اینستاگرام
instagram.fileon.ir

آموزش سئو فرادرس

نویسنده : معین | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 23:25

Search Engine Optimization یا SEO به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو روشی به منظور ارتقا رتبه یک وب سایت (Website) در موتورهای جستجو است که منجر به افزایش بازدیدکننده ورودی از آن موتور جستجو می شود. به منظور درک صحیح تر، لطفا تصور کنید که در بازاری صاحب غرفه هستیم و سعی دارید محصولات خود را به نمایش گذاشته و به فروش برسانید. قطعا برای رسیدن به این هدف، باید غرفه تان خوب داده شود تا محصولات به فروش برسد. شما می بایست یک سری کارها را انجام دهید مانند: انتخاب محل مناسب برای غرفه، اطلاع رسانی به وسیله بنر و پوستر و انتخاب اجناس مناسب برای فروش و غیره، که تمامی این کارها منجر به افزایش بازدیدکنندگان غرفه شما و فروش محصولات می شود. حال اگر بخواهیم تمام این کارها را برای یک وب سایت اینترنتی انجام دهیم، اصطلاحا سئو یا SEO نامیده می شود. در حقیقت هدف از سئو، استفاده از یک سری تکنیک هایی است که باعث بهبود موقعیت سایت در رده بندی موتورهای جستجو می شود.

سئو شامل یک سری تکنیک ها است که به صورت کلی در دو دسته قرار می گیرند:

1) تکنیک های کلاه سفید (white hat ): این تکنیک ها مورد تایید موتور جستجو قرار می گیرند و مربوط به طراحی و مدیریت صحیح وب سایت است. برای مثال، تولید محتوای کاربر محور یا User Friendly که محتوا به صورت کاملا اختصاصی تولید شده و مورد پسند کاربران است.

2) تکنیک های کلاه مشکی (Black hat): تکنیک هایی که از طریق غیر قانونی سعی در افزایش بازدیدکننده و سواستفاده از موتورهای جستجو دارند. به طور مثال، استفاده از کلمات کلیدی بی ارتباط با موضوع، استفاده از لینک های مخفی و یا کپی برداری غیر مجاز از محتوای سایت های دیگر روش های مختلفی از تکنیک های کلاه مشکی هستند.

به منظور رسیدن به سئوی مناسب، ابزارهایی نیز ارائه شده اند که به افراد در مدیریت وب سایت و همین طور بررسی سئو و افزایش سئو وب سایت کمک می کنند که اگر بخواهیم برخی از این سرویس ها را نام ببریم می توانیم به نمونه های زیر اشاره کنیم:

  • Google Webmaster
  • Google Analytics
  • Google AdWords
فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه
    • سئو چيست و چه تاثيری بر روی سايت دارد
      • معنی و مفهوم سئو با مثال عمل
      • مفهوم سئو
      • سئو چه اهمیت و جایگاهی دارد
      • به کارگیری درست و اصولی از سئو چه تاثیری بر روی وب سایت دارد
      • چه کسانی به سئو نیاز دارند
      • تشریح نوع ساختار و شکل گیری سئو
      • مثال عملی از این که چه وب سایت هایی به سئو نیاز ندارند و دارند
      • مثال عملی و عینی از عملکرد صحیح و پیاده سازی سئو بر روی وب سایت در گوگل
      • تشریح تاثیر اختلاف قرارگیری وب سایت ها در رتبه 1 تا 5 صفحه اول گوگل، جهت دریافت ورودی از گوگل در راستای رسیدن به موفقیت در بازار هدف
    • دامين (Domain) سايت و سئو
      • تاثیر دامنه بر روی سئو سایت
      • نقش کلیدواژه های اصلی و هدف کاری وب سایت بر سئو سایت
      • نقش کمک رسانی انتخاب دامین مناسب به موفقیت در سئو سایت جهت قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل
      • مثال عملی از انتخاب صحیح نام دامین برای وب سایت با توجه به کلمه کلیدی اصلی سایت
      • تعیین کلمه کلیدی هدف کاری سایت
      • ترفندی سازنده در به کارگیری کلمات کلیدی در دامنه سایت
      • بررسی معنایی کلمات به کار گرفته شده در دامنه سایت از نظر گوگل و تاثیر آن بر سئو سایت
  • درس دوم: ثبت سايت در گوگل، ساخت نقشه سايت و معرفی آن
    • ثبت سايت در گوگل
      • ثبت سایت در گوگل و Verify کردن آن طبق متدی جدید
      • رونمایی از Start کار اولیه اکثر سئوکاران حرفه ای به هنگام انجام پروژه های سئو
      • نکته ای طلایی در نحوه چگونگی ثبت سایت های قدیمی و جدید در گوگل
      • تائیديه مالکیت دامین سایت با 2 روش معمول (Recommended Method, Alternate Method)
    • ساخت نقشه سايت برای گوگل و ديگر موتورهای جستجو
      • ساخت نقشه سایت برای موتورهای جستجو
      • توضیح مختصر اجمالی بر Crawl Errors, Search queries, Sitemaps
      • پاک سازی داده های قدیمی در Sitemap سایت جهت ساخت نقشه سایت جدید و اصولی
      • مثال عملی از ساخت نقشه سایت ویژه سیستم های مدیریت محتوا جوملا، وردپرس و نیز وب سایت هایی با سیستم مدیریت محتوای متفاوت با 4 شیوه مختلف، دقیق
      • اصولی (آنلاین، نرم افزار، دستی، افزونه و کامپوننت)
      • طریقه ساخت نقشه سایت منطبق با قانون گفته شده در ثبت سایت در گوگل
      • تشریح و آموزش کامل الگوریتم ها و دستورات حاکم بر ساخت نقشه سایت XML گوگل
      • به کارگیری نقشه سایت ساخته شده برای وب سایت پروژه
      • نحوه ثبت نقشه سایت ساخته شده با توجه به نوع سیستم مدیریتی سایت در گوگل
      • آموزش کامل و قدم به قدم ابزارهای ساخت نقشه سایت جهت درک بهتر و توانایی در نهایت به کارگیری از این ابزارها
    •  ثبت نقشه سايت در گوگل
      • آموزش کامل بخش Sitemaps گوگل وبمستر تولز (Google webmaster tools)
  • درس سوم: ابزارهای گوگل وبمستر تولز 
    • آموزش كامل ابزار Webmaster Tools Preferences
      • آموزش کامل استفاده از ابزارهای ترجیهی گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools Preferences)
      • تعیین زبان پیغام ها و هشدارهای گوگل
      • فعال کردن اطلاع رسانی های گوگل (پیغام ها و هشدارها) از طریق ارسال به ایمیل مدیر سایت
      • تعیین نوع اطلاع رسانی های (پیغام ها و هشدارها) گوگل جهت ارسال به ایمیل مدیر سایت
      • تعیین ارسال ایمیل های گوگل برای اطلاع رسانی های سایت به ایمیل دلخواه
    • آموزش كامل ابزار تنظیمات سایت (Site Settings) گوگل
      • آموزش کامل بخش تنظیمات سایت از ابزارهای گوگل وبمستر تولز
      • تعیین موقعیت هدف برای وب سایت
      • رفع مشکل عدم توانایی در تعیین موقعیت هدف وب سایت برای دامین های غیر ایرانی (ir.)
      • تعیین دامین مرجع برای سایت
      • تعیین و کنترل سرعت و شدت دفعات مراجعه ربات های گوگل به وب سایت
    • آموزش كامل ابزار  تغییر آدرس دامین سایت (Change of Address) گوگل
      • آموزش کامل بخش تغییر آدرس دامین سایت به همراه پروژه عملی
      • آموزش کامل انتقال داده های دامین اول به دامین دوم بدون افت سئو منطبق با روند اجرائی پروسه گوگل
      • تشریح مزایا و معایب و استفاده یا عدم استفاده از این ابزار به هنگام تغییر آدرس سایت
      • مجازات های گوگل بعد از تغییر آدرس دامین سایت به صورت خودسرانه و بدون رعایت قوانین حاکم بر آن
      • استفاده از ریدایرکت 301 (Redirect 301) در تغییر مسیر آدرس سایت
      • محاسن استفاده از ریدایرکت 301 به هنگام تغییر آدرس سایت
      • مثال عملی در قالب پروژه تغییر انتقال دامین وب سایت
      • ساخت دیتابیس (Database) و کاربری در هاستینگ (Hosting) سایت و ست کردن آن ها با هم
      • انتقال اطلاعات و داده ها از دامین اول به دامین دوم بدون هیچگونه تنش و تغییری در ساختار سایت
      • پیدا کردن نام کاربری و دیتابیس دامین اول جهت انتقال
      • دانلود کامل دیتابیس
      • ست و تنظیم کردن دامین اول با دامین دوم
      • نمایش و مشاهده عینی تمام محتویات دامین اول در دامین دوم
      • به کارگیری Redirect 301 به منظور حفظ ارزش سئو و انتقال بازدیدکنندگان و ورودی های گوگل دامین اول به دامین دوم منطبق با دستورالعمل های گوگل
      • تشریح برخی از دستورات رایج برای اعمال فرامین مختلف با ریدایرکت 301 جهت تغییر مسیر
      • نکته ای طلایی در وارد کردن اطلاعات مربوط به ریدایرکت 301
      • اعلام به گوگل جهت بررسی و اعمال تغییرات واصله در انتقال تغییر مسیر دامین
      • ریز نکته ای طلایی جهت بررسی و اعمال تغییرات واصله در فرایند تغییر آدرس سایت و رسیدن سریع به نتایج دلخواه از سمت گوگل
    • آموزش كامل ابزار Google Analytics Property گوگل
      • آموزش کامل بخش Google Analytics Property
      • روند بررسی ارتباط سایت از گوگل وبمستر با گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) 
      • حذف ارتباط و مشارکت بین سایت و مالکیت آن در گوگل آنالیتیکس
      • اضافه کردن ارتباط و مشارکت بین سایت و مالکیت آن در گوگل آنالیتیکس
    • آموزش كامل ابزار Users & Site owners گوگل
      • تعيين دسترسی و مديريت در استفاده از ابزارهای گوگل وبمستر تولز سايت به كاربری ديگر
      • اضافه كردن كاربری جديد به ليست استفاده و مديريت كنندگان ابزارهای گوگل وبمستر تولز سايت
      • مشاهده ليست افراد (كاربران) در حال دسترسی به ابزارهای گوگل وبمستر تولز سايت
      • تعيين محدوديت و اجازه دسترسی كامل به كاربر در استفاده از ابزارهای گوگل وبمستر تولز سايت
      • حذف كاربران از ليست استفاده كنندگان از ابزارهای گوگل وبمستر تولز
      • گزارشات واصل شده از آخرين اعمال تغييرات سطح دسترسی كاربران به ابزارهای گوگل وبمستر تولز سايت
    • آموزش كامل ابزار Verification Details گوگل
      • جزییات اثبات كنندگان (تاييدكنندگان) سايت (مدير و نمايندگان)
      • مشاهده و مديريت گزارش دهی از آخرين تغييرات اعمال شده بر سطح دسترسی كاربران در استفاده از ابزارهای گوگل وبمستر تولز
    • آموزش كامل ابزار Associates گوگل
      • مشاركت و همكاری در انجمن
      • ويرايش و حذف كاربران ثبت شده توسط خودتان از اين بخش
      • متصل شدن كاربر ثبت شده به جمع استفاده كنندگان از فروشگاه گوگل