اینستاگرام
instagram.fileon.ir

راهکارهای جذب مشتری در ارایشگاه

نویسنده : شهلا رنجبر | زمان انتشار : 26 اردیبهشت 1398 ساعت 11:30

زبان بدن رساتر از کلمات صحبت می‌کند

آلن نشان می‌دهد که چطور کف دستانتان، در جلسات گروهی، مقابل مشتری و حتی در منزل، می‌تواند قانع کننده و برانگیزاننده و یا آزار دهنده و اذیت کننده باشد. بله، درست درست خواندید: کف دستانتان.

آیا میدانید که ارتباط بین مغز شما و کف دستانتان بیشتر از سایر اعضای بدنتان است؟  آلن پیز ارائه دهنده راه‌های چاپلوسی نیست. وی استاد افتخاری دانشگاهبین‌المللیULIM  است، او مهارت‌های ساده اما حیاتی زبان بدن تجاری را به طریقی مفرح آموزش می‌دهد.

بگذارید دستهایتان صحبت کنند

 آیا دستانتان پیام را اشتباه منتقل می‌کنند؟

 همه ما در جلسه گروهی این‌ چنینی حضور داشتیم. شما از فرط هیجان برای جدیدترین کمپین بازاریابی، در حال انفجار هستید اما گروهتان به زمین خیره شده‌اند، از ارتباط چشمی امتناع می‌کنند و عبوس به نظر می‌آیند. چیزی شبیه به سنگین شدن جو رخ می‌دهد. مأیوس کننده است. شما احساس شرمندگی می‌کنید، سپس دست و پایتان را گم می‌کنید، و دلتان می‌خواهد بگویید " مرا غیب کن " و ناپدید شوید.

در چنین موقعیتی بوده‌اید؟ 

خبر خوب:

طبق گفته آلن پیز، کارشناس جهانی زبان بدن، یک پاسخ ساده وجود دارد. به دستهایتان نگاه کنید! بله، به دستانتان. آیا در کنارتان هستند؟ به شما برای متقاعد سازی و مجاب کردن گروهتان کمک می‌کنند، یا سبب ناکامی شما در همایش میشوند؟

تیم سالن زیبایی در کف دستانتان

آیا می‌دانستید قدرت ارتباط سازی بی صدای دستانتان به تنهایی بیشتر از کلمات است؟ دفعه بعدی که در حال صحبت با گروهتان و یا یک مشتری هستید به عملکرد دستانتان توجه کنیداحتمالاً در یکی از این سه حالت خواهد بود:

  • کف دست رو به بالا
  • کف دست رو به پایین
  • دست مشت شده

ارتباطی غیر کلامی کف دست رو به بالا

قرن‌ها، و مابین فرهنگ‌های بسیاری، کف دست باز نشانه صداقت، مهربانی و حسن نیت تلقی می‌شده است. این حالت برای جلب همکاری و اعتماد است. تونی بلیر و همچنین رئیس جمهور اوباما از این ارتباط غیر کلامی مکرراً و به خوبی استفاده کردند.

کف دست رو به پایین آمرانه تلقی می‌شود

آلن در ویدئو اثبات می‌کند که با استفاده از کلمات و تن صدای یکسان تنها با برگرداندن دستانتان، یعنی کف دستان رو به پایین، یک پیشنهاد تبدیل به دستور می‌شود. این حالت برای مردم آمرانه و دستوری به نظر می‌آید، و احساس ناراحتی می‌کنند. این کار به منزله گفتن ساکت باش و گوش کن – تحت فرمان من باش، می‌باشد. عجیب نیست که به زمین خیره شوند، این پا و آن پا کنند و با بدخلقی به ایده بازاریابی هیجان انگیز شما نگاه کنند.

نشانه غیر کلامی دست مشت شده

دست مشت شده نسبت به اشاره با انگشت درجه کمتری داشته و در رتبه بالاتری نسبت به حالت کف دست رو به پایین قرار دارد. حرکتی متهم کننده، تحقیرآمیز و منتقل کننده تمسخر می‌باشد. فقط به انگشت اشاره آلن به سمت کارآموز نگاه کنید که بیشتر از کلماتش صحبت می‌کند، "تو اخراجی!" 

" با انگشت نشان نده، بی ادبی است "  بارها به همه ما در کودکی گوشزد شده است. یک حرکت بسیار منفی است و استفاده از آن در جمع بصورت غیر کلامی با کف دست پایین، منجر به ایجاد تنش، نارضایتی و به‌طور حتم لجاجت افراد می‌شود و گروهتان (یا مشتری) به دلیل احساس ناخوشایندی که زبان بدنتان ایجاد کرده، مقدار کمی از صحبت‌های شما را به خاطر می‌سپارند. بنابراین نه تنهاحوصله‌شان را سر برده‌اید، بلکه آنها حتی برای حرف‌هایتان اهمیت قائل نمی‌شوند. روش خوبی برای موفقیت در رهبری نیست. 

موفقیت سالن زیبایی از طریق زبان بدن

تمام موفقیت سالن زیبایی در "جلب نظر" افراد است. 

چه متقاعد سازی گروهتان برای پیروی از روش‌ها و استانداردهایتان باشد، یا متقاعد سازی مشتری برای امتحان کردن یک دوره درمانی، اگر جذب شما بشوند، احتمال پذیرفتن آنچه را که شما می‌خواهید، وجود دارد. آیا ایده معرکه‌ای دارید که به نفع مردم باشد؟ اگر کف دستانتان رو به پایین باشد یا با انگشت اشاره کنید، سبب ایجاد احساس ترس و هراس در مردم می‌شوید، و به جای گوش کردن به آنچه میگویید، به شدت قضاوت خواهید شد.

لیکن با بکار بردن زبان بدن کف دست رو به بالا، آنها تمایل بیشتری برای همکاری و به خاطر سپردن آنچه میگویید نشان خواهند داد. شما فرصت‌های موفقیت خود را افزایش می‌دهید و دیدگاه مشتری و گروهتان را تنها با تغییری جزئی در حرکات دست خود عوض می‌کنید.

                              با دانلود اپلیکیشن حرفه‌ای‌های سنجاق مشتری بگیرید!

عکس: rawpixel on Unsplash

این مقاله ترجمه‌ای است از: Master body language to manage your salon team