به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شبکههای اجتماعی که این روزها به جزء جداییناپذیری از زندگی اغلب ما تبدیل شدهاند و علاوه بر واسطهای برای حفظ ارتباطات فردی و شرکت در پویشهای اجتماعی، مرجعی برای آموزش و القای سبکزندگی هستند، ظرفیتی را ایجاد کردهاند تا بسیاری از کسبوکارهای روی این پلتفرمها ایجاد شود.
شیوههای کسب درآمد از طریق این بسترهای نوین نیز به اشکال فروش مستقیم محصولات، تبلیغات، برندسازی یا خرید و فروش صفحات و فالوور است؛ برای ذهنیت یافتن راجع به این ظرفیت تنها کافی است به پیجهایی که تاکنون درباره غذا، توریست، مد، پوشاک، آموزش و... سرزدهاید و میزان فالورها و تبلیغات آنها فکر کنید.
در همین راستا، پلتفرمی نظیر اینستاگرام نیز به سمت توسعه "پروفایل تجاری" رفته و قابلیت تحلیل و امکان تبدیل پست اینستاگرام به تبلیغات را بهصورت مستقیم را فراهم کرده است.
در واقع از آنجا که هزاران اکانت در این شبکه اجتماعی وجود دارد که از این پلتفرم برای مقاصد تجاری استفاده میکنند، این کمپانی تصمیم گرفت تا ابزار و ویژگی جدیدی را برای رفع نیاز این دسته از کاربران به اینستاگرام اضافه کند.
به عبارت دیگر این ویژگی پس از درخواستهای متعدد صاحبان کسبوکار برای اضافه کردن امکاناتی بود که با استفاده از آن بتوانند پروفایل و پستهای آنها بهتر دیده شود تا بر این اساس بتوانند رفتار مشتریان فعلی و آتی خود را تحلیل کنند و به جذب بیشتر مخاطب بپردازند.
با توجه به ایجاد این قابلیت و استفاده شمار زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی، بسیاری علاقهمند به دانستن شیوه تبدیل اکانت اینستاگرامشان به پروفایل تجاری هستند؛ برای انجام این کار میتوانید مراحل زیر را طی کنید.
پیش از هر چیز باید بدانید که لازمه ایجاد پروفایل تجاری، خصوصی نبودن حساب کاربری است؛ برای مشخص شدن وضعیت حسابتان به بخش پروفایل مراجعه کرده و گزینه Private Account را خاموش کنید.
سپس در قسمت Account گزینهای با عنوانSwitch to Business Profile را مشاهده میکنید که باید انتخاب شود.
با انتخاب گزینه Switch to Business Profile تصویری مانند تصویر فوق نمایش داده میشود که درخواست متصل شدن به صفحه فیسبوک برند شما را دارد.
گزینه Log in with Facebook را انتخاب و صفحه فیسبوک مربوط به برند تجاری خود را با حساب کاربری اینستاگرامتان همگامسازی کنید.
برای هر بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام میتوان یک صفحه فیسبوک داشت.
با انتخاب صفحه فیسبوک مورد نظرتان، اینستاگرام از شما سوالاتی در مورد اطلاعات مد نظرتان برای همگامسازی با بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام میکند؛ به عنوان مثال شما باید در این بخش شماره تماس شرکت، شماره تماس بخش پشتیبانی مشتریان، آدرس ایمیل و برخی دیگر از مشخصات این چنینی را وارد کنید.
با انجام این موارد بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام کاربر فعال میشود و حساب کاربری یا اکانت وی به شکل زیر تغییر حالت پیدا میکند.
همانطور که مشاهده میکنید از نظر ظاهری تفاوتهایی مابین یک بیزینس پروفایل (Business Profile) یا اکانت کاری در اینستاگرام نسبت به پروفایلهای معمولی وجود دارد.
یکی از محسوسترین این تفاوتها مربوط به گزینهای میشود که با عنوان Contact در کنار گزینه Edit Profile شما واقع شده است.
با انتخاب این گزینه کاربران میتوانند به سه قابلیت دسترسی داشته باشند؛ این قابلیتها Get Directions، Call و Email نام دارند و عملکرد هر یک از آنها به شرح زیر است:
• گزینه Get Directions: با انتخاب گزینه Get Directions کاربر میتواند آدرس شرکت یا محل خدماتدهی شما را بیابد.
• گزینه Call: با انتخاب گزینه Call شماره تماسهای پشتیبانی و خدماتدهی شرکت مورد نظر نمایان میشوند.
• گزینه Email: با انتخاب گزینه Email کاربر میتواند به آدرس ایمیل رسمی شرکت مورد نظر دسترسی یافته و به این صورت با آن شرکت ارتباط مستقیم و رسمیتری را برقرار سازد.
گزینه جدید و جالب دیگری که در بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام میتوانید آن را مشاهده کنید، آیکونی است که در بخش فوقانی و سمت راست صفحه به شکل یک چارت یا نمودار نمایش داده شده است.
این آیکون (Insights) در کنار گزینه تنظیمات یا Settings که به شکل چرخ دنده ارائه شده موجود است؛ در این بخش اطلاعات جالبی از عملکرد بیزینس پروفایل (Business Profile) کاربر نمایش داده میشود.
در بخش Insight بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود میتوانید به آمار مربوط به پستهای خود دسترسی داشته باشید؛ این آمار به صورت یک اطلاعات جمعیتی ارائه میشود.
بنابراین به این شکل شما هم میتوانید اکانت تجاری خود را به سرعت راهاندازی کرده و در دنیا کسبوکارهای مجازی به شکلی هدفمندتر و هوشمندانهتر گام بردارید.
انتهای پیام/