اینستاگرام
instagram.fileon.ir

حذف igtv اینستاگرام

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 16 اردیبهشت 1398 ساعت 22:35

اینستاگرام با معرفی پلتفرم IGTV عملا به یک رقیب جدی برای یوتیوب تبدیل شده است. در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره تلویزیون اینستاگرام بدانید و نحوه استفاده از آن را با هم مرور خواهیم کرد.

اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید حتما مطلع هستید که IGTV ویژگی جدیدی است که اینستاگرام در تاریخ 20 ژوئن (30 خرداد) آن را معرفی کرد.  این ویژگی امکان تماشا و به اشتراک‌گذاری ویدیوهای طولانی‌تر و در فرمت عمودی را برای کاربر فراهم می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت در عصر فناوری که در آن بسر می‌بریم، IGTV فرصت مناسبی برای برندهای مختلف و معرفی آنها به عموم کاربران خواهد بود. در این آموزش قصد داریم راهنمای کاملی برای پلتفرم IGTV را برای همراهان پلازامگ ارائه دهیم.

IGTV چیست؟

درست همان‌طور که از اسم IGTV برمی‌آید این پلتفرم به عنوان تلویزیون اینستاگرام شناخته می‌شود. در واقع تلویزیون اینستاگرام روش مدرنی برای مشاهده کردن کانال‌های مختلف به صورت تمام صفحه و عمودی در گوشی هوشمند است. IGTV هنوز شباهتی به تلویزیون‌های رایج ندارد و بیشتر به عنوان رقیب یوتیوب شناخته می‌شود. با این حال اگر یک ویدیوی جدید در تلویزیون اینستاگرام داشته باشید، آیکون آن در بالای سمت راست گوشه صفحه نمایش اینستاگرام ظاهر خواهد شد.

IGTV چگونه کار می‌کند؟

درحقیقت اینستاگرام در راستای تلقین حس واقعی تلویزیون به کاربران خود، پلتفرم IGTV را راه‌اندازی کرده است. به موجب این پلتفرم، به محض دریافت منبع، درست مانند یک تلویزیون همگانی، ویدیو به صورت خودکار برای کاربر پخش می‌شود.

به لطف الگوریتم اینستاگرام، کاربرانی که از IGTV استفاده می‌کنند، اغلب محتواها را براساس علاقمندی خود دریافت می‌کنند. درحال حاضر کاربران می‌توانند تنها ویدیوهای حداکثر 10 دقیقه‌ای را روی این پلتفرم به اشتراک بگذارند اما اگر یک اکانت تائیدشده داشته باشید قادر خواهید بود که یک ویدیوی یک ساعته را هم بر روی تلویزیون اینستاگرام به اشتراک بگذارید. البته اینستاگرام اعلام کرده است که به زودی همه کاربران قادر خواهند بود که ویدیوهای 60 دقیقه‌ای را روی IGTV به اشتراک بگذارند.

گفتنی است کاربر تنها قادر خواهد بود که ویدیوهای خود را از گالری گوشی انتخاب کرده و روی IGTV بارگذاری کند. در این پلتفرم، اینستاگرام سه نوع دسته‌بندی را به شما نشان می‌دهد:

  • اختصاصی (For You)
  • دنبال شده‌ها (Following)
  • عمومی (Popular)

همچنین یک تب تحت عنوان «continue watching» نیز وجود دارد که ویدیوهایی را که به صورت ناقص مشاهده کرده‌اید برای شما می‌آورد. این امکان وجود دارد که دقیقا همانند مشاهده لایو اینستاگرام، در حال تماشای یک ویدیو در تلویزیون اینستاگرام نیز آن را لایک کرده و یا کامنت بگذارید.

چه کسانی در IGTV موفق عمل می‌کنند؟

در اینجا تمرکز بیشتر بر روی تاثیرگذاران حوزه دیجیتال، سلبریتی‌های دنیای وب و افراد مشهوری است که اسم آنها در اینترنت زیاد دیده می‌شود. در مرتبه دوم باید اظهار کرد که اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که در دسترس بودن این افراد را برای مردم عادی فراهم می‌کند.

اینستاگرام قصد دارد که این ایده را عمومی کند. درواقع همان‌طور که ویژگی استوری کاملا عمومی است و برای همه کاربران به صورت یکسان، قابل استفاده است؛ اینستاگرام نیز درصدد است که ویژگی IGTV برای عموم کاربران قابل استفاده باشد و کاربران عادی نیز بتوانند ویدیوهای طولانی‌تر را روی آن به اشتراک بگذارند. این ویژگی می‌تواند برای شرکت‌های مختلف نیز بسیار عالی باشد؛ چراکه دیگر نیازی ندارند برای ایجاد محتوا و تبلیغ محصولات خود، هزینه زیادی بپردازند. درواقع محتوای دینامیک می‌تواند یکی از بهترین مزایای پلتفرم تلویزیون اینستاگرام باشد که بسیار کاربردی و مفید نیز خواهد بود.

تلویزیون اینستاگرام از چه نوع ویدیوهایی پشتیبانی می‌کند؟

برای بارگذاری کردن یک ویدیو روی IGTV باید این نکته را درنظر داشت که طول ویدیوی موردنظر حداقل 15 ثانیه و حداکثر 10 دقیقه باشد. البته خاطر نشان می‌شود که در حال حاضر آن‌دسته از کاربرانی که اکانت تائید شده دارند می‌توانند ویدیوهایی با طول حداکثر یک ساعت را نیز روی IGTV بارگذاری کنند. سایز صفحه نمایش ویدیو نیز دقیقا مشابه حالت استوری اینستاگرام می‌بایست 9:16 باشد.

چه کسی می‌تواند ویدیوی IGTV را تماشا کند؟

همه کاربران اینستاگرام به محتوای IGTV دسترسی دارند. دقیقا همانند یوتیوب شما نیز می‌توانید یک کانال شخصی داشته باشید و یا تنها ویدیوهایی را که در این قسمت به اشتراک گذاشته می‌شوند را مشاهده کنید.

هر اکانت چند کانال ویدیویی را می‌تواند در IGTV داشته باشد؟

هر اکانت اینستاگرام تنها می‌تواند یک کانال ویدیویی روی IGTV داشته باشد. درواقع اگر شما یک اکانت را در اینستاگرام فالو کرده باشید، متعاقبا آن شخص را در IGTV نیز دنبال کرده‌اید و بالعکس.

IGTV چگونه تعداد تماشاگران یک ویدیو را محاسبه می‌کند؟

دقیقا مشابه یوتیوب، اگر فردی حداقل 3 ثانیه از یک ویدیو را در تلویزیون اینستاگرام مشاهده کند، جزو آمار تماشاگران آن ویدیو محسوب خواهد شد.

کنترل محتوا

اینستاگرام طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که کاربران نمی‌توانند محتوای خشونت آمیزی را که در آن برهنگی، تبعیض و یا نفرت ارائه می‌شود را در IGTV به اشتراک بگذارند.

چگونه یک کانال در IGTV ایجاد کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک ویدیو را در IGTV بارگذاری کنید و محتوای اختصاصی خود را در پلتفرم ایجاد کنید، می‌بایست یک کانال در تلویزیون اینستاگرام داشته باشید. اما نگران نباشید چراکه ایجاد یک کانال در IGTV بسیار ساده است.

در پلتفرم IGTV روی علامت چرخ‌دنده که در بالای کانال‌های شما قرار دارد، ضربه بزنید. حال گزینه Create your Channel را انتخاب کرده و سپس روی Advance ضربه بزنید. در این مرحله کانال اختصاصی شما ایجاد شده است.

چگونه ویدیوهای خود را روی IGTV بارگذاری کنیم؟

در پروفایل IGTV خود رفته و سپس روی آیکون + ضربه بزنید. حال ویدیوی موردنظر خود که بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه است را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Advance ضربیه بزنید.

حال می‌توانید برای ویدیوی خود یک کاور انتخاب کنید که دقیقا عملکردی مشابه تامبنیل (thumbnail) یوتیوب دارد. در این مرحله انتخاب یک عکس زیبا و جالب نقش مهمی در ترغیب کردن کاربران دیگر دارد که ویدیوی شما را تماشا کنند. پس از انتخاب یک کاور برای ویدیوی خود، حال زمان آن رسیده است که برای ویدیوی خود یک عنوان و توضیحات بنویسید. در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که ویدیوی شما در صفحه فیسبوک‌ تان نیز نمایش داده شود. پس از آنکه نام و توضیحات مربوط به ویدیوی خود را نوشتید کافی است روی Post ضربه بزنید. توجه داشته باشید پس از پست کردن ویدیو دیگر قادر نخواهید بود که این ویدیو را ویرایش کنید و تنها می‌توانید عنوان و یا توضیحات آن را تغییر دهید.

پس از بارگذاری ویدیو دقیقا همانند استوری، آیکونی روی صفحه پروفایل شما ظاهر خواهد شد. اگر فردی ویدیو شما را لایک کرده و یا کامنتی برای ویدیو بگذارد، طی نوتیفیکشنی از آن مطلع خواهید شد. شما می‌توانید برای مشاهده نتیجه ویدیوی خود روی آیکونی که در کنار آیکون هواپیما قرار دارد، ضربه بزنید و سپس Info را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تعداد تماشاگران، لایک‌ها، کامنت‌ها و واکنش‌های عموم را مشاهده کنید.

چگونه ویدیوهای خود را مستقیما از کامپیوتر بر روی IGTV بارگذاری کنیم؟

علاوه براینکه می‌توان از طریق اپلیکیشن IGTV و یا اینستاگرام به این پلتفرم دسترسی داشت، شما می‌توانید ویدیوهای خود را مستقیما از کامپیوتر روی IGTV بارگذاری کنید. درحال حاضر برای کاربران غیرممکن است که بتوانند همه کانال‌های ویدیویی را درست مطابق آنچه که با گوشی خود به آنها دسترسی دارند، تماشا کنند. درحقیقت اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که تنها ویدیوهایی را با کامپیوتر خود مشاهده کنید که به اکانتی که با آن در کامپیوتر لاگین کرده‌اید، تعلق داشته باشند. حال برای بارگذاری یک ویدیو روی IGTV از کامپیوتر، می‌بایست در ابتدا از روی کامپیوتر به پروفایل خود رفته و سپس روی IGTV کلیک کنید. حال روی گزینه Upload کلیک کنید. در این مرحله شما می‌توانید ویدیوی موردنظر خود را آپلود کنید.

پس از آنکه ویدیوی موردنظر آپلود شد باید برای آن نام و توضیحات اختصاص دهید. همچنین می‌توانید تعیین کنید که این ویدیو روی صفحه فیسبوک شما نیز نمایش داده شود یا خیر. اگر با استفاده از کامپیوتر خود، ویدیویی را روی IGTV بارگذاری می‌کنید، دیگر قادر نخواهید بود که فریم ویدیو را انتخاب کنید. حال می‌بایست برای کاور ویدیوی خود یک عکس زیبا انتخاب کنید. در نهایت روی گزینه Post کلیک کنید.

چگونه یک ویدیو را از روی IGTV حذف کنیم؟

حذف یک ویدیو از روی تلویزیون اینستاگرام بسیار ساده است. کافی است در گوشی خود، پلتفرم IGTV را باز کنید. حال روی پروفایل خود ضربه زده و سپس وارد کانال خود شوید. در این مرحله ویدیویی را که مایل هستید حذف شود را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید. حال در بالای آن ضربه زده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

برای حذف کردن یک ویدیو از روی تلویزیون اینستاگرام به وسیله کامپیوتر نیز می‌بایست در ابتدا به صفحه وب اینستاگرام رفته و در تب IGTV، ویدیوی موردنظر را انتخاب کنید. حال بر بالای ویدیو ضربه زده و سپس گزینه Delete را انتخاب کنید.

اینستاگرام قصد توقف ندارد و در حال حاضر با ارائه پلتفرم IGTV به عنوان یک تلویزیون موبایلی شناخته می‌شود. تنها چیزی که می‌توان با اطمینان گفت این است که IGTV فرصت بسیار مناسبی برای کمپانی‌ها و برندهای مختلف است که به راحتی با عموم مردم و کاربران ارتباط برقرار کرده و محصول خود را تبلیغ کنند.