موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

نوشتن متن فارسی در پست اینستاگرام

نوشتن متن فارسی در پست اینستاگرام

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 12 اسفند 1400 ساعت 14:44

access_timeمرداد 29, 1398

آموزش امنیت اینستاگرام

visibility 1.66k بازدید

نوشتن کپشن اینستاگرام نیاز به مهارت بالایی داره ، اگر اولین جملات کپشن شما جذاب نباشه می تونه کاربر را از ادامه خوندن مطلب منصرف کنه! البته باید بگیم چون اینستاگرام با زبان فارسی یکم مشکل داره نوشتن کلمات فارسی و عدد که اصلا کپشن شما را به هم میریزه و حروف و اعداد شما قاطی و چپ چین میشه.

راه حل نوشتن کپشن فارسی اینستاگرام

خب برای نوشتن یک کپشن عالی شما در درجه اول نیاز دارید که متنتون مرتب و زیبا باشه. نوشتن متن مرتب و زیبا به زبان فارسی کار راحتیه که اغلب افراد بلد نیستند و اکثرا زیر عکس ها دیدید که متن ها خیلی داغون هستند و نمیشه خوندشون.

چرا؟ چون اینستاگرام کلا با زبون فارسی و گذاشتن استیکر در بین متن مشکل داره و از همون اول دوست داشت ما ایرانی ها را اذیت کنه! خب بریم سراغ آموزش اینکه چطور متن کپشن اینستاگرام را خیلی خوشگل و مرتب بنویسیم.

اول از همه شما نیاز به یک گوشی تلفن دارید که سیستم عامل اندروید داشته باشه .تنها کاری که باید بکنید اینه که برای مرتب نوشتن متنتون از نیم فاصله استفاده کنید. نیم فاصله چیه؟ الان بهتون توضیح میدم چی هست:

نیم فاصله مثل این میمونه که ما بخوایم کلمه مش رمضان را بنویسیم و به دو صورت میشه نوشت، به مثالهای زیر توجه کنید:

دیدید چه اتفاقی افتاد؟  در مثال دوم در بین کلمه ی مش و رمضان هیچ فضای خالی وجود نداره اما در مثال اول این فضای خالی وجود داره. به این میگن نیم فاصله

حالا چطوری برای نوشتن کپشن نیم فاصله را در گوشی خودمون ایجاد کنیم؟ در بسیاری از گوشی ها نیم فاصله وجود نداره و باید یک کیبورد جداگانه روی گوشیتون نصب کنید تا بتونید این نیم فاصله را ایجاد کنید. برای گوشی های اندروید کافیه به کافه بازار یا گوگل پلی برید و برنامه ­ی Gboard – the Google Keyboard را دانلود کنید. با نصب این برنامه یک کیبورد جدید برای شما نمایش داده میشه که می تونید از نیم فاصله استفاده کنید.

در اولین قدم باید برنامه Gboard – the Google Keyboard را به جای کیبورد پیشفرض گوشیتون بیارید ، برای این کار فقط لازمه که برنامه Gboard – the Google Keyboard را باز کنید و زبانهای کیبورد را انتخاب و منتظر باشید تا جایگزین کیبورد فعلی گوشیتون بشه. پیشنهاد میکنیم اگر نمیتونید کیبورد گوشیتون را عوض کنید داخل گوگل آموزش عوض کردن کیبورد را سرچ کنید.

خب حالا که کیبورد شما به Gboard – the Google Keyboard تغییر پیدا کرد میریم سراغ نوشتن یک کپشن عالی که بتونیم متن و استیکر را درکنار هم استفاده کنیم.

اگه بخوایم کپشن بنویسیم بهترین راه حل اینه که خط اولمون را با نیم فاصله+زدن اینتر شروع کنیم چون خط اول در کپشن اینستاگرام چپ چین هست و خط های بعدی راست چین میشه.

منظور از اینتر یعنی دکمه ای که به خط بعدی میره که قطعا در طول روز زیاد ازش استفاده می کنید ، عکس زیر را ببنید تا متوجه این موضوع بشید منظور از دکمه نیم فاصله و اینتر چیه

حالا هر کجا که خواستید متن خودتون را بنویسید از نیم فاصله+اینتر استفاده کنید. اگر فقط از اینتر استفاده کنید اینستاگرام نمیتونه اینتر را به تنهایی تشخیص بده و متن ها را به هم میچسبونه و متنتون زشت میشه.

در این روش می تونید از استیکر ها در بین متن ها استفاده کنید ، به پستهای اینستاگرام مدیر آژانس توجه کنید! میبینید که خیلی مرتب و منظم هستند و ما هم از نیم فاصله استفاده می کنیم. اگر سوالی در این زمینه داشتید از طریق دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر