اینستاگرام
instagram.fileon.ir

impression در استوری اینستاگرام

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 05 اردیبهشت 1398 ساعت 15:24

امروزه اطلاعات و داده‌های آماری نقش زیادی در بازاریابی شما دارد و باعث می‌شود تا با شناخت مخاطبان خود و بررسی رفتار آن‌ها در وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی مختلف خود و … هدفمندتر عمل کنید و محتوای متناسب با علاقه‌مندی مخاطبان خود در هرکدام از آن‌ها تولید کنید.

اینستاگرام نیز داده‌های آماری جالبی در اختیار کاربرانی که بیزینس پروفایل اینستاگرام را فعال دارند، قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید تاثیر بازاریابی در اینستاگرام را بر روی مخاطبانتان بسنجید و اگر لازم است متفاوت عمل کنید.

در این نوشتار به بررسی داده‌های آماری که در بیزینس پروفایل اینستاگرام موجود هست و روش تحلیل آن‌ها می‌پردازیم.

بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

بیزینس پروفایل یک قابلیت رایگان در اینستاگرام است. اینستاگرام این امکان را به کاربران می‌دهد که اکانت‌هایی که می‌خواهند در اینستاگرام به عنوان بیزینس شناخته شوند، پروفایلشان را به بیزینس پروفایل تغییر دهند.

بیزینس پروفایل فقط برای اکانت‌هایی قابل‌استفاده‌است که برای بیزینس خود پیج فیس‌بوک دارند و پیج خود را به اکانت اینستاگرام خود لینک کرده‌اند.
با مطالعه مطلب راهنمای جامع IGTV اینستاگرام از کالج می‌توانید با نحوه اتصال پیج فیسبوک به اکانت اینستاگرام هم آشنا شوید.

مزایا و معایب بیزینس پروفایل اینستاگرام

۱) یافتن مشتریان جدید

قبل از وجود بیزینس پروفایل در اینستاگرام تنها راه ارتباط فالوئرها با کسب وکار شما، قرار دادن لینک وبسایتتان در پروفایل بود.با تغییر پروفایل به حالت بیزینسی در قسمت اطلاعات تماس (contact information)، دکمه contact به پروفایل شما اضافه می‌شود.کاربران اینستاگرام با کلیک بر آن می‌توانند راه ارتباطی برای تماس با شما را از بین گزینه‌های تماس تلفنی، ایمیل و هم‌چنین مکان بر روی نقشه انتخاب کنند.

۲) دسترسی به آنالیتیکس پروفایل برای تحلیل داده ها

قبل از این کاربرانی که نیاز به آنالیتیکس برای پروفایل اینستاگرام خود داشتند از third partyها (که رایگان نبود) استفاده می‌کردند.اما در حال حاضر اکانت بیزینس اینستاگرام داده‌های آماری کامل‌تری با عنوان insight در ارتباط با پست‌ها در اختیار قرار می‌دهد.با مشخص شدن اکانت شما به عنوان بیزینس مشتریان راحت‌تر شما را به عنوان کسب و کار می‌شناسند.

۳) تبلیغات در اینستاگرام

بیزینس پروفایل تبلیغات در اینستاگرام را آسان کرده‌است.قبل از این تنها از طریق ابزار تبلیغات فیسبوک ممکن بود.با استفاده از گزینه promote که در پایین پست‌ها وجود دارد می‌توانید برای آن call to action مشخص کنید، مخاطبین خاصی را برای تبلیغات مشخص کنید و زمان مورد نظرتان را هم مشخص کنید.

چگونه پروفایل اینستاگرام خود را به بیزینس پروفایل تغییر دهیم؟

اگر پروفایل شما واجد شرایط برای تبدیل به بیزینس پروفایل باشد. در بالای صفحه اینستای شما در کادر آبی رنگ دکمه switch to a business profile را خواهید دید. با کلیک بر روی آن وارد مراحل بعد یعنی وارد کردن ایمیل،شماره تماس و آدرس بیزینس خود می‌شوید. پس از طی کردن این مراحل پروفایل شما، به بیزینس پروفایل تغییر می‌کند.

اگرصفحه شما مربوط به کسب‌وکار است، اما پیامی برای تبدیل به بیزینس پروفایل دریافت نکرده‌اید، به قسمت تنظیمات (option) بالای صفحه کسب‌وکارتان بروید و در آن‌جا گزینه switch to business profile را انتخاب کنید.

تحلیل آماری و آنالیز اینستاگرام

برای تحلیل داده‌های آماری که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، ابتدا کافی است به پروفایل خود در اینستاگرام مراجعه کنید و در قسمت بالای آن بر روی آیکون نمودار کلیک کنید تا به آمارهای صفحه خود دسترسی پیدا کنید.البته لازم به ذکر است که برای این منظور باید پیج اینستاگرام را به بیزینس پروفایل تبدیل کنید. در عکس زیر که صفحه اینستاگرام تپسل است، این آیکون مشخص شده است.

در آنجا اطلاعات کلی از اینکه چقدر صفحه اینستاگرام شما برای مخاطبانتان سرگرم‌کننده است، به شما ارائه می‌شود مانند تعداد فالوئرهایی‌ که در هفته گذشته به‌دست آورده‌اید و یا از دست داده‌اید. در ادامه به معرفی داده‌های آماری که در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌پردازیم.

این اینفوگرافیک را حتما مطالعه کنید چرا کسب‌وکار شما به اینستاگرام نیاز دارد؟

ویژگی ها و امکانات بیزینس پروفایل اینستاگرام

  1. Impressions

    تعداد impressionها بیانگر آن است که تبلیغ شما به چه تعداد بر صفحه موبایل کاربران ظاهر شده است.

  2. Reach

    این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر یکتا حداقل یکی از پست‌های شما را دیده‌اند.

  3. Website Clicks

    اگر در پروفایل صفحه کسب‌وکار خود لینک قرار داده باشید، این داده آماری، تعداد دفعاتی که بر لینک شکا کلیک شده است را نمایش می‌دهد.‌

  4. Profile Visits

    این داده آماری تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است را مشخص می‌‌کند.

  5. Followers

    این قسمت تعداد فالوئرهایی که در هفته پیش به‌دست آورده‌اید و یا از دست داده‌اید و همچنین، میانگین زمان در روز که فالوئرهای شما از اینستاگرام استفاده می‌‌کنند را نشان می‌‌دهد که این اطلاعات برای برنامه‌ریزی پست‌های شما می‌تواند بسیار مفید باشد.

    با اکانت بیزینس اینستاگرام می توانید اطلاعات کاملی از فالوئرها داشته باشید. اطلاعاتی مانند اینکه از کدام کشور و شهر هستند و این که کثر فالوئرهای شما در چه زمانی آنلاین هستند و اینستاگرام خود را چک می کنند. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می کند که در مورد نوع محتوا و زمان انتشار آن تصمیمات حساب شده ای بگیرید و بیشترین reach و engagement را داشته باشید.

اینستاگرام برای یک پست خاص چه داده‌های آماری در اختیار ما قرار می‌دهد؟

اگر می‌خواهید داده‌های آماری مربوط به یک پست خاص را بررسی کنید، باید بر آن پست کلیک کنید و سپس گزینه “View Insights” که در زیر عکس پدیدار می‌شود را انتخاب کنید.

در ادامه، داده‌های آماری که می‌توانید برای هر پست خود در صفحه پروفایل اینستاگرام دنبال کنید را معرفی می‌کنیم.

  1. Likes

    همان‌طور که می‌دانید این داده آماری، تعداد کاربرانی که پست شما را لایک کرده‌اند، مشخص می‌کند.

  2. Comments

    این  داده آماری نیز تعداد نظراتی که کاربران برای هر پست قرار داده‌اند را مشخص می‌کند.

  3. Saves

    این قسمت تعداد کاربران و یا اکانت‌های یکتا که پست شما را ذخیره و یا بر آیکون bookmark-like کلیک کرده‌اند را نشان می‌دهد.

  4. Actions

    این داده آماری تعداد کل فعالیت‌هایی (action) که کاربران با دیدن پست شما انجام داده‌اند را مشخص می‌کند. بازدید از پروفایل اینستاگرام شما، انجام دادن یک فعالیت مانند لایک، کلیک بر لینک وب‌سایت شما و یا فالو کردن شما از مواردی هستند که در این قسمت مشخص می‌شوند.

  5. Discovery

    این قسمت مشخص می‌کند که پست شما کجا دیده و یا پیدا شده است. همچنین، تعداد اکانت‌هایی که بعد از اولین بار که پست شما را دیدند، دیگر شما را فالو نمی‌کنند را تعیین می‌کند.

    این قسمت شامل معیارهایی برای impressionهای یک پست نیز است. این معیارها تعداد دفعاتی که پست شما از طریق یک جای خاص در اینستاگرام مانند صفحات شخصی کاربران، جست‌وجو، پروفایل شما، یک تگ موقعیت مکانی و یا یک هشتگ دیده شده است را نشان می‌دهد.

    داده آماری discovery همچنین اطلاعاتی در مورد Reach و اینکه چه تعداد کاربر یکتا پست شما را دیده‌اند، به شما ارائه می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: چگونه رایگان ۱۰۰۰ فالوئر اول اینستاگرام خود را جذب کنید

داده های آماری استوری اینستاگرام

اینستاگرام برای آن دسته از کاربران خود که پروفایل کسب‌وکار دارند، چندین داده آماری برای استوری‌هایشان نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌‌دهد؛ هرچند که برای ویدئوهای زنده (live video) این امکان فراهم نیست. برای مشاهده این داده‌های آماری، پس از کلیک بر آیکون نمودارها در بالای پروفایل خود، که در ابتدای این نوشتار نیز به آن اشاره کردیم، با انتخاب قسمت استوری‌ها می‌توانید به داده‌های آماری استوری‌های جدید و قدیمی خود دسترسی پیدا کنید. در ادامه داده‌های آماری مربوط به استوری‌‌ها که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد را معرفی می‌کنیم.

  1. Impressions

    این داده آماری تعداد دفعات دیده شدن استوری شما را نشان می‌دهد.

    به این نکته دقت کنید که اگز شما بیش از یک عکس یا ویدئو را به استوری خود اضافه کردید، در پست شما هر کدام از آن‌ها یک عکس و یا ویدئو حساب می‌شوند. مثلا فرض کنید که شما ۶ عکس به استوری خود اضافه کردید، حال یک کاربر چه یکی از عکس‌های شما و چه هر ۶ عکس را ببیند، اینستاگرام تنها یک impression برای شما حساب می‌کند.

    همچنین، اگر یک کاربر چندین بار استوری شما را ببیند نیز تنها یک impression برای شما حساب می‌شود.

  2. Reach

    این داده آماری تعداد کاربران یکتا که استوری شما را دیده‌اند، نشان می‌دهد.

  3. Taps Forward

    این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی بعدی استوری شما را مشاهده کند.

  4. Taps Back

    این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی قبلی استوری شما را مشاهده کند.

  5. Replies

    این داده آماری بیانگر تعداد پیام‌هایی است که کاربران از طریق “send message” برای استوری شما فرستاده‌اند.

  6. Swipe away

    این داده آماری تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا استوری اکانت بعدی شما را مشاهده کنند. Swipe away با Tap Forward تفاوت دارد. در  Tap Forward تعداد دفعاتی مشخص می‌شود که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا یک عکس و یا ویدئوی بعدی اکانت شما را مشاهده کنند.

  7. Exits

    این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر تماشای استوری‌ شما را رها کرده‌اند و به صفحه اصلی اینستاگرام خود باز گشته‌اند.

برای آشنایی با بازاریابی در اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی به مجموعه اسلایدهای آموزشی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی  مراجعه کنید.

با بررسی و تحلیل داده‌های آماری معرفی شده  در این مقاله می‌توانید پست‌ها و استوری‌های خود را بهینه تولید کنید و بر مخاطبان خود تاثیر بیشتری داشته باشید.