موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

نحوه خصوصی سازی اینستاگرام فارسی

نحوه خصوصی سازی اینستاگرام فارسی

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 08 فروردین 1398 ساعت 19:33

به صورت پیش فرض در اینستاگرام هر کسی قادر به مشاهده پروفایل و پست های شماست. اگر چه این تنظیمات پیش فرض در صورتی که یک عکاس یا برند باشید هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما بعضی از افراد ممکن است احساس خوبی از این موضوع نداشته و آن را نقص حریم خصوصی خود تصور کنند. برای حل این مساله چه باید کرد؟ خوشبختانه اینستاگرام به شما این قابلیت را می‌دهد تا حساب کاربری خود را خصوصی (private) کنید. به این ترتیب فقط دنبال‌کنندگانی که توسط شما تائید شده‌اند، امکان مشاهده پست‌های شما را خواهند داشت و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

آموزش امنیت اینستاگرام

ما در این آموزش، نحوه خصوصی کردن یک حساب کاربری اینستاگرام را به شما یاد خواهیم داد. پس اگر دوست ندارید کسی غیر از دوستان شما به اطلاعات و پست‌هایتان دسترسی داشته باشد، در این مقاله با ما همراه باشید.

به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام خود هستید؟ هزاران فالوور واقعی و ایرانی داشته باشید که با شما در تعامل هستند.

یک نمونه حساب خصوصی اینستاگرام

در تصویر می‌توانید تصویر اکانت اینستاگرام یکی از بچه‌های تیم ما را ببینید که خصوصی است. همانطور که می‌بینید، ما همچنان به عکس اصلی حساب، بیوگرافی و آمار مربوط به او دسترسی داریم. اما تصاویر و ویدئوهای او برای ما نمایش داده نمی‌شود.

private-instagram-account.jpg

آموزش خصوصی کردن حساب کاربری اینستاگرام

قبل از آنکه بخواهیم آموزش خود را شروع کنیم، باید توجه داشته باشید که پرایوت کردن حساب اینستاگرام، فقط و فقط از طریق نسخه‌های موبایل اینستاگرام (یعنی اندروید و iOS) ممکن است و با کامپیوتر نمی‌توان این کار را انجام داد. همچنین دقت داشته باشید که اکانت‌های تجاری اینستاگرام امکان خصوصی شدن را ندارند.

در ادامه به صورت مرحله به مرحله انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد:

    1. بعد از باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام، از گزینه‌های پایین صفحه، وارد پروفایل شخصی خود شوید و آیکون تنظیمات را انتخاب کنید. در گوشی‌های اندرویدی، این آیکون به شکل سه نقطه است.
      instagram-settings.jpg
    2. در صفحه تنظیمات پایین بروید و گزینه Private Account را پیدا کنید. با فعال کردن این گزینه، حساب شما بلافاصله تبدیل به یک حساب خصوصی خواهد شد.
      instagram-private-account-option.jpg

به همین سادگی، صفحه شما تبدیل به یک صفحه خصوصی اینستاگرام شد و از این به بعد فقط فالوورهای شما به پست‌هایتان دسترسی خواهند داشت. هر آدم دیگری هم که بخواهد پست‌های شما را دنبال کند، ابتدا باید اکانت شما را دنبال کند. توجه داشته باشید که بعد از خصوصی شدن حساب، هر کاربری که بخواهد شما را دنبال کند، ابتدا باید توسط شما تائید شود. 

آیا راهی برای مشاهده پست اکانت‌های خصوصی بدون دنبال کردن هست؟

شاید اکنون بپرسید که آیا دیدن پست‌های یک اکانت پرایوت ممکن هست یا نه؟ در جواب باید بگوییم که بهترین راه برای چنین کاری، دنبال کردن اکانت مذکور است.

اما اگر امکان دنبال کردن یک اکانت را ندارید، لازم است بدانید که در حال حاضر، چندین وب‌سایت مختلف برای مشاهده و حتی دانلود پست اکانت‌های پرایوت وجود دارند. اما ما همه آنها را بررسی کردیم و متوجه شدیم که تمام آنها با هدف سو استفاده از شما ساخته شده‌اند. این یعنی حتی اگر بتوانند عکس‌ها و تصاویر اکانت‌های خصوصی را برای شما نمایش دهند، در ازای آن از شما چیزی خواهند خواست. مثلاً دانلود یک برنامه یا دادن یک ایمیل. ما که دوست نداشتیم در دام چنین سایت‌هایی بیافتیم. اما اگر شما دوست دارید این روش را امتحان کنید، کاملاً مختار هستید.

پست‌های به اشتراک گذاشته شما قابل مشاهده خواهند بود!

مساله دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی پست‌های یک اکانت خصوصی در جایی غیر از صفحه شما به اشتراک گذاشته شوند، قابل دسترسی خواهند شد. این یعنی اگر دوستان شما یک پست (تصویر یا ویدئو) از شما را به اشتراک بگذارند یا برای دوستان خود ارسال کنند، مخاطبان آنها امکان دسترسی به پست مذکور را خواهند داشت. به علاوه، اگر اکانت اینستاگرام شما به سایر شبکه‌های اجتماعی متصل باشد و پست‌های شما در این شبکه‌ها هم منتشر شوند، دیگر تنظیم کردن اینستاگرام به تنهایی کافی نیست و شما باید سایر شبکه‌های اجتماعی خود را نیز از نظر نوع دسترسی تنظیم نمایید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب دیدیم که چطور می‌توان یک حساب اینستاگرام را خصوصی کرد و سعی کردیم به همه جوانب آن نگاه کنیم. اما شاید همچنان سوالی برای شما بی‌پاسخ مانده باشد. در این صورت، از شما دعوت می‌کنیم این سوال را از طریق بخش نظرات با ما مطرح کنید تا در اولین فرصت، پاسخ آن را به شما بدهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر