از نحوه تگ کردن در پست اینستاگرام مطلع شوید این مقاله را هم در بلاگ نشانت بخوانید.

روش اول: احتمالا برای شما هم پیش آمده که توسط دوستتان بر روی استوری تگ شده اید، در این حالت شما نیز می توانید آن استوری را به سادگی و صرفا به زدن یک دکمه که در پایین استوری دوستتان برای شما ظاهر می شود، در استوری خودتان منتشر کنید. این دکمه add this  to your story به رنگ سفید است. این یک حالت خاص است که در آن می توانید استوری اینستاگرام دیگران را به سادگی منتشر کنید. اما بسیار پیش می آید که محتوای استوری دیگران بسیار جذاب است و شما قصد دارید آن را مجدد در استوری خودتان منتشر کنید. 

روش دوم: روش دیگری که برای اینکار وجود دارد، گرفتن اسکرین شات از صفحه ی استوری و یا استفاده از اپلیکیشن های فیلمبرداری از صفحه است. با این روش شما می توانید در حین پخش ویدئو از استوری از آن فیلمبرداری کرده و مجدد فیلم گرفته شده را در استوری خودتان بارگذاری کنید. یعنی به سادگی به انتشار استوری دیگران در استوری خودتان بپردازید. در این روش حریم خصوصی چندان مطرح نیست. یعنی شما می توانید محتوای یک پیج خصوصی را ببینید چون آن را فالو کرده اید. اما اشخاص دیگر که آن پیج را فالو نکرده اند هم با این روش می توانند محتوای پیج خصوصی را ببینید. به این موضوع دقت کنید. 

روش سوم: البته روش سومی هم وجود دارد و آن دانلود استوری اینستاگرام است. برای دانلود استوری از اینستاگرام اپلیکیشن های زیادی وجود دارد. کافیست در مارکت مربوط به سیستم عامل گوشیتان عبارت هایی نظیر story downloader را جستجو کنید. اپلیکیشن های زیادی به شما پیشنهاد می شود که همگی کاربری کمابیش مشابه و البته ساده ای دارند. ما این موارد را به طور کامل در نوشته ی دانلود از اینستاگرام بررسی کردیم. ما برای تکمیل این نوشته یک اپلیکیشن را به طور کامل بررسی کردیم:

استفاده از اپلیکیشن story downloader برای دانلود استوری دیگران

اپلیکیشن را در نسخه اندروید از این لینک دانلود کنید. بعد از دانلود و نصب برنامه از شما خواسته می شود تا در حساب کاربری اینستاگرام خود لاگین کنید.با اینکار در صفحه ی اصلی اپلیکیشن دو تب مجزا برای شما ایجاد می شود. در تب اول کسانی که فالو کرده اید مشاهده می شود. در تب دوم نیز کسانی از فالووینگ های شما که در حال حاضر استوری دارند مشاهده می شود.

در تب استوری کافیست بر روی یکی از اسامی بزنید. در صفحه ی جدید سه تب باز می شود که شامل محتوای موجود در فید، استوری و igtv پیج مورد نظر شماست. کافیست بر روی محتوای مورد نظر بزنید تا توسط آیکون دانلود در بالای صفحه بتوانید آن را دانلود کنید. حال آن محتوا در گوشی شماست و می توانید آن را در استوری خود به اشتراک بگذارید. 

البته ویژگی های این برنامه به همین موضوع محدود نیست. شما می توانید محتوای دانلود شده را به سادگی و از طریق همین برنامه repost کنید. بعد از دانلود محتوا با زدن بر روی open ظاهر شده در پایین صفحه را بزنید. در صفحه ی باز شده در بالای صفحه آیکون repost و share ظاهر می شود. می توانید فراخور نیاز از هر کدام استفاده کنید. تصویر زیر به طور خلاصه استفاده از این برنامه را نشان میدهد:

همانطور که دیدید این برنامه از خاصیت دانلود و repost تمامی فرمت های محتوایی در اینستاگرام پشتیبانی می کند. 

