موضوعات وبسایت : آموزشی
آموزش امنیت اینستاگرام

جلوگیری از دانلود خودکار در اینترنت

جلوگیری از دانلود خودکار در اینترنت

نویسنده : معین | زمان انتشار : 06 آذر 1399 ساعت 17:11

دانلود خودکار در گوشی‌های اندروید و  iOS یکی از مشکلاتی است که کاربران این گوشی‌ها را کلافه می‌کند. اگر نمی‌دانید چگونه این مشکل را برطرف کنید، با ما همراه باشید تا شما را با نحوه جلوگیری از دانلود خودکار آپدیت‌ها در این گوشی‌ها آشنا کنیم.

آموزش امنیت اینستاگرام

بهترین زمان شارژ گوشی

آمورش جلوگیری از دانلود خودکار در گوشی های اندروید و آیفون

یکی از مشکلات متداول گوشی‌ها (مخصوصا گوشی‌های اندروید) مصرف بالای اینترنت آن‌ها است. ممکن است با وجود اینکه شما استفاده زیادی از اینترنت نمی‌کنید؛ اما حجم زیادی از ترافیک اینترنت تنها در عرض چند روز یا حتی چند ساعت به اتمام می‌رسد. این مشکل زمانی بیشتر آزاردهنده می‌شود که در حین استفاده از اینترنت همراه که هزینه استفاده از آن به مراتب بیشتر از اینترنت وای فای است، نیز متوجه کاهش سریع حجم اینترنت خود شوید.

یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف اینترنت گوشی‌ها، بروز رسانی مستمز اپلیکیشن‌ها (مخصوصا در سیستم عامل اندروید) است؛ اگر چه این ویژگی باعث می‌شود اپلیکیشن‌های گوشی شما همیشه به روز باشند؛ اما بروز بودن بسیاری از اپلیکیشن‌ها چندان مهم نیست و این موضوع برای اکثر کاربران اهمیت چندانی ندارد. اگر مشکل آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های گوشی شما را نیز آزار می‌دهد، اصلا نگران نباشید؛ زیرا به راحتی می‌توانید آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های گوشی را متوقف کنید. برای اطلاع از نحوه انجام این کار با ما همراه باشید.

جلوگیری از دانلود خودکار در اندروید

به دلیل اینکه کاربران سیستم‌عامل اندروید می‌توانند تنظیمات مختلفی را انجام دهند، این مشکل نیز به راحتی قابل حل است. ابتدا باید بدانید که در اندروید دو نوع آپدیت وجود دارد که شامل آپدیت‌های مربوط به خود سیستم عامل و آپدیت اپلیکیشن‌های گوشی می‌شود. برای توقف دانلود خودکار آپدیت‌های سیستم‌عامل ابتدا باید به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و گزینه About Phone را انتخاب کنید و پس از ورود به این بخش از طریق گزینه Software Updates تمام بروزرسانی‌های خودکار را غیرفعال کنید. البته ممکن است بسته به برند و مدل گوشی و نسخه اندروید آن، گزینه‌ها کمی تفاوت داشته باشد؛ اما در کل توقف آپدیت خودکار گوشی به همین صورت است.

برای توقف آپدیت خودکار آپلیکیشن‌ها ابتدا باید جدیدترین نسخه Google Play Services را نصب کنید و پس از نصب آن گزینه Auto-Updates apps را از طریق منویی که شبیه سه خط موازی بوده و در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد، انتخاب کنید و در پایان گزینه Do not auto-Updates apps را انتخاب کنید.

جلوگیری از دانلود خودکار در iOS

مشکل دانلود خودکار برای کاربران iOS نیز عذاب آور است و حتی گاهی اوقات برای آن‌ها دردسرساز هم می‌شود. برای رفع این مشکل در گوشی‌های آیفون، ابتدا گزینه iTunes & App Stores را در تنظیمات گوشی انتخاب کنید و سپس در بخش Automatic Downloads گزینه Updates را غیرفعال کنید. توصیه می‌کنیم برای کاهش مصرف اینترنت سایر گزینه‌های این بخش را غیرفعال کنید.

پلاک، اولین و بزرگترین شرکت خدمات در محل آماده خدمت‌رسانی در انواع زمینه‌ها است و می‌توانید برای رفع مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلفن همراه خود از خدمات تعمیر موبایل این شرکت استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر