لینک خرید در اینستاگرام
نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 25 اسفند 1399 ساعت 04:35
دکمه خرید در اینستاگرام یا همان تگ خرید اینستاگرام چگونه فعال می شود؟
(جهت مشاهده آموزش ها در اینستاگرام اینجا را کلیک کنید)
آموزش نحوه لینک کردن محصول بر روی پست و دکمه خرید در در اینستاگرام این روزها دغدغه بسیاری از برندهای فعال در شبکه های اجتماعی میباشد . اینکه چگونه بر روی عکس محصول در پست ، تگ قیمت و لینک خرید بگذاریم را در این نوشته خواهید خواند.
دقت کنید این امکان برای محصولات فیزیکی می باشد و نه دیجیتال ! اگر قصد فروش محصول خود در اینستاگرام را دارید و تابحال در مورد این امکان چیزی نمی دانید با این قابلیت کلیدی آشنا شوید!
معرفی دکمه خرید در اینستاگرام
دکمه خرید در اینستاگرام بصورت یک آیکون کوچک در انتهای سمت چپ هر پست ( در صورت فعال بودن ) نمایش داده می شود. (در نسخه وب اینستاگرام غیر قابل مشاهده است) و وقتی بر روی پستی که این آیکون کوچک را دارد تپ میکنید (لمس یک بار بروی صفحه ) مشخصات قیمتی هر محصول را با امکان کلیک کردن فراهم می کند. برای نمونه در اینجا پستی ازصفحه رسمی دیجی استایل در اینستاگرام را مشاهده می نماییم.
همان طور که مشاهده می کنید توضیح مختصری از محصول به همراه برچسب قیمتی آن نمایش داده می شود. جالب اینجاست که در همین ابتدای این ویژگی امکان تگ کردن چند محصول بر روی یک پست وجود دارد.
وقتی شما بر روی این برچسب قیمتی کلیک می کنید اینستاگرام شما را به صفحه ای جداگانه مختص همان محصول می برد که در آن عکسی تمام صفحه از محصول مورد نظر ( که در ادامه میگوییم کجا باید تعریف شود )به کاربران نمایش داده می شود .
همانطور که می بینید کیف بالای پست که در گوشه تصویر بود بصورت تمام صفحه نمایش داده می شود ، با کلیک بر روی لینک آبی رنگ می توانید این محصول را در وب سایت دیجی استایل مشاهده نمایید.
این امکان شما را تنها با دو کلیک به محصول مورد علاقه اتان می رساند که از لحاظ تجربه کاربری می توان یکی از کاربردی ترین مفاهیم خرید از شبکه های اجتماعی Social-Shopping را به تصویر بکشد .
خواه یا ناخواه شبکه های اجتماعی فرایند خرید و سفارش کاربران را از زنجیره نقشه سفر مشتری در درون خود کامل می نمایند . این شبکه ها با ماهیت ارتباط اولیه پا به جهان واقعی گذاشته و پس از ایجاد اگاهی و افزایش نرخ درگیری و وفادار سازی کاربران نسبت به کسب و کارها و افراد ، حال می توانند فرایند سفارش و خرید را در خود جای دهند . همه در یک فضا!
پس از کلیک بر روی وب سایت براحتی وارد فضای کسب و کار مربوطه شده و خرید خود را کامل می نمایید.
جهت دنبال کردن راحت آموزش های ما صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.
چگونه می توان این امکان را فعال نمود؟
اول از همه باید پیجی داشته باشید که فالوور مناسب داشته باشد. برای افزایش فالوور اینستاگرام می توانید از ما کمک بگیرید. (اینجا)
این ویژگی با همکاری اینستاگرام با سرویس فروشگاه ساز شاپیفای که متاسفانه به مانند بسیاری دیگر از وب سایت ها به دلایل نامعلوم فیلتر است عرضه می شود.
در نسخه بتا امکان خرید محصول در اینستاگرام ، این امکان توسط شاپیفای با شرکت بیش از ۳۰ هزار کسب و کاری که دارای صفحه بیزینس در اینستاگرام هستند تست شد.
در حال حاضر نسخه تست تمام شده و فیسبوک این ویژگی را برای کشورهای زیر فعال نموده است.
برای مشاهده تصویر بالا کلیک کنید.
همانطور که می بینید کشورهایی نظیر مالت ، اکوادور ، قبرس ، بلیز و … دیده می شود اما مطابق انتظار اثری از نام ایران نیست.
کدام صفحه های ایرانی این امکان را در حال حاضر دارند؟
صفحه هایی که من مشاهده نمودم صفحه های زیر می باشند:
- صفحه دیجی استایل در اینستاگرام
- صفحه بامیلو در اینستاگرام
- صفحه بانی مد در اینستاگرام
مراحل اقدام به فعال کردن دکمه خرید در اینستاگرام
- بیزینس کردن صفحه اینستاگرام
- ساخت اکانت شاپیفای ( اختیاری)
- ساخت صفحه فیسبوک و اتصال به صحفه اینستاگرام خود (در حین همان بیزینس کردن پیج ممکن است )
- پابلیش و یا انتشار صفحه فیسبوک
- ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک
- اتصال اکانت شاپیفای به کاتالوگ محصولات فیسبوک (اختیاری)
- اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک
- بررسی توسط اینستاگرام برای تایید
- اضافه شدن خود بخود تگ محصولات در قسمت انتشار پست در صورت بروزرسانی کردن نرم افزار اینستاگرام
بیزینس کردن صفحه اینستاگرام :
ادسنسور در مقاله ای کامل نحوه تبدیل اکانت اینستاگرام خود به حالت بیزینسی را در اینجا توضیح داده است.
ساخت اکانت شاپیفای (اختیاری) :
از اینجا می توانید یک اکانت شاپیفای بسازید . دقت کنید که متاسفانه این سرویس نیز ایران را تحریم نموده است و همه ی کشورها به جز ایران را دارد ، پس برای ساخت آن همانند ساخت اپل آیدی نیاز به آدرس از کشور دیگری است که از طریق Yellow Books می توانید اقدام نمایید.
این سرویس فروشگاه ساز اشتراک رایگان ۱۴ روزه دارد اما برای ادامه یکی از پکیج های آن را باید خریداری نمایید.
ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک (الزامی)
دقت کنید این امکان برای محصولات فیزیکی می باشد و نه دیجیتال!
برای اینکار می بایست
- پیج فیسبوک شما به حالت Published تغییر نماید.
- برای صفحه خود در قسمت تنظیمات Admin Role تعریف نمایید.
- همچنین قالب یا Template صفحه فیسبوک اتان باید بر روی حالت Shopping Template باشد ( راهنمایی مراحل از اینجا )
- حال باید کانال فروش فیسبوک ایجاد نمایید ( sales Channel ) : برای اینکار بر روی علامت + در تنظیمات ادمین شاپیفای زده بر روی Add sales channel کلیک نمایید. سپس اکانت فیسبوک خود را در قسمت Facebook > Account به شاپیفای متصل نماییدConnect account.
اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک
می بایست از طریق کانال فروش فیسبوک اقدام به بارگزاری تک تک محصولات با ریز قیمت و قراردادن در دسته بندی های موضوعی که خود تعیین کرده اید نمایید.
اگر تمامی مراحل بالا را کامل انجام دهید و اینستاگرام روند شکل گیری فروشگاه شما و نوع محصولاتتان و فعالیتتان را تایید نماید بزودی در اینستاگرام خود شاهد قسمت جدیدی در انتشار پست به نام Tag Product یا همان برچسب محصول خواهید بود .
برای این کار کافیست عکس جدیدی از محصول یا محصولات آماده و در هنگام تنظیم نحوه انتشار دکمه مزبور را مشاده خواهید نمود.
حال با کلیک بر روی این گزینه اینستاگرام شما را به صفحه ای همانند صفحه ای که بر روی برچسب محصول کلیک می نمایید هدایت می کند . کافیست نام محصول خود را جستجو کرده ( از قبل می بایسن در کاتالوگ فیسبوک خود داشته باشید ) و آن را انتخاب نمایید .
دقت کنید که این انتشار تنها در صفحه اینستاگرام صورت می پذیرد و برای صفحه فیسبوک نیاز به انتشار مجدد دارید.
با توجه به محدودیت های فعلی کشورمان اجرای این قابلیت شاید کمی سخت به نظر برسد اما آورده آن در تکمیل چرخه رفتار مشتری بسیار ضروری و مفید فایده می باشد .
برای افزایش فالوور در اینستاگرام اینجا را کلیک کنید.
من به شخصه دوست می داشتم برندهای زیر در اینستاگرام نیز این قابلیت را فعال نمایند.
- صفحه درسا
- صفحه روژا
- صفحه نوین چرم
- صفحه مدیسه
- صفحه تگ موند
- صفحه چرم مشهد
(جهت مشاهده آموزش ها در اینستاگرام اینجا را کلیک کنید)