اینستاگرام
instagram.fileon.ir

نوشتن متن فارسی روی عکس در اینستاگرام

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 22 اسفند 1399 ساعت 23:11

ما روزانه عکس‌های زیادی با گوشی‌های هوشمند خودمان می‌گیریم که تعدادی از آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خودمان به اشتراک می‌گذاریم. برخی از این عکس‌ها را برای بهتر دیده شدن یا بهتر فهمیدن مخاطب با متنی که روی آن‌ها می‌نویسیم روانه شبکه‌های اجتماعی خودمان مانند اینستاگرام می‌کنیم. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زیاد از عکس‌هایی با متن نوشته شده روی آن‌ها استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم این برنامه‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم روی گوشی خودتان نصب و استفاده کنید تا نتیجه‌ای بهتر از قبل را بگیرید.

سعی کردیم برنامه‌هایی را معرفی کنیم که رایگان هستند تا اگر در ایران زندگی می‌کنید مشکلی برای دانلود آن‌ها از گوگل پلی نداشته باشید.

1 – Phonto


 

اگر کاربری ساده و زیبا برایتان یکی از معیارهای انتخاب یک اپلیکیشن است این برنامه برای شما ساخته شده است. فونتو در اندروید بیش از 200 فونت پیش‌فرض روی خودش نصب دارد که این فونت‌ها در iOS بیش از 400 است. علاوه بر این می‌توانید در هر دو نسخه فونت‌های دلخواه خودتان را روی گوشی دانلود کنید و با این برنامه آن‌ها را بازکنید.

هیچ محدودیتی ازنظر کوچک و بزرگ کردن متن تا دستکاری سایه نوشته در این برنامه وجود ندارد و در نسخه iOS دست کاربر بازتر هم هست و امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار دارد.

نکته مهم در مورد این برنامه‌این است که اگر بخواهید تغییراتی ازجمله کوچک و بزرگ کردن یا چرخاندن در آن انجام دهید کلیدهایی کنترلی روی صفحه ظاهر می‌شوند که کار را برای شما آسان‌تر می‌کنند و می‌توانید فرمان دقیق‌تری اعمال کنید. از مهم‌ترین مزیت‌های این برنامه سهولت استفاده است.

قیمت: رایگان

سازگاری: Android, iOS

    

2 – PicLab


 

این برنامه نه تنها برای اضافه کردن نوشته به عکس به کار می‌آید امکان ویرایش کردن عکس را هم برای کاربرش فراهم می‌کند. می‌توانید از فیلترها یا استیکرها برای متفاوت به نظر رسیدن تصویر بهره ببرید یا اینکه اگر چند عکس دارید با امکان کلاژ که در برنامه گنجانده شده عکس‌هایتان را کنار هم قرار دهید.

اگر متنی به تصویر اضافه کنید امکان استفاده از فونت‌های مختلف یا امکان بزرگ و کوچک کردن آن برایتان فراهم می‌شود. برای نصب این برنامه لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید اما اگر بخواهید از تمام امکانات آن بهره ببرید یا اینکه بخواهید واترمارک برنامه را حذف کنید باید نسخه کامل را از داخل برنامه خریداری کنید.

قیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

سازگاری: Android, iOS

3 – Textgram


 

این برنامه یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های اضافه کردن متن به تصویر است. ظاهر و کارکرد ساده این برنامه آن را بین کاربران اندرویدی به خصوص بسیار محبوب کرده است. تعداد زیادی عکس پس زمینه، تعداد زیادی محیط آماده برای نوشتن متن برای کسانی که می‌خواهند نوشته‌ای در صفحه اینستاگرام خودشان به اشتراک بگذارند، تعداد زیادی استیکر، تعدادی فیلتر و در نهایت تعداد زیادی فریم در این برنامه گنجانده شده‌اند که همه به کاربر امکان می‌دهند ظاهری متنوع و کاربرپسند را برای متن یا عکس خودش برای اشتراک در صفحه اینستاگرام به وجود بیاورد.

قیمت: رایگان

سازگاری: Android


 

Font Studio - 4


 

هر کسی این برنامه را نصب کند می‌تواند با کمک فونت‌ها و تمام امکانات موجود در این برنامه به یک هنرمند برای خلق پست‌های زیاد در صفحه ایسنتاگرامش تبدیل شود. داخل این برنامه 120 فونت در نظر گرفته شده است که به شما امکان می‌دهد به عکس دلخواه خودتان متن دلخواه را اضافه کنید. علاوه بر فونت می‌توانید اندازه، رنگ، میزان شفافیت و مکان متن مورد نظرتان را به آسانی تغییر دهید. یکی از ایرادات اصلی این برنامه تبلیغ بسیار زیادش در نسخه رایگان است که کاربر را کلافه می‌کند.

قیمت: رایگان (پرداخت درون برنامه‌ای)

سازگاری: Android


 

DESIGNS 1: PHOTO EDITOR - 5


 

این برنامه یکی دیگر برنامه‌های اضافه کردن متن به تصویر است که کارهای بیشتری هم برایتان انجام می‌دهد. استفاده از عکس پس زمینه، قابلیت نوشتن با دست، اضافه کردن استیکر، قابلیت استفاده از فیلتر، استفاده از فونت‌های مختلف با قابلیت سایه دادن به آن‌ها و امکان کم و زیاد کردن میزان شفافیت و امکان استفاده کردن از فریم‌های متنوع از ویژگی‌های خوب این اپلیکیشن به حساب می‌آیند.

اما برای ما فارسی زبانان چیزی که این برنامه را جذاب می‌کند امکان استفاده از فونت‌های عربی است. قابلیت دانلود فونت‌های عربی در این برنامه وجود دارد که برخی از آن‌ها رایگان هستند و برخی دیگر را باید خریداری کنید.

قیمت: رایگان

سازگاری: Android


 

Salt - 6


 

راحتی کاربری یکی از دلایل محبوبیت این برنامه است که سبب شده در بازار گوگل پلی بیش از 1 میلیون بار نصب شده باشد. یکی از قابلیت‌های بارز این برنامه امکان اضافه کردن لوگو به عکس است که به کاربر امکان می‌دهد لوگویی که از پیش ساخته و برای شبکه‌های اجتماعی‌اش استفاده می‌کند تنها با یکبار لمس به عکسش اضافه کند و به‌راحتی بتواند اندازه آن را کوچک و بزرگ کند.

قیمت: رایگان

سازگاری: Android


 

Caption It: Add Text To Photos - 7


 

اگر اهل این هستید که یک کپشن به تصاویر خودتان اضافه کنید و برای این کار همیشه مشکل داشتید این برنامه برای شما ساخته شده است. با کمک این برنامه می‌توانید متن مورد نظر خودتان را به‌صورت کپشن به تصویر اضافه کنید بدون اینکه نیاز به استفاده از برنامه‌هایی مانند فتوشاپ داشته باشید. کاربری این برنامه برای اضافه کردن یک کپشن به عکس بسیار راحت و بدون دردسر است.

قیمت: رایگان

سازگاری: Android


 

Text Over Photo - 8


 

دلیلی که این برنامه در این لیست قرار گرفته تنوع کاربری آن است. علاوه بر اینکه با این برنامه می‌توانید متن به تصویر خودتان اضافه کنید امکان اضافه کردن متن به عکس‌های پس زمینه آماده، اضافه کردن متن به عکس کارتونی افراد مشهور، اضافه کردن متن به چند عکس با قابلیت ساختن عکس کولاژ یا عکس تکه تکه و در نهایت اضافه کردن متن به ایموجی وجود دارد. با کمک این برنامه می‌توانید رنگ و بوی متنوعی به صفحه اینستاگرام خودتان ببخشید.

قیمت: رایگان

سازگاری: Android