موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

پاك كردن كش اينستاگرام در اندروید

پاك كردن كش اينستاگرام در اندروید

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 12 فروردین 1398 ساعت 17:21

در این مطلب می خواهیم به شما آموزش بدهیم چگونه فضای ذخیره سازی اینستاگرام را خالی کنید. خوشبختانه، اینستاگرام، معتقد است که وقتی این برنامه را حذف و مجددا نصب کنید، فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال خواهد کرد.

آموزش امنیت اینستاگرام

این روزها کمتر کسی است که اپلیکیشن اینستاگرام را نشناسد، اپلیکیشنی که در سال 2010 میلادی به بازار عرضه شد و امروزه بیش از 400 میلیون کاربر در ماه دارد. بر اساس آمار منتشر شده حدود 60 میلیون عکس در هر روز در اینستاگرام بارگذاری می شود. برخی کاربران به شدت به این برنامه خو گرفته و علاقمند به آن هستند. استفاده از این برنامه در سطح جهان مورد توجه است و کاربران بسیاری دارد.

این برنامه هم همانند هر برنامه دیگری، فضایی را روی گوشی شما اشغال می کند.  البته برای برخی از کاربران گوشی های هوشمند، اصلا به حافظه ای که این برنامه به خود اختصاص می دهد توجهی ندارند و یا اصلا بررسی نمی کنند که اینستاگرام چه حجمی از حافظه گوشی آنها را اشغال کرده است.

کاربران گوشی های آیفون 

اگر شما کاربر گوشی آیفون هستید، می توانید مقدار فضایی که این برنامه روی گوشی شما اشغال کرده، به راحتی بررسی کنید. به سادگی مسیر زیر طی کنید:

به قسمت تنظیمات بروید و بعد به general وارد شوید، سپس به قسمت Storage & iCloud Usage وارد شوید. سپس وارد قسمت Manage Storage شده و بعد در قسمت اینستاگرام می توانید میزان حافظه ای توسط این برنامه اشغال شده را مشاهده کنید.


مطلب مرتبط: آموزش باز گرداندن پست های پاک شده در اینستاگرام


شاید ببینید حدود 1 گیگابایت توسط این برنامه روی گوشی شما حافظه ذخیره سازی اشغال شده است، تعجب نکنید و البته ناراحت هم نباشید. خوشبختانه، اینستاگرام اعلام کرده که اگر برنامه را حذف کرده و مجددا نصب کنید، حجم کمتری از حافظه را اشغال خواهد کرد.

3030.jpgspacer.png

با انجام این کار متوجه می شوید که واقعا همین اتفاق می افتد. اگر برنامه  اینستاگرام را حذف و مجددا نصب کنید شاهد این تغییر وضعیت خواهید بود. در تصویر حافظه اشغال شده قبل و بعد از حذف و نصب اینستاگرام به شما نشان داده شده است.


مطلب مرتبط: آموزش بکاپ گیری از اطلاعات اینستاگرام


کاربران گوشی های اندرویدی 

کاربران گوشی های اندرویدی هم می توانند روند مشابهی را دنبال کنند تا فضای ذخیره سازی را که توسط برنامه اینستاگرام اشغال شده کاهش بدهند.

به قسمت تنظیمات و بعد به قسمت application بروید. سپس وارد قسمت manage application شده و در نهایت وارد قسمت اینستاگرام شوید. در قسمت total storage می توانید به راحتی حجم استفاده شده توسط این برنامه را مشاهده کنید.

با کمک گزینه clear data می توانید کش دانلودها پاکسازی می شود و اگر گزینه clear cash را انتخاب کنید، می توانید حافظه اپلیکیشن را خالی کنید.

spacer.png

نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو در اینستاگرام
مرحله 1: برنامه اینستاگرام را باز کنید. به پروفایل خودتان بروید.
مرحله 2: بر روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید تا به صفحه options برسید و به پایین صفحه بروید.
مرحله 3: بر روی گزینه Clear History Search کلیک کنید و سپس اجازه دهید تا تاریخچه یا هیستوری برنامه پاک شود.

وقتی نوار جستجوی خود باز می کنید، باید آن را خالی ببینید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر