موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

پسورد گذاشتن روی واتس اپ کامپیوتر

پسورد گذاشتن روی واتس اپ کامپیوتر

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 08 فروردین 1401 ساعت 09:23

یکی از روش های افزایش ایمنی اطلاعات موجود در اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی، فعال کردن پسورد و رمز برای هر اپلیکیشن می باشد. گاها شرایطی پیش می آید که مجبور می شویم قفل امنیتی گوشی خود را باز کرده و آن را در اختیار دیگران قرار دهیم. این شرایط سبب می شود تا اطلاعات محرمانه ما در گوشی اعم از فعالیت ما در شبکه های مجازی، گالری تصاویر و پیام های ما در معرض دیده شدن توسط دیگران قرار بگیرد. برای رفع این مشکل، می توان از قابلیت قفل و رمزگذاری برای اپلیکیشن ها استفاده نمود. در این بخش قصد داریم تا به چگونگی فعال سازی این قابلیت در واتس اپ پرداخته و نحوه گذاشتن رمز برای واتس اپ را آموزش دهیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

علاقه مندان به این گونه مباحث، می توانند در نحوه گذاشتن رمز برای تلگرام و همچنین اینستاگرام را از لینک های مربوطه مطالعه نموده و به مطالب بیشتری را در این زمینه دسترسی داشته باشند.

گذاشتن رمز برای واتس اپ در اندروید

نسخه اندروید واتس اپ متاسفانه فاقد قابلیت رمزگذاری و قفل شدن می باشد. به این ترتیب اگر بخواهیم در اندروید، واتس اپ خود را ایمن کنیم، نیاز است که از اپلیکیشن های واسطه استفاده کنیم. این اپلیکیشن ها می توانند هر اپلیکیشن دیگری را که در گوشی شما نصب شده باشد، قفل کرده و یک پسورد برای ورود به آن تعیین کنند.

از جمله اپلیکیشن های مطرح مخصوص این کار می توان به AppLock یا LOCKit اشاره داشت که دو مورد از بهترین اپلیکیشن های مخصوص قفل برنامه ها در اندروید هستند. پس برای گذاشتن پسورد برای واتس اپ اندروید، پیشنهاد می شود ابتدا یکی از این اپلیکیشن ها را دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنید. سپس اپلیکیشن قفل گذاری را باز کرده و در بخش اپلیکیشن ها، برنامه واتس اپ را انتخاب کرده و یک پسورد برای ورود به آن تنظیم کنید.

همچنین اگر از فایل منیجرهایی نظیر ES File Explorer استفاده می کنید، می توانید بدون نیاز به نصب برنامه های جانبی و از طریق همان برنامه مدیریت فایل، اقدام به قفل کردن و گذاشتن پسورد برای واتس اپ نمایید.

lazy_placeholder.gif

گذاشتن رمز برای واتس اپ در فایل منیجر ES

گذاشتن رمز برای واتس اپ در آیفون

در آیفون نیز می توان برای قفل کردن اپلیکیشن ها، از برنامه های خاصی نظیر AppLocker استفاده نمود. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که خود سیستم عامل iOS قابلیت قفل گذاری و ایمن سازی برخی از برنامه ها را دارد که می توان با استفاده از آن و بدون نیاز به نصب برنامه ای جدید، برای واتس اپ رمز گذاشت.

برای این منظور ابتدا به بخش Settings در آیفون خود رفته و سپس تنظیمات General را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Restrictions را انتخاب کرده و سپس گزینه Enable Restrictions را فعال نمایید. در مرحله بعد Don’t Allow Apps را انتخاب نمایید تا اپلیکیشن های مورد نظرتان را قفل و رمزگذاری نمایید.

lazy_placeholder.gif

گذاشتن رمز برای واتس اپ آیفون

گذاشتن رمز برای واتس اپ ویندوز

نسخه دسکتاپ واتس اپ نیز از جمله دیگر نسخه های پرکاربرد واتساپ در دنیا می باشد که از میان سیستم عامل های مختلف آن می توان گفت که نسخه ویندوز آن محبوبیت بیشتری دارد. اگر در بخش پرسش و پاسخ وب سایت رسمی واتس اپ در رابطه با امکان گذاشتن رمز برای واتس اپ جستجو نماییم، خواهیم دید که واتس اپ هیچ امکانی را برای این امر در نظر نگرفته است و برای این کاز نیاز است که حتما از برنامه های جانبی و واسطه استفاده کنیم.

در ویندوز یا سایر نسخه های دسکتاپ نیز نیاز است برای قفل کردن واتس اپ، از یک نرم افزار واسطه مخصوص قفل گذاری روی سایر نرم افزارها استفاده کنیم. از جمله نرم افزارهای کاربردی در این زمینه می توان به نرم افزار My Lockbox یا free exe lock اشاره داشت که می تواند نرم افزارهای نصب شده روی ویندوز را پسورد گذاری نماید.

lazy_placeholder.gif

نرم افزار Free Exe Lock برای رمز گذاری روی نرم افزارهای ویندوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر