اینستاگرام
instagram.fileon.ir

ایجاد فرم ثبت نام و پروفایل در وردپرس

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 16 دی 1399 ساعت 15:46

افزونه های زیادی برای ساخت پروفایل کاربری در وردپرس معرفی کردیم امروزم به افزونه جالبی بر خورد کردم که با خودم گفتم بد نیست شما کاربران گرامی هم با آن آشنا بشید و در صورت دلخواه استفاده کنید و کاربردش در سایت خود مشاهده کنید.

نام این افزونه، Profile Builder می باشد که یک افزونه کاربردی و ساده می باشد به راحتی می توانید فرم پروفایل، ورود، ثبت نام و فرم بازیابی رمز عبور را ایجاد کنید.

معرفی و ویژگی افزونه Profile Builder

تنظیمات این افزونه بسیار ساده است و تنها با شورتکد های مختلف می توانید فرم های دلخواه خود را ایجاد کنید.

لیست شورتکدها

  • [wppb-edit-profile] : شورتکد  فرم ویرایش پروفایل
  • [wppb-login]: شورتکد فرم ورود
  • [wppb-logout] : شورتکد فرم خروج از سیستم
  • [wppb-register] : شورتکد فرم ثبت نام
  • [wppb-recover-password]: شورتکد فرم بازیابی رمز عبور

نحوه کار با افزونه Profile Builder

خب نوبت رسید به آموزش افزونه، طبق روال همیشه افزونه را نصب و فعال سازی کنید، پس از فعال سازی افزونه منو جدیدی به نام Profile Builder به پنل مدیریت وردپرس افزوده شده است.

قبل از ایجاد فرم ها تنظیمات افزونه را توضیح می دهم، در بخش general settings می توانید فایل css افزونه را هنگام لود شدن فرم برای کاربران به نمایش بگذارید، و  همچنین تائید ایمیل برای کاربران فعال یا غیر فعال کنید، با فعال کردن این قسمت می توانید مشخص کنید پس از ثبت نام  کاربران به چه صفحه ای ارجاع شوند.

در قسمت allow users to log in with مشخص می کنید که کاربران با نام کاربری / ایمیل و یا تنها نام کاربری یا ایمیل وارد سیستم شوند و در آخر پس از کامل کردن تنظیمات روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

برای شروع کار روی زیر منو اولیه basic information بروید و فرم های گفته شده را می بینید. به فرض مثال شورتکد edit profile را کپی کنید و در برگه مورد نظر خود جایگذاری و منتشر کنید.

فرم به همین راحنی ایجاد شد پیش نمایش برگه را ببینید فرم به صورت انگلیسی می باشد به بخش manage fields بروید و فرم ایجاد شده را فارسی کنید.

فارسی کردن فیلدها خیلی ساده است تنها روی هر فیلد رفته و روی edit کلیک کنید، در صفحه ی باز شده نام فیلد را از بخش field title تغییر دهید و یک توضیح مختصری می توانید برای فیلد نوشته و روی save change کلیک کنید.

تمام فیلدها را بر این اساس تغییر دهید و حتی می توانید هر کدام از فیلدها را در صورت دلخواه حذف کنید. این نکته را هم توجه داشته باشید که بعضی از فیلدها گزینه ای به نام Required دارد که الزامی بودن یا نبودن فیلد را مشخص می کند. در صورت الزامی بودن yes را انتخاب کنید.

اکنون فرم شما اماده است  به علاوه می توانید آن برگه را در فهرست خود اضافه کرده و کاربر با کلیک روی آن فهرست به صفحه فرم مربوطه ارجاع شود. تمام فرم ها را در زیر منو اول طبق همین روش کپی و جایگذاری و تغییر دهید.

اگر می خواهید بخش پروفایل حرفه ای تری داشته باشید می توانید همچنین از افزونه userpro نیز استفاده کنید. موفق و پیروز باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام میهن وردپرس عضو شوید.