اشتراک گذاری پست دیگران در استوری اینستاگرام

در خلال این نوشته جای این عنوان خالیست. اینکه چگونه پست دیگران را در استوری خودمان به اشتراک بگذاریم. روش های دانلود محتوای پست و انتشار آن در استوری در این حالت هم صدق می کند. اما در این قسمت می خواهیم بخش share پست های اینستاگرام را بررسی کنیم. 

به طور ساده اگر بخواهید پست کسی را در استوری خودتان منتشر کنید راه ساده ای در پیش دارید. کافیست به پست مورد نظرتان بروید و بر روی آیکون موشک مانند در زیر پست بزنید.لیستی پیش روی شما ظاهر می شود که اولین مورد آن اشتراک گذاری این پست در استوری است:

باید بر روی عبارت add post to your story بزنید تا پست در استوری شما منتشر شود. دقت کنید که اگر این پیج خصوصی باشد، صرفا کسانی از فالورهای شما می توانند آن را ببینید که پیج مورد نظر را فالو کرده باشند. 

حال اگر استوری شما با موفقیت بارگذاری شود کاربران شما می توانند آن را ببینند. کافیست بر روی آن ضربه بزنید و بعد از آن روی view post بزنند و به صفحه ی مبدا پست هدایت شوند:

سخن پایانی

 برای انتشار محتوای دیگران در اینستاگرام خودمان راه بی دردسرتری وجود دارد و این درخواست از شخص منتشر کننده برای ارسال اصل محتوا برای شماست. در این نوشته برای شما پنج روش انتشار پست دیگران در اینستاگرام و 3 روش کلی برای انتشار استوری دیگران در اینستاگرام معرفی کردیم. در مجموع در این نوشته هدف بیشتر جلب توجه شما به سازو کار اپلیکیشن های فعال در این حوزه بود. البته موضوع مهم دیگری که به آن پرداختیم لزوم رعایت حق کپی رایت در بازنشر محتواهای تولید شده توسط دیگران است. این موضوع بیشتر از اینکه یک قانون باشد، یک نوع رفتار اخلاق مدار در فضای حرفه ای اینستاگرام است. خصوصا اگر بعنوان یک کسب و کار در این فضا حضور دارید.

در وبلاگ نشانت هدف ما ارتقای کسب و کار شما در اینستاگرام است. به همین دلیل است که همواره در تلاش هستیم مقالات به روز و کاربردی و متناسب با شرایط کاربران ایرانی تهیه کنیم.  

سوالات متداول

چگونه پست دیگران را استوری کنیم؟

برای این کار کافیست بر روی آیکون موشک مانندی که پای همه ی پست های اینستاگرام وجود دارد بزنیم. در مرحله ی بعد باید روی عبارت آبی رنگی که ظاهر می شود بزنیم. این عبارت add post to your story است. با اینکار پست دیگران (البته اگر صفحه شان عمومی باشد) در استوری شما قرار میگیرند. بینندگان استوری شما می توانند با زدن بر روی این پست دیگران می توانند به صفحه ی مبدا بروند. اگر مایل هستید نحوه ی گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام را نیز بدانید مطالب قبلی ما را از دست ندهید.

چگونه پست دیگران را مجدد پست کنیم؟

برای اینکار چند روش پیش رو داریم:
1- محتوای صفحه را با استفاده از اپلیکیشن های دانلود از اینستاگرام دانلود کرده و در گوشیمان ذخیره کنیم. بعد از آن محتوای دانلود شده را به صورت یک پست عادی منتشر می کنیم. 
2- با استفاده از اپلیکیشن های repost به انتشار مجدد پست دیگران از طریق این اپلیکیشن ها بپردازید. 
3- با گرفتن اسکرین شات از صفحه برای عکس ها و برنامه های فیلمبرداری از صفحه محتواها را کپی کرده و در صفحه ی خودمان منتشر کنیم. برای اطلاع کامل از نحوه ی گذاشتن پست در اینستاگرام اینجا را بخوانید.

چگونه پست های دیگران را کپی کنیم؟

می توانید با استفاده از اپلیکیشن های دانلود از اینستاگرام و یا وبسایت های این حوزه محتوا را دانلود کنید. همچنین می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید و یا ویدئوها را با اپلیکیشن های ضبط کردن از صفحه ذخیره کنید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر


  • آخرین مطالب
  • گوناگون