اینستاگرام
instagram.fileon.ir

چیدمان پست ها در اینستاگرام

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 25 اسفند 1397 ساعت 14:15

طبق آمار، کاربران ترجیح می‌دهند وقت بیشتری در شبکه اجتماعی اینستاگرام بگذرانند. این موضوع فرصت خوبی را برای بازاریابی و برندسازی صاحبان کسب‌و‌کار، به ویژه از نوع آنلاین ایجاد می‌کند؛ چون برندها با داشتن یک صفحه جذاب اینستاگرام می‌توانند کسب وکارشان را رونق ببخشند. علاوه بر آن کاربران معمولی هم می‌توانند از این موضوع بهره ببرند. برای مثال کاربران بسیاری هستند که با داشتن یک صفحه جذاب اینستاگرام به افراد تاثیرگذار (Influencer) تبدیل شده‌اند و برندها از این افراد برای تبلیغات و معرفی محصولات استفاده می‌کنند. افراد تاثیرگذار به علت داشتن صفحه جذاب، از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردارند پس بدون شک تبلیغات آن‌ها برای برندها موثر خواهد بود.

فراموش نکنید که صفحه اینستاگرام مانند صفحات یک مجله می‌ماند. وقتی کاربران از صفحه شما بازدید می‌کنند اولین چیزی که می‌بینند چیدمان کلی صفحه است و در صورتی که چیدمان صفحه، آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد، شما را فالو خواهند کرد. بنابراین یک چیدمان جذاب امری کلیدی برای موفقیت کسب وکارها و کابران معمولی است.

۱. استفاده از چیدمان مورب برای داشتن صفحه جذاب اینستاگرام

  • این چیدمان یک دید پیوسته در صفحه اینستاگرام ایجاد می‌کند.
  • بسته به موضوع صفحه می‌توانید موضوعات متفاوتی انتخاب کنید. اگر فروشگاه دارید، هر خط مورب می‌تواند مربوط به یکی از محصولات شما باشد.

برای مثال در تصویر زیر که صفحه اینستاگرام یک کافی‌شاپ است یک خط مورب، درباره بستنی و خط دیگر درباره قهوه است.

۲.  چیدمان کاشی مانند، برای داشتن صفحه جذاب اینستاگرام

  • معروف‌ترین نوع این چیدمان، پست کردن یکی در میان عکس و متن است. این چیدمان روشی ساده برای نمایش پیوستگی صفحه است.
  • چیدمان کاشی مانند به فالوورها اجازه می‌دهد تا بدانند در انتظار چه چیزی خواهند بود. برای مثال وقتی یک عکس پست کنید آنها می‌دانند که پست بعدی متن خواهد بود. البته که حتما نباید از متن استفاده کنید. بلکه پست بعدی می‌تواند یک آیکن (Icon)، اموجی، یک طرح یا نقاشی و … باشد.
  • حتی می‌توانید به جای متن از عکس‌هایی با رنگ‌های متفاوت استفاده کنید.

۳. استفاده از چیدمان خطی برای داشتن صفحه جذاب اینستاگرام

  • این نوع چیدمان مانند خواندن کتاب یا مجله است! بنابراین می‌توانید از آن برای بیان یک داستان از طریق تصویر یا متن استفاده کنید.
  • می‌توانید برای روایت یک موضوع از این چیدمان استفاده کنید. برای مثال اگر علاقه‌مند به سفر هستید، هر سه پست  می‌تواند درباره تجربه شما، مقصد یا موضوعی خاص درباره سفر و نوشتن نکاتی درباره آن سفر باشد.

۴. چیدمان ستونی برای داشتن صفحه جذاب اینستاگرام

  • این چیدمان با ایجاد یک دید کلی و زیبا، کاربر را ترغیب به دیدن عکس‌های پایین‌تر در صفحه می‌کند.
  • در این چیدمان، ستون وسط صفحه می‌تواند سفید یا هر رنگ دیگری باشد.
  • شما به دو صورت می‌توانید عکس‌های دو طرف این ستون را انتخاب کنید:
  1. عکس‌های دو طرف، موضوعات مختلفی داشته باشند.
  2. موضوعات این عکس‌ها با مضمون ستون وسط مرتبط باشند.

۵. چیدمان رنگین کمان برای داشتن یک صفحه جذاب اینستاگرام

  • در این چیدمان با اسکرول (Scroll) کردن به سمت پایین، رنگ‌های صفحه تغییر می‌کنند.
  • گرچه این چیدمان زمان‌بر است و نسبت به چیدمان‌های دیگر نیاز به تلاش بیشتری دارد، اما انجام آن منجر به ایجاد یک صفحه بسیار جذاب و زیبا می‌شود.
  • برای ایجاد این چیدمان پس از هر ۳، ۶ یا ۹ پست، رنگ‌ عکس‌ها را تغییر دهید.

۶. چیدمان پازلی برای داشتن صفحه جذاب اینستاگرام

  • مهمترین نکته درباره این چیدمان، حفظ کیفیت بالای هر عکس است.
  • در این چیدمان، هر عکس علاوه بر این که جزئی از یک کل است، به تنهایی هم باید معنی داشته باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده، نحوه چیدمان عکس‌ها و همنشینی رنگ‌‌ها، نکات کلیدی برای داشتن یک صفحه جذاب اینستاگرام است. شما می‌توانید بر اساس روحیه و ماهیت صفحه، چیدمان مناسب را انتخاب کنید. حتی می‌توانید ترکیبی از این چیدمان‌ها را استفاده کنید.