مشکل کیفیت فیلم در اینستاگرام
نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 23:39
اگر یادتان باشد در سال ۲۰۱۳ بود که اینستاگرام اجازهی انتشار ویدئو روی پلتفرم خود را داد. این ویدئو ها باید ۱۵ ثانیه میبودند، ولی حالا شرایط فرق کرده است. امروز میتوانید ویدئوهای ۶۰ ثانیهای را روی اکانت خود اپلود کنید. در واقع صاحبان اینستاگرام نیز به این نتیجه رسیدهاند که باید کار را برای مخاطبان آسانتر کرد. حالا دیگر کسبوکارها میتوانند ویدئو های ۶۰ ثانیهای خود را منتشر کنند و ارتباط بیشتری از این طریق با مشتریان خود برقرار نمایند.
استفادهی بالای کاربران از این پلتفرمها، باعث شده تا برند ها نیز به اهمیت فعالیت در این پلتفرم پی ببرند. برای همین است که روزانه شاهد انتشار هزاران عکس و ویدئو در آن میباشیم. نمونههای ایرانی زیادی را میتوان در اینباره مثال زد. اکانت بیسکوییت گرجی، کبریت توکلی، نشر چشمه و هزاران برند دیگر در اینستاگرام وحود دارد که محتوای بسیار حرفهای را منتشر میکنند. اما واقعیتی که دیده میشود این است که هنوز به قدرت ویدئوها پی برده نشده است. کسبوکار های کمی وجود دارند که خود را با ویژگی حدید اینستاگرام سوق دادهاند. در صورتیکه با استفاده از پلت فرم جدید به راحتی میتوانند داستان کسب و کار خود را بیان کنند. البته برند های دیگری نیز وجود دارند که از این ویژگی به نفع خود استفاده کردهاند. در این مطلب نمونههایی از این برند های برتر را برایتان معرفی خواهیم کرد تا با ویژگیهای یک ویدئوی خوب برای انتشار در اینستاگرام آشنا شوید.
معرفی ۱۱ حساب کاربری برتر از لحاظ انتشار ویدیو در اینستاگرام
۱٫اورئو
یکی از برترین اکانتهای اینستاگرامی است که میتوان در اینباره مثال زد. محتوای خلاقانهای که از طریق این اکانت منتشر میشود، نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. ویدئویی که در ادامه خواهید دید، یکی از ویدئو های خلاقانه و جالبی است که اورئو منتشر کرده است. اگر کمی دقت کنید صدای قلمی که در این ویدئو وجود دارد، بسیار لذتبخش است. اما واقعیتی که وجود دارد این است که ابتدا ویدئو بدون صدا پخش خواهد شد. بنابراین باید کاری کنید تا کاربر برای باز کردن صدای ویدئو ترغیب شود. در اینصورت است که صدای زیبای ویدئو نیز پخش خواهد شد. بنابراین باید قبل از انتشار ویدیو در اینستاگرام در نظر بگیرید که ایا کاربر در همان دو سه ثانیه اول به تماشای بقیه ویدئو ترغیب خواهد شد یا نه .
۲٫برگر کینگ
برگر کینک نام خود را از یک افسانهی قدیمی گرفته است که یادآور سکوت و بی صدا بودن است. برای همین نیز فروشگاه برگر کینگ اغلب محتوایی را منتشر میکند که نماد این سکوت باشد. در ۱۹۹ امین سالگرد روز ملی زبان اشاره آمریکایی، برگرکینگ ویدئویی را در اکانت خود منتشر نمود که بازتاب زیادی پیدا کرد. در این ویدئو از ناشنوایان خواسته میشود تا با ادای کلمهای، برداشت خود را از برگر کینگ اعلام کنند. در ویدئو از همه خواسته میشود تا پاسخهای خود را با هشتگ WhopperSign منتشر کنند.
۳٫ اکانت BuzzFeed
محتوایی که BuzzFeed در شبکههای اجتماعی خود منتشر میکند، کاملا متناسب با این پلتفم طراحی شده است. محتوایی حرفهای که ویژگیهایی مثل بصری بودن، قابلیت به اشتراکگذرای بالا، سادگی، جذابیت و کارایی آن باعث شده تا طرفداران زیادی را به خود جلب کند. ویدئوهایی که این اکانت منتشر میکند، به اندازهای جذاب است که کاربران را ترغیب میکند تا آن را بارها تماشا کند.
اندرو گویته، مدیر خلاق شبکههای اجتماعی BuzzFeed، میگوید:
ما میخواهیم تا مردم این ویدئو ها را ببینند و احساس کنند که میتوانند در منزل آن را اجرا کنند.
از این اکانت تاکنون بیش از ۵۰۰ فیلم منتشر شده که ۱۴ میلیارد بار نیز تماشا شدهاند. امکان ۶۰ ثانیهای شدن ویدئوها در اینستاگرام باعث شده تا BuzzFeed بتواند رسپی های کاملی را در اختیار کاربران قرار دهد.
۴٫اکانت Livia Sala
یکی از مثالهای خوبی که برای انتشار ویدیو در اینستاگرام میتوان زد، محتوایی است که از طریق اکانت Livia Sala منتشر میشود. این برند رویهی متفاوتی را از مورد قبلی در پیش گرفته است. در نمونهی زیر به جای استفاده از ویدیو از عکسهای پشت سرهمی استفاده شده است که مفهوم زیبایی را بیان میکنند. این ویدئو جایزه بهترین ویدئو را در سال ۲۰۱۳ برده است.
۵٫شرکت Allstate
شرکتهای بیمه معمولا محتوای خستهکنندهای روی شبکههای اجتماعی خود منتشر میکنند. به همین علت خیلی از آن ها استقبال نمیشود. اما این شرکت به دقت و با در نظر گرفتن پلتفرمی که ویدئو در ان منتشر خواهد شد، محتوای خلاقانهای را در نظر میگیرد.
۶٫برند ایکیا
ایکیا تلاش کرده تا در ویدئوی خود کمی طنز را مایهی کار کند. در ابتدا که ویدیو را مشاهده میکنید، مشخص نیست که مفهوم فیلم در رابطه با چه موضوعی است. در واقع به جای نشان دادن خود محصول، ویژگی ان به نمایش گذاشته شده است. این نمونه نشان میدهد که برای جلب نظر مخاطب باید خلاقیت خود را به کار بیندازیم. این ویدئو در واقع تبلیغ موکت های ترمز دار ایکیا است.
۷٫برند پوشاک Camp Brand Goods
این شرکت کانادایی لباس، مختوای بسیار جالبی را روی اینستاگرام خود منتشر میکند. در این اکانت علاوه بر کیفیت بالای ویدیوها، مفاهیم جالبی نیز مطرح میشود. در واقع Camp Brand Goods به جای تبلیغ لباسهای خود، سعی میند تا سبک زندگی با این محصولات را برای کاربران نشان دهد. و همین باعث میشود تا کاربر جذب این برند شود.
۸٫ حساب کاربری Ben & Jerry
در این ویدئو ترکیب محصول جدید Ben & Jerry به نمایش گذاشته میشود. اینکه با ترکیب بیسکویت های اورئو و کوکی، محصول خوشمزهای تولید میشود که Ben & Jerry نام دارد. گویا به صورت خیلی شیطنت آمیز و جالب به مردم نشان داده میشود که محصول جدیدی در راه است. این ویدیو ، مخصوصا در فیسبوک با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو شد؛ ویدیویی کوتاه و سرشار از طنز.
۹٫برند Wistia
کلید موفقیت برای انتشار ویدیو در اینستاگرام این است که فیلم به اندازهی کافی برای کاربران جالب باشد. برای مثال میتوانید زاویههای دید جالبی را به همراه متن به کاربر نشان دهید به گونهای که توجه او را جلب نماید. این کاری است که برند wistis در ویدئوی زیر انجام داده است.
۱۰٫برند خوراکی califiafarms
برند califiafarms از هر ابزاری برای ایجاد محتوای مورد نظر خود استفاده میکند. حالا این ابزار میتواند یک ویدیو باشد یا یک فایل gif که در ادامه خواهید دید. در این فایل علاوه بر معرفی محصولی جدید، سعی شده تا با استفاده از سرگرمی و جذابیت، نظر کاربر را به خود جلب نماید.
۱۱٫ برند دانکین دوناتز
یک ویدئو برای اینکه با موفقیت روبرو شود، لازم نیست تا طولانی باشد. ویدئویی که در ادامه میبینید تنها از سه تصویر تشکیل شده ولی مفهوم بسیار زیبایی را تداعی میکند. این ویدیو ها را میتوانید به سادگی و با اپلیکیشن های موبایل تهیه کنید.