اینستاگرام
instagram.fileon.ir

navigation در اینستاگرام

نویسنده : معین | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 04:37

آمار اینستاگرام امکان آنالیزی عالی از بازخوردهای مخاطبانمان به ما نمایش می‌دهد. این آمارها می توانند به خوبی شما را در تحلیل رفتار مخاطبین و تصمیم گیری درباره محتوا و مخاطبین آینده تان یاری نمایند.

نکته اول برای مشاهده این آمارها این است که شما می بایست اکانت اینستاگرام خود را بیزنس کنید تا بتوانید از این آمارها استفاده کنید.

آمار اینستاگرام به صورت عادی در سه سطح پروفایل، پست و استوری قابل مشاهده هستند. یعنی شما می توانید آمار کلی پروفایل اینستاگرامتان را داشته باشید، آمار هر پست و استوری را نیز به طور مستقل می توانید ببینید.

من مصطفی روشنی هستم و در این مقاله از سایت مدیر من تمامی این متریک ها را تا آخرین ورژن اینستاگرام در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ بررسی کرده ام که در ادامه می توانید مطالعه کنید.

?

آمارهای پروفایل اینستاگرام در بخش پروفایل و در قسمت insights قرار گرفته اند.

این آمار به ۳ بخش Content (محتوا)، Activity (فعالیت) و Audience (مخاطب) تقسیم بندی شده اند که هر کدام درباره موضوع خودش آمارهایی را به شما ارائه می دهد.

Interactions: تعداد کل فعالیت هایی است که در اکانت شما در بازه زمانی مشخص شده صورت گرفته است.

همچنین در این بخش فعالیت هایی که در پیج شما در بازه تاریخی نوشته شده نیز در هر روز از هفته به صورت نمودار میله ای نمایش داده می شود.

Profile Visits: تعداد بازدیدهای صورت گرفته از پروفایل شما در بازه تاریخی (هفته گذشته) را نمایش می دهد.

Website Clicks: بیانگر تعداد دفعاتی است که کابران روی لینک وبسایتی که در Bio قرار داده اید کلیک کرده اند.

این بخش مشخص کننده وضعیت پست، استوری و تبلیغات شما در اینستاگرام است. در اینجا در یک نگاه می توانید پست هایی که در ۷ روز گذشته قرارداده اید، استوری ها و تبلیغاتی که گذاشته اید را ببینید.

یکی از بخش های کاربردی برای پیج شما همین قسمت است. در اینجا می توانید وضعیت فالوورهایتان را مشاهده کنید. اینستاگرام با توجه به تنظیماتی که هر شخص در پروفایل خودش انجام داده است می تواند این آمار را به صورت کلی به شما نمایش دهد.

در اینجا می توانید تعداد Follower هایتان و مقایسه آن با ۷ روز گذشته (افزایش یا کاهش)، وضعیت محل جغرافیایی فالوورهایتان با توجه به شهر و کشور، رنج سنی، جنسیت و همینطور بیشترین ساعات و روزهای فعالیت آن ها در اینستاگرام را مشاهده کنید.

تحلیل آمار این بخش می تواند به شما در برنامه ریزی استراتژیک تولید محتوا کمک کند. به عنوان مثال وقتی شما بدانید مخاطبین شما بیشتر زنان هستند می تواند محتوایی که زنان می پسندند را آماده کنید و یا اگر هدف شما مردان هستند، می توانید سمت و سوی پیج را به به سمت موارد مورد علاقه مردان ببرید و سعی کنید فالوور مرد بگیرید.

اگر اکانت شما بیزنس باشد هر پست را به صورت مستقل نیز می توانید بسنجید. برای این کار وارد پست مورد نظر شوید. و گرینه view insights را بزنید.

?

آماری که در قسمت خلاصه مشاهده می کنید شامل تعداد ذخیره کردن پست توسط کاربران، تعداد دایرکت شدن پست، تعداد کامنت ها و لایک هاست.

Profile Visits: تعداد دفعاتی است که از طریق این پست پروفایل شما باز شده است.

Follows: تعداد فالوورهایی است که از طریق این پست شما را فالو کرده اند.

Reach: تعداد اکانت هایی است که پست شما رو دیده اند.(در این جا تعداد اکانت مهم است. و هر اکانت ۱ Reach حساب می شود.)

Impressions: مجموع تعداد دفعاتی که هر پست دیده شود، می گویند.(ممکن است هر فرد چند بار پستی را مشاهده کند، هر بار ۱ impressions ثبت می شود)

Views: تعداد دفعات دیده شدن ویدیو. (توجه داشته باشید تعداد لایک از ویو در پست های ویدیویی متفاوت است.

From Hashtags: مشخص می کند چه تعداد از دیده شدن های این پست از طریق هشتگ های آن بوده است.

From Home: مشخص می کند چه تعداد از دیده شدن های این پست از طریق فید صفحه اصلی کاربر بوده است.

From Profile: مشخص می کند چه تعداد از دیده شدن های این پست از طریق مشاهده پروفایل بوده است.

From Explore: مشخص می کند چه تعداد از دیده شدن های این پست از طریق بخش اکسپلور بوده است.

و همینطور در انتها نیز اگر پستتان را تبلیغ کرده باشید آمار مربوط به تبلیغات را می توانید ببینید.

این مطلب را از دست ندهید

همین آمار عینا در استوری ها نیز وجود دارد. علاوه بر این ها موارد زیر هم در استوری قرار دارد، آماری که زیر قسمت Navigation در استوری قرار گرفته اند:

Next Story: این بخش مشخص کننده کاربرانی است که استوری شما را برای دیدن استوری بعد رد کرده اند.

Back: این بخش مشخص کننده کاربرانی است که استوری شما را برای بررسی مجدد برگردانده اند. این مورد می تواند به دلیل جذابیت بالا و یا وجود اطلاعات بیش از حد در استوری شما باشد.

Forward: این بخش مشخص کننده کاربرانی است که کلا از روی استوری ها شما برای دیدن استوری های افراد دیگر رد شده اند.

Exited: این بخش مشخص کننده کاربرانی است که از روی استوری شما برای دیدن بخش های دیگر اینستاگرام خارج شده اند.

این مطلب را از دست ندهید

با وجود حجم انبوه داده هایی که ابزارهای اینستاگرام در دسترس بازاریابان قرار می دهند، بازاریابی بر اساس داده های اینستاگرام بیش از پیش رشد کرده است.

دانسته های ما از فالوورها و Instagram insights به ما کمک می کند تا محتوای با ارزش تری برای مخاطبین بسازیم و آن ها را بیشتر درگیر پست ها کنیم

شما تا کنون چگونه آمار اینستاگرامتان را بررسی می کردید؟ آیا تا به حال از Instagram insights برای بهبود بازاریابی اینستاگرامتان بهره برده اید؟

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.