ایمپرشن impression در اینستاگرام از اصطلاحات اکانت تجاری یا بیزنیس پروفایل اینستاگرام هست معنی ایمپرشن را می توانید در بخش آنالیز پیج اینستاگرام پیدا کنید اینستاگرام با اضافه کردن قابلیت آمار و آنالیز اکانت اینستاگرام به شما امکانات زیر را میدهد:
معنی impression در اینستاگرام
فعالیت های فالوورهای شما، زمان آنلاین شدن (روز و ساعت) ، جنسیت، سن و اطلاعات مکان(شهر و کشور) و همینطور تعداد اکانت هایی که روی لینک وبسایت در پروفایل بیزنیسی شما کلیک کرده اند.
برای اینکه بتونید از این ویژگی تحلیل استفاده کنید کافیه اکانت اینستاگرام تون را به پیج فیسبوک تون وصل کنید. بله درست شنیدید. برای فعال کردن این ویژگی نیاز به پیج فیسبوکی دارید که ادمین آن پیج باشید
برای فعال کردن این ویژگی گام های زیر را انجام دهید:
۱-در قسمت پروفایل وارد تنظیمات شوید و بر روی switch to business profile کلیک کنید
۲-سپس شما باید وارد اکانت فیسبوک خود شوید و از پیج هایی که ادمین آن هستید، باید پیجی را که میخواهید به پروفایل اینستاگرام شما وصل شود را مشخص کنید.
۳-در این قسمت شما اطلاعات تماس را وارد میکنید( این اطلاعات میتواند ایمیل، شماره تماس، و آدرس شما باشد. پیشنهاد میکنم آدرس را تا جایی که میتوانید دقیق وارد کنید چرا که کاربر با کلیک بر روی آدرس وارد گوگل مپ میشود.)
۴- تمام شد!
به همین راحتی. پروفایل اینستاگرام شما از حالت شخصی به حالت کسب و کار تبدیل شد.
همینطور که میبینید، شکل نمایش پروفایل شما به صورت زیر تغییر میکنه.
این نکته را هم اضافه کنم که اینستاگرام این اطلاعات اولیه را میتواند از پیج فیسبوک شما بگیرد، مثلا دسته بندی پروفایل شما بر اساس دسته بندی پیج فیسبوک شما میباشد.
حالا رسیدیم به اصل موضوع: تحلیل ها و آمارهایی که انتظارش را داشتیم
۱- کنار دکمه تنظیمات در بالای صفحه، دکمه ای با عنوان Insight اضافه شده( شکل ظاهری دکمه شبیه به نمودار ستونیست.) روی آن کلیک کنید.
۲- اوپس! چیزی نمیبینید! نگران نباشید
چرا که ۲۴ ساعت بعد، این ویژگی ها برای شما فعال میشود. ولی با دنبال کردن عکس های زیر، با این آمار و ارقام آشنا میشید.
بخش اول: در این قسمت شما تعداد impressions را در ۷ روز گذشته میبینید:
Impressions: مجموع تعداد دفعاتی که پست شما دیده شده.
همچنین شما میتوانید تعداد reach ها و تعداد کلیک های روی سایتتان را در این قسمت ببینید( با کشیدن قسمت مربوطه به سمت چپ)
Reach: تعداد اکانت های یونیک که پست شما رو دیدند.
۴- وقتی یک پست را انتخاب میکنید با کلیک روی view insights تحلیل ها و امارهای هر پست را میبینید.
۵-در بخش سوم میتوانید زمان آنلاین شدن فالوورهایتان را مشاهده کنید.
۶-و در نهایت با کلیک بر روی دکمه see more اطلاعات بیشتری در مورد فالوورهایتان میتوانید بدست بیاورید.
مانند جنسیت، سن، شهر، کشور، ساعت و روز آنلاین شدن آنها.
این ها ویژگیهایی هستند که اینستاگرام در حال حاضر برای کسب و کارها در نظر گرفته است و شما میتوانید با دانستن انها هدفمند تر در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید.
این خیلی خوبه که شما بدونید چه ساعتی اکثر فالوورهاتون آنلاین هستند یا در چه روز هفته ای. این خوبه که شما بدونید جنسیت فالوورهاتون به چه شکلی است و این موضوع در نوع تولید محتوای شما تاثیر زیادی داره. سن فالوورهاتون به شما کمک میکنه تا در انتخاب محتواتون دقت بیشتری به خرج بدید.
اینستاگرام قابلیت تبلیغ رو هم اضافه کرده ولی در حال حاضر برای کشور ما به دلیل مشکلات پرداخت مقدور نیست.
تفاوت impressions و reach :
معنی ایمپرشن یا Impressions تعداد دفعاتی است که پست شما دیده می شود (ممکن است که یک نفر چندبار پست شما را ببیند و هر بار که ببیند یک Impression به حساب می آید). ولی Reach تعداد اکانت های یکتایی که پست شما را می بینند( ممکن است که یک نفر چندین بار پست شما را ببیند اما برای شما یک Reach به حساب می آید). به عنوان مثال اگرمحمد ۵ بار و سهیل ۶ بار در زمان های مختلف پست شما را ببیند. تعداد Impressions پست شما ۱۱ و تعداد Reach پست شما ۲ خواهد بود